صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۴ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۸
کد خبر: 16872
گزارشگر: 464
۵۷۴
۰
۰
۰
آیین رونمایی کتاب امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکس

زبان ملت، هستی ملت

زبان ملت، هستی ملت
به مناسبت رونمایی از کتاب «زبان ملت، هستی ملت» تألیف جناب امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان، مراسمی در سفارت تاجیکستان در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روزنامه آسیا، در این مراسم دیمیتری کالتوف سفیر کشور بلاروس، دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر جلیل رحیمی جهان‌آبادی رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و تاجیکستان، رؤسای مؤسسه‌ها و انجمن‌های علمی و فرهنگی، استادان دانشگاه‌ها و چند تن از مقامات وزارت امور خارجه و علاقمندان به زبان فارسی و تاجیکی حضور داشتند. بنا بر همین گزارش دکتر نظام‌الدین زاهدی، سفیر تاجیکستان در ایران ضمن خوشامد گفتن به حاضران گفت: «پس از استقلال تاجیکستان به همت دولت و نهادهای تاجیکستان، قانون زبان به تصویب رسید و روز پنجم اکتبر برابر با روز ۱۳ مهر خورشیدی به نام «روز زبان» شناخته شد که هر سال در روز پنجم اکتبر، بزرگداشت روز زبان طی مراسم باشکوهی برگزار می‌شود.»

سفیر تاجیکستان گفت: «همزمان با چنین مراسمی، امروز در سفارت تاجیکستان با حضور فرهیختگان کشور ایران، استادان دانشگاه و دوستداران و علاقمندان زبان فارسی و تاجیکی، جلد دوم کتاب ارزشمند «زبان ملت، هستی ملت» تألیف جناب امامعلی رحمان رئیس‌جمهور محترم تاجیکستان رونمایی می‌شود.»

کتاب رئیس‌جمهور تاجیکس

دکتر زاهدی سپس با اشاره به بخش‌هایی از کتاب، از کوشش و همت مؤلف و کسانی که در انتشار این کتاب در ایران همکاری کرده‌اند، تجلیل کرد. دکتر حداد عادل، دکتر رحیمی و دکتر محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران از جمله سخنرانان این مراسم بودند که به ارزش و اهمیت کتاب «زبان ملت، هستی ملت» در روشن ساختن تأثیر زبان فارسی در پیوند میان ملت‌های ایران، تاجیکستان و افغانستان تأکید کردند. در پایان مراسم با ضیافت ناهار سفیر تاجیکستان از حاضران پذیرایی شد.

https://www.asianews.ir/u/d29
اخبار مرتبط
یزد - به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق یزد، همزمان با هفته دفاع مقدس و طی مراسمی در محل نیروگاه سیکل ترکیبی یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، از کتاب «جریان آفتاب» بیان خاطرات ده نفر از ایثارگران نیروگاه یزد در دوران دفاع مقدس رونمایی شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید