صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
کد خبر: 16848
گزارشگر: 2
۱۰۵۱
۰
۰
۱
عضله سازی

بهترین مکمل بدنسازی برای حجم

بهترین مکمل بدنسازی برای حجم
بهترین مکمل برای عضله سازی چیست؟ در این مقاله بهترین مکمل بدنسازی برای حجم را معرفی کرده ایم. همین حالا مطالعه کنید.

بدون شک همه ما دوست داریم که بدنی قدرتمند با عضلات زیبا داشته باشیم. اما برخی اوقات علیرغم انجام ورزش‌های سنگین و داشتن برنامه تمرینی و غذایی مناسب به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم. این حالت نشان می‌دهد که بدن نیاز به یک جرقه دارد. در چنین شرایطی با تهیه مکمل‌های ورزشی مناسب می‌توانید عملکرد ورزشی خود را بهبود ببخشید و به تناسب اندام برسید. در این مقاله بهترین مکمل بدنسازی برای حجم را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- کراتین؛ بهترین مکمل بدنسازی برای حجم

کراتین یکی از مکمل‌های ورزشی محبوب و پرطرفدار است که برای افزایش حجم عضلات و بهبود عملکرد ورزشی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. کراتین به‌طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و وظیفه اصلی آن تامین انرژی مورد نیاز بدن است. با توجه به این قضیه زمانی که کراتین بدن شما افزایش پیدا کند، شما انرژی بیشتری برای انجام تمرینات خواهید داشت و می‌توانید عضلات قدرتمندتری برای خود بسازید.
در حالت کلی کراتین روی سلول‌های عضلانی تاثیر می‌گذارد و در بلند مدت باعث افزایش حجم عضلات خواهد شد. دلیل این امر افزایش حجم آب عضلات بدن بر اثر مصرف کراتین است. کراتین قدرت بدنی ورزشکاران را افزایش داده و میزان خستگی را کاهش می‌دهد. با مصرف کراتین و داشتن برنامه تمرینی مناسب، به‌راحتی می‌توانید عضلاتی زیبا بسازید. با توجه به خواص کراتین ، طبیعی است که این مکمل در لیست بهترین مکمل بدنسازی برای حجم قرار بگیرد.

نحوه مصرف کراتین : کراتین در دو دوره بارگیری و پس از بارگیری مصرف می‌شود. در دوره اول شما باید روزانه در چهار وعده پس از صبحانه، قبل از تمرین، بعد از تمرین و قبل از خواب کراتین را مصرف کنید. دوره بارگیری چهار روز طول می‌کشد و پس از اتمام آن شما باید کراتین را در دو وعده قبل از تمرین و پس از تمرین استفاده کنید.

۲- پروتئین وی

مکمل بدنسازی برای حجم

پروتئین وی یکی از انواع بهترین مکمل بدنسازی برای حجم است که محبوبیت زیادی بین ورزشکاران و بدنسازان دارد. این مکمل حاوی اسید آمینه‌های ضروری و غیرضروری مورد نیاز بدن است. پروتئین وی یک مکمل حرفه‌ای با میزان لاکتوز پایین است و به همین جهت تمام ورزشکاران می‌توانند از آن برای افزایش حجم عضلات خود استفاده کنند.
پروتئین وی با توجه به ترکیبات سازنده‌ای که دارد برای افزایش حجم، ترمیم و نگهداری عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکمل سرعت جذب بالایی دارد و مصرف اصولی آن به شما کمک خواهد کرد که توده‌های عضلانی خود را افزایش دهید.

نحوه مصرف پروتئین وی : برای نتیجه‌گیری از مکمل پروتئین وی بهتر است که آن را در دو وعده قبل از تمرین و پس از تمرین میل کنید. در هر وعده ۱۰ الی ۳۰ گرم از پودر پروتئین وی را با آب یا سایر نوشیدنی‌ها مخلوط کرده و مصرف کنید.

برای اطلاع از قیمت پروتئین وی می توانید به این صفحه مراجعه کنید:
https://betadarou.com/product-category/bodybuilding-supplement/پروتئین-protein/

۳- گینر

گینر به‌عنوان یکی از بهترین مکمل بدنسازی برای حجم شناخته می‌شود و گزینه مناسبی برای عضله سازی هستند. این مکمل‌ها حاوی پروتئین و کربوهیدرات هستند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید کالری مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. معمولا مکمل ورزشی گینر به افراد لاغر یا افرادی که عضلات کوچکی دارند توصیه می‌شود. چرا این دسته از افراد با اصلاح رژیم غذایی و استفاده از مکمل گینر می‌توانند ابتدا وزن بدن خود و سپس عضلات خود را افزایش دهند.
دقت داشته باشید که گینر به تنهایی معجزه نمی‌کند؛ بنابراین شما در کنار مصرف این مکمل باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و تمرینات خود را با کیفیت بیشتری انجام دهید. این مکمل‌ها در دو نوع افزایش دهنده وزن و عضله ساز روانه بازار می‌شوند. تفاوت این دو محصول در ترکیبات آن‌ها است. گینرهای عضله ساز مقدار پروتئین بیشتری دارند و به شما کمک می‌کنند که عضلات حجیم‌تری داشته باشید.

نحوه مصرف گینر : میزان مصرف گینر با توجه به وضعیت بدنی هر فرد متفاوت است و باید توسط مربی ورزشی یا پزشک مربوطه تعیین شود. اما نحوه مصرف آن بدین صورت است که شما باید پس از بیدار شدن از خواب، قبل از تمرین و بلافاصله پس از تمرین گینر را مصرف کنید.

۴- گلوتامین

خواص کراتین

گلوتامین یک نوع اسید آمینه است که حدود ۶۱ درصد از محتویات داخل عضلات را تشکیل می‌دهد. با توجه به این قضیه اگر به ورزش‌های سنگین علاقه دارید و می‌خواهید بدنی پر حجم داشته باشید نباید مصرف مکمل گلوتامین را فراموش کنید. این مکمل قدرتمند در کنار افزایش حجم عضلات به بهبود سلامت گوارش، چربی سوزی، بهبود سلامت مغز و جلوگیری از عضله سوزی کمک می‌کند. دقت داشته باشید که این مکمل‌ها در دو نوع ال گلوتامین و دی گلوتامین روانه بازار می‌شوند.

نحوه مصرف گلوتامین : شما می‌توانید مکمل گلوتامین را در سه وعده بعد از صبحانه پس از تمرین و قبل از خواب مصرف کنید. دوز پیشنهادی برای هر وعده ۵ گرم است.

برای خرید پودر گلوتامین می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://betadarou.com/product-category/bodybuilding-supplement/گلوتامین-glutamine/

۵- BCAA

BCAA یکی دیگر از بهترین مکمل‌های موجود در بازار است که از ترکیباتی همچون لوسین، ایزولوسین و والین تشکیل شده است. هر یک از این ترکیبات خواص مثبتی دارند و برای رشد عضلات بدن مفید هستند. معمولا از این مکمل‌ها برای بهبود عملکرد ورزشی بدن و همچنین افزایش رشد عضلات استفاده می‌شود. با مصرف مکمل بی سی ای ای می‌توانید چربی‌های اضافی بدن خود را بسوزانید و آن‌ها را به عضله تبدیل کنید.
البته باید دقت داشته باشید که مکمل BCAA تنها برای افزایش حجم عضلات کاربرد ندارد. چرا که به کمک این مکمل منحصر‌به‌فرد می‌توانید دردهای عضلانی خود را بهبود ببخشید، قند خون را کاهش دهید و خستگی حین تمرین را از بین ببرید. پس اگر قصد خرید بهترین مکمل بدنسازی برای حجم را دارید، مکمل ورزشی BCAA گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

نحوه مصرف مکمل BCAA : این مکمل ورزشی باید قبل و بعد از تمرین مصرف شود.

۶- بتا آلانین

بتا آلانین یکی از اسید آمینه‌های مغذی است که در اکثر مکمل‌های ورزشی وجود دارد. این ماده نقش موثری در افزایش توده عضلانی، بهبود عملکرد ورزشی و کاهش خستگی دارد. طبق تحقیقات انجام شده مصرف پیوسته بتا آلانین در کنار ورزش منظم به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید عضلات زیباتری داشته باشید. پس اگر دنبال یک مکمل بدنسازی برای حجم بیشتر هستید به شما خرید مکمل بتا آلانین را پیشنهاد می‌دهیم.

نحوه مصرف مکمل بتا آلانین : میزان دوز تعیین شده برای مصرف بتا آلانین ۲ الی ۵ گرم در طول روز است. برای نتیجه‌گیری بهتر از این مکمل بهتر است آن را همراه با وعده غذایی مصرف نمایید.

۷- مکمل HMB؛ از انواع قرص حجم دهنده بدنسازی

بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات که اصطلاحا HMB نامیده می‌شود در لیست بهترین مکمل بدنسازی برای حجم قرار می‌گیرد. این مکمل عملکرد عضله‌ها را تقویت کرده و به ورزشکاران این امکان را می‌دهد که حجم بیشتری داشته باشند. مکمل بدنسازی HMB دارای فوایدی همچون افزایش سرعت ریکاوری بدن، افزایش استقامت بدنی و کمک به کاهش عضله سوزی نیز هست. بنابراین شما با مصرف این مکمل می‌توانید بدنی زیبا با عضلات حجیم بسازید.

نحوه مصرف مکمل HMB : دوز مصرفی مکمل HMB برای هر فرد متفاوت است. اما طبق پیشنهاد مربیان ورزشی بهتر است که سه عدد از کپسول‌های HMB را قبل از تمرین مصرف کنید.

خلاصه کلام

داشتن تناسب اندام و بدنی پر حجم تنها با انجام ورزش‌های سنگین امکان‌پذیر نیست. برای این کار لازم است که رژِم غذایی کاملی داشته باشید و از مکمل‌های موثر برای افزایش توده‌های عضلانی استفاده کنید. در این مقاله بهترین مکمل بدنسازی برای حجم را به شما معرفی کردیم. هر یک از این مکمل‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و در نوبه خود گزینه مناسبی برای ورزشکاران هستند.
شما می‌توانید بهترین مکمل برای عضله سازی را از داروخانه اینترنتی بتادارو تهیه کنید. بتادارو یکی از معتبرترین داروخانه‌های آنلاین کشور است که محصولات خود را با ضمانت کیفیت و با بهترین قیمت ممکن به کاربران ارائه می‌دهد. بنابراین اگر قصد خرید بهترین مکمل برای عضله سازی از یک مرجع معتبر را دارید، بتادارو گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

https://www.asianews.ir/u/d1m
اخبار مرتبط
مس گینر یکی از مکمل های مهم و محبوب در بدنسازی است که با ترکیبات خود مثل پروتئین ها، کربوهیدرات و چربی ها سبب افزایش وزن و عضله سازی میشود. در این مقاله به بررسی گینر، مس گینر، ویژگی ها و تفاوت ها و همچنین مزایا و معایب هر کدام از این دو مکمل میپرداریم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید