صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۳
کد خبر: 16916
گزارشگر: 213
۶۹۰
۰
۰
۱
در نشست اضطراری

حمله حماس به اسرائیل از سوی شورای امنیت محکوم شد

حمله حماس به اسرائیل از سوی شورای امنیت محکوم شد
شمار زیادی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست اضطراری حمله گسترده حماس به اسرائیل را محکوم کردند.
به گزارش آسیانیوز، شمار زیادی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه حمله گسترده حماس به اسرائیل را محکوم کردند، اما ایالات متحده به خاطر عدم اجماع تمام اعضا بر سر این واکنش، ابراز تاسف کرد.

ایالات متحده و اسرائیل در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار محکومیت اسلام‌گرایان فلسطینی حاکم بر نوار غزه و حمله غافلگیرانه آنها به اسرائیل شدند که تاکنون بیش از هزار کشته بر جای گذاشته است.

رابرت وود، دیپلمات ارشد ایالات متحده، پس از این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، گفت: «شمار قابل توجهی از کشورها حملات حماس را محکوم کردند، اما طبیعتا نه همه آنها.»

وی در اشاره‌ای آشکار به روسیه که روابطش با غرب به دلیل هجوم نظامی به اوکراین تیره شده است، اظهار داشت: «احتمالا بتوانید بدون آن که من چیزی بگویم، متوجه بشوید که منظورم کدام کشور است.»

واکنش روسیه 

 دیپلمات‌ها می‌گویند شورای امنیت حتی بیانیه مشترکی هم صادر نکرد، چه برسد به قطعنامه‌ای الزام‌آور، چرا که برخی اعضای آن به رهبری روسیه امیدوارند این نهاد نگاه کلی‌تری به موضوع داشته باشد.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت: «پیام من توقف فوری جنگ و حرکت به سوی آتش‌بس و انجام مذاکرات معنادار بود که دهه‌هاست شورای امنیت بر آن تاکید دارد. این شرایط تا حدی نتیجه مسائل حل‌نشده پیشین است.»

----------

بیشتر بخوانید

افشای اسناد «خیلی محرمانه» آمریکا/خطر جنگ اسرائیل و ایالات متحده با ایران و پایان جنگ اوکراین؟!

-------------------------------

چین که متحد روسیه در شورای امنیت محسوب می‌شود اعلام کرد که از بیانیه مشترک حمایت خواهد کرد.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل که قبلا قول حمایت چین از محکومیت «حملات علیه غیرنظامیان» را داده بود، گفت: «این امری غیرطبیعی است که شورای امنیت چیزی نمی‌گوید.»

گیلاد اردان، سفیر اسرائیل، هنگام ورود به جلسه، تصاویری از غیرنظامیان اسرائیلی را که به اسارت حماس درآمده‌اند، به نمایش گذاشت و عنوان کرد: «این‌ها جنایات جنگی هستند، جنایات جنگی آشکار.»

وی سپس به شورای امنیت سازمان ملل گفت: «این جنایات غیرقابل تصور باید محکوم شود. اسرائیل باید برای دفاع از خود، برای دفاع از جهان آزاد، قاطعانه حمایت شود.»

از سویی سفیر فلسطین نیز که نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری است و نه حماس، از شورای امنیت خواست تا به اشغالگری اسرائیل پایان دهد.

ریاض منصور اظهار داشت: «متأسفانه تاریخ برای برخی رسانه‌ها و سیاستمداران با کشته شدن اسرائیلی‌ها آغاز می‌شود.»

وی اضافه کرد: «اکنون زمان آن است که به اسرائیل بگوییم باید رفتار خود را تغییر دهد و این که راهی به سوی صلح وجود دارد که در آن نه فلسطینی‌ها کشته می‌شوند و نه اسرائیلی‌ها.»


https://www.asianews.ir/u/d3j
اخبار مرتبط
دو اتفاق مهم در عرصه بین‌المللی، فشار بی‌سابقه‌ای به نرخ ارز و سکه در ایران وارد کرد.
حزب‌الله در همبستگی با حماس به اسرائیل حمله کرد.
ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که حریم هوایی این کشور بسته شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید