صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۴
کد خبر: 16926
گزارشگر: 2
۴۵۲۷
۰
۰
۱
خرید عمده ادویه

راهنمای تشخیص دارچین اصل و تقلبی؛ تفاوت دارچین سیلان و کاسیا

راهنمای تشخیص دارچین اصل و تقلبی؛ تفاوت دارچین سیلان و کاسیا
آیا می‌دانید برای خرید دارچین اصل باید به چه نکاتی توجه کنید؟ آیا می‌دانید دارچین سیلان اصل چه ویژگی‌هایی دارد؟ قطعا انواع چوب دارچین موجود در بازار در کیفیت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند که تشخیص نوع اصل آن هنگام خرید اهمیت بسیاری دارد. اهمیت این موضوع خصوصا زمانی که شما قصد خرید عمده چوب دارچین را داشته باشید، چند برابر می‌شود؛ زیرا تهیه محصول با‌کیفیت تاثیر چشمگیری بر میزان فروش و درآمدزایی از کسب‌وکارتان خواهد داشت.

از این رو ما در این مقاله راهنمای تشخیص دارچین اصل و تقلبی را برای شما شرح می‌دهیم تا یک خرید با‌کیفیت و مرغوب را تجربه کنید.

تشخیص دارچین تقلبی از اصل؛ خرید دارچین رنگ روشن

ظاهر ادویه یکی از اصلی‌ترین نکات در خرید انواع چوب دارچین و تشخیص نوع اصل این محصول است. شما هنگام خرید به‌راحتی می‌توانید با‌توجه‌به رنگ و ظاهر دارچین، محصول اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص دهید. دارچین اصل که به آن دارچین هند نیز می‌گویند، به‌صورت پوسته‌پوسته‌های در هم‌تنیده است و رنگ روشن‌تری دارد. هم‌چنین این نوع دارچین پوسته‌های کاغذی و بسیار نازکی دارد.
در مورد دارچین کاسیا که تولید کشور چین است باید گفت که این دارچین رنگ قهوه‌ای تیره (مایل به قرمز) داشته و پوسته‌های آن ضخامت بیشتری دارند. کاغذی بودن پوسته‌های دارچین سیلان یا اصل به دلیل نحوه تولید این نوع دارچین است؛ زیرا به‌صورت ارگانیک و کاملا سنتی تولید می‌شود. البته تشخیص دارچین اصل از تقلبی از روی ظاهر زمانی امکان‌پذیر است که دارچین را به‌صورت سیگاری تهیه کنید. دارچین سیگاری در حجم عمده با دارچین سیگاری در حجم مصرفی و خرد متفاوت است. شما می‌توانید به‌‌منظور مشاهده قیمت عمده دارچین سیگاری سیلان اصل به وب‌سایت ویترین مارکت مراجعه کنید.

پودر دارچین

تفاوت قیمت چوب دارچین اصل (سیلان) با دارچین تقلبی (کاسیا)

توجه به قیمت چوب دارچین نیز یکی از نکات مهم در خرید دارچین اصل است. قطعا قیمت چوب دارچین اصل (سیلان) نسبت ‌به محصولات و گزینه‌های مشابه بالاتر است. اما ممکن است هنگام خرید دارچین سیلان با قیمت‌های مختلفی در بازار مواجه شوید که تشخیص دارچین مرغوب را برای شما دشوار کند. از‌این‌رو پیشنهاد می‌کنیم برای استعلام قیمت عطاری عمده معتبر را ملاک خود قرار دهید.
دارچین کاسیا به دلیل تولید در کشور چین، به‌راحتی وارد کشور می‌شود؛ این دارچین به دلیل کیفیت کمتر قیمت ارزان‌تری دارد. در‌صورتی‌که وارد کردن دارچین سیلان به ایران بسیار بسیار سخت است؛ هم‌چنین این محصول با قیمت دلاری از کشورهای خارجی خریداری شده و سپس با دور زدن تحریم‌ها وارد کشور می‌شود. از این رو قیمت دارچین سیلان در بازار ایران بسیار گران‌تر از دارچین کاسیا خواهد بود.

طعم کدام چوب دارچین بهتر است؛ دارچین سیلان یا کاسیا؟

در ادامه شرح راهنمای تشخیص دارچین اصل و تقلبی باید به تفاوت طعم این دو نوع دارچین نیز اشاره کنیم. دارچین سیلان اصل علاوه‌بر رنگ روشن‌تر، طعمی ملایم‌تر و شیرین‌تر دارد؛ در‌صورتی‌که دارچین چینی کاسیا به دلیل استفاده شدن مواد مضر در ترکیبات آن، عطری تندتر و طعمی تلخ‌تر دارد.
اغلب افراد نیز به دلیل ملایم بودن طعم و عطر دارچین سیلان، این ادویه را بیشتر می‌پسندند و استشمام آن را دوست دارند. علاوه‌بر این، دارچین کاسیا طبع گرم‌تری نیز نسبت به دارچین سیلان دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود هنگام خرید عمده ادویه دارچین به طعم، عطر‌ و بوی این دو مدل دارچین توجه کافی داشته باشید.

آشنایی با تفاوت ترکیبات در گیاه در دارچین اصل و تقلبی

دارچین اصل از گیاه «Cinnamomum zeylanicum» تولید می‌شود که به گیاه Cinnamomum verum نیز معروف است. از سوی دیگر دارچین کاسیا از گیاه «Cinnamomum cassia» یا «Cinnamomum burmannii» تولید خواهد شد. هر نوع دارچینی که توسط این دو گیاه تولید شود، دارچین اصل نیست؛ در واقع فقط دارچینی که از Cinnamomum verum به دست می‌آید، دارچین مرغوب و با‌کیفیت محسوب می‌شود.
هر دو دارچین سیلان و کاسیا ترکیبی از گیاه کومارین هستند. کومارین هنگامی که در مقادیر زیاد مصرف شود، سلامت بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دارچین کاسیا (دارچین گل سرخی) حاوی مقدار بیشتری از این گیاه (حدود ۴٪) است، در حالی‌که در ترکیب دارچین اصل فقط حدود ۰٫۰۴٪ کومارین وجود دارد.

دارچین سیگاری

دارچین اصل (سیلان)؛ محصولی با خواص درمانی بیشتر نسبت به دارچین کاسیا

خواص درمانی یکی دیگر از گزینه‌هایی است که باید در راهنمای تشخیص دارچین اصل از تقلبی به آن اشاره کنیم. بین دارچین اصل و تقلبی از نظر خواص درمانی و مزیت‌هایی که برای سلامتی دارند نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. دارچین اصل در کاهش قند خون موثر است؛ بنابراین افراد مبتلا به دیابت یا در معرض خطر ابتلا‌ به قند خون، به‌هیچ‌عنوان نباید از دارچین تقلبی (دارچین گل سرخی) استفاده کنند.
دارچین تقلبی یا همان کاسیا مقادیر زیادی کومارین در ترکیب خود دارد که مصرف مداوم و بیش‌از‌حد آن مسموم‌کننده بوده و برای سلامت کبد، کلیه و سیستم عصبی مضر است. به همین دلیل برخی از کشورهای اروپایی فروش دارچین کاسیا را ممنوع اعلام کرده‌اند.

تامین دارچین سیلان اصل در بازار داخلی و خارجی توسط مجموعه ویترین مارکت

با‌توجه‌به نکاتی که در این مقاله در مورد تشخیص دارچین اصل و تقلبی به آن اشاره کردیم، به‌راحتی می‌توان گفت دارچین سیلان با‌کیفیت‌ترین نوع دارچین در سراسر دنیا محسوب می‌شود. البته ممکن است برخی از سودجویان دارچین کاسیا را به‌عنوان دارچین سیلان اصل و با قیمتی بالاتر به شما عرضه کنند؛ در‌این‌صورت پیشنهاد می‌شود حتما نکات ذکر شده در این مقاله را در خصوص تشخیص دارچین تقلبی از اصل مدنظر قرار دهید تا در نهایت محصولی مرغوب خریداری کنید.

در‌صورتی‌که عطار هستید و قصد دارید دارچین اصل را در حجم عمده سفارش دهید، ما فروشگاه معتبر ویترین مارکت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ویترین مارکت یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر در زمینه عرضه انواع ادویه‌جات با‌کیفیت و اصل محسوب می‌شود که نیاز بازار داخل و خارج را تامین می‌کند. فقط کافی است با مراجعه به سایت این مجموعه به آدرس اینترنتی vitrinemarket.com محصولات مورد‌نیاز را در حجم عمده سفارش دهید و در مدت زمان کوتاه تحویل بگیرید. ویترین مارکت انواع چوب دارچین را به‌صورت عمده در حجم دلخواه شما با قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کند.

https://www.asianews.ir/u/d3u
اخبار مرتبط
آنچه می‌خورید می‌تواند به‌شدت بر بسیاری از ابعاد سلامتی شما از جمله خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان تاثیر بگذارد. علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند احتمال ابتلا به سرطان به‌ویژه می‌تواند تحت تاثیر رژیم غذایی قرار بگیرد. بسیاری از غذاها دارای ترکیبات بسیار مفیدی هستند که می‌توانند به کاهش رشد سرطان کمک کنند. در ادامه با این غذاها آشنا می‌شوید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید