صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۰
کد خبر: 16974
گزارشگر: 2
۹۱۵
۰
۰
۱
تجهیزات مناسب گیمرها

راهنمای خرید بهترین میز گیمینگ مناسب من!

راهنمای خرید بهترین میز گیمینگ مناسب من!
همه گیمرها می‌دانند که داشتن تجهیزات مناسب می‌تواند تعیین ‌کننده سرنوشت بازی باشد. از کارت گرافیک سطح بالا گرفته تا صندلی ارگونومیک، گیمرها برای دستیابی به یک تجربه عالی از هیچ هزینه‌ای دریغ نمی‌کنند؛ اما یکی از مولفه‌هایی که اغلب نادیده گرفته می‌شود و می‌تواند به طور قابل توجهی بر تجربه گیمینگ شما تأثیر بگذارد، میز گیمینگ است.

این میز نه تنها ظاهری شیک به اتاق شما می‌بخشد، بلکه با توجه به نیازهای خاص گیمرها طراحی شده است؛ فضای کافی را برای قرار دادن سیستم گیمینگ و لوازم جانبی فراهم کرده و در عین حال، راحتی کافی را برای ساعات طولانی گیمینگ ارائه می‌دهد. در این راهنما با ما همراه باشید تا نکات خرید میز گیمینگ را بررسی کرده و با انواع مدل‌های آن آشنا شوید.

میز گیمینگ چگونه تجربه بازی شما را بهبود می‌بخشد؟

میز گیمینگ برای گیمرها بسیار مهم است، زیرا راحتی و ارگونومی را در طول ساعات طولانی بازی فراهم کرده و خطر فشار فیزیکی یا آسیب را کاهش می‌دهد. این میزها معمولاً دارای طراحی خاصی هستند تا کابل‌های مختلف را بدون شلخته نشان دادن فضا، به خوبی در خود جای دهند و از گره خوردن کابل‌ها جلوگیری کنند.
علاوه بر این، برخی از میزهای گیمینگ دارای ویژگی‌هایی مانند پایه مانیتور و موس پد هستند که دقت و تمرکز هنگام بازی را بهبود می‌بخشد. آن‌ها با در نظر گرفتن دوام و پایداری ساخته شده‌اند، از سیستم‌های گیمینگ گران‌قیمت محافظت می‌کنند و جذابیت اتاق را افزایش می‌دهند.
مهم‌تر از همه، میزهای گیمینگ می‌توانند یک فضای کاری فوق‌العاده باشند؛ بخصوص برای استریمرها یا کسانی که تنها یک میز و سیستم برای همه کارهای خود دارند. برخی از انواع میزهای گیمینگ نیز همراه با تجهیزات لازم برای بازی‌های چند نفره و استریم کردن ارائه می‌شوند.

چه ویژگی‌هایی میز گیمینگ را از میز معمولی متمایز می‌کنند؟

اگر گیمر هستید، می‌دانید که بازی کردن و برنده شدن در آن چقدر مهم است. نداشتن میز گیمینگ یا استفاده از میز معمولی نیز می‌تواند یکی از عوامل متعددی باشد که در باخت شما نقش دارند. ویژگی‌های زیر باعث می‌شوند میزهای گیمینگ تفاوت ملموسی با میزهای معمولی داشته باشند:

آزادی حرکت

بهترین میز گیمینگ

آزادی حرکت یکی از عوامل اولیه‌ای است که در برنده شدن بازی نقش حیاتی دارد و میز مناسب گیمینگ فضای زیادی را برای گیمرها فراهم می‌کند. با خرید میز گیمینگ مناسب، شما همیشه می‌توانید میز خود را تمیز و مرتب نگه دارید و از تجمع وسایل غیرضروری جلوگیری کنید. اگر چندین مانیتور دارید، می‌توانید آزادانه بین آن‌ها سوئیچ کنید. همچنین فضای پا و بازو در میزهای گیمینگ به وفور یافت می‌شود؛ از این رو لازم نیست هنگام بازی خود را محدود کنید.

عدم آسیب به بدن

امروزه میزهای گیمینگ به یک عنصر ضروری برای گیمرها تبدیل شده‌اند. گیمرهای حرفه‌ای به دلیل نشستن پشت میز برای ساعات طولانی، اغلب با مشکلاتی مانند کمردرد و سندروم تونل کارپال مواجه می‌شوند. با گذشت زمان، این مشکلات بدتر شده و درد زیادی به دنبال خواهند داشت؛ اما داشتن یک میز اختصاصی و ارگونومیک به شما کمک می‌کند تا از این مشکلات دور بمانید.

دسترسی آسان به تجهیزات مورد نیاز

تصور کنید قفسه‌ها، فضای اختصاصی برای ماوس، CPU و صفحه کلید دوروبرتان قرار دارد که همه‌ چیز را در جای درست و مناسب نگه می‌دارد. شما هرگز نباید نگران این باشید که برای سیستمتان خطری به وجود آید. به عنوان مثال، هنگام استفاده از یک میز معمولی برای گیمینگ، ممکن است به شدت غرق بازی باشید و ناگهان دستتان به لیوان قهوه روی میز برخورد کند و یک فاجعه رخ دهد؛ اما میز گیمینگ معمولاً دارای جا لیوانی و مکانی برای نگهداری تنقلات است که همه چیز را مرتب و جدا از هم نگه می‌دارد.

ظرفیت بالا برای وزن سنگین

میز گیمینگ مناسب

میزی که برای بازی استفاده می‌کنید باید تحمل وزن سنگین را داشته باشد، زیرا خیلی چیزها روی آن قرار می‌گیرند. از جمله این موارد می‌توان به چندین صفحه کلید، ماوس، گیم پد، اسپیکر، دسته بازی و سایر موارد مانند لپ تاپ یا مانیتورهای اضافی اشاره کرد. اکثر مواقع ما به طور دقیق در نظر نمی‌گیریم که چه فشاری به میز وارد می‌کنیم، بنابراین میز باید بتواند هر وزنی را تحمل کند. همچنین باید قابل اعتماد، دارای ساختار محکم و مقاوم در برابر وزن سنگین باشد. این یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی است که میزهای گیمینگ را نسبت به میزهای معمولی متفاوت می‌سازد.

نکات مهم هنگام خرید میز گیمینگ

خرید میز گیمینگ

بهترین میز گیمینگ را می‌توان بر اساس ویژگی‌هایی مانند اندازه، شکل، فضا و تعداد طبقات یا کشوها انتخاب کرد. در انتخاب میز مناسب برای گیمینگ با در نظر گرفتن محدودیت‌های فضا و ترجیحات شخصی خود، به موارد زیر هم دقت کنید:

  • اندازه میز: یک نکته کلیدی برای اندازه میز برای گیمینگ، عرض آن است. میز باید مانیتورهای شما را در کنار هم (بدون اینکه صفحه یکدیگر را بپوشانند) قرار دهد. میزهای ۱۰۰-۱۵۰ سانتی‌متری برای مانیتورهای دوتایی ایده‌آل هستند، اما برای سه مانیتور یا بیشتر، میز باید بزرگ‌تر باشد. همچنین عمق میز برای قرار دادن صفحه کلید، لوازم جانبی و فراهم کردن فضای کافی برای قرار دادن بازو مهم است و معمولاً میزهایی با عمق ۵۰-۸۰ سانتی‌متر و بیشتر، گزینه مناسبی به شمار می‌روند.
  • شکل میز: میزهای گیمینگ معمولاً به شکل مستطیلی و L شکل ساخته می‌شوند. میزهای مستطیلی همه‌کاره هستند و در اندازه‌های مختلف موجودند، اما میزهای L شکل برای جدا کردن کار و بازی از هم مناسب‌ترند. میزهای مستطیلی اغلب به دلیل فشردگی و انعطاف‌پذیری در محل قرارگیری انتخاب می‌شوند.
  • فضا، کشوها و طبقات: میز گیمینگ اغلب شامل اجزایی است که می‌توان وسایل ضروری را در آن‌ها قرار داد. این اجزا عبارتند از طبقات، کشوها، کمدها و ... . طبقات میز گزینه‌ای عالی برای نمایش وسایل کلکسیونی و کتاب‌ها هستند و کشوها یک فضای امن برای ذخیره‌سازی لوازم شخصی ارائه می‌دهند. وجود کمد نیز برای قرار دادن تجهیزاتی مانند کیس و اسپیکر مفید است.
  • ویژگی‌های اضافی: برخی از میزهای گیمینگ ویژگی‌هایی دارند که کارایی آن‌ها را افزایش داده و به شما کمک می‌کنند بهتر وسایل خود را سازماندهی کنید. برای مثال می‌توان به کابل جمع‌کن، کشوی کیبورد برای صرفه‌جویی در فضا و خروجی‌ها یا درگاه‌های USB و غیره اشاره کرد.

شما می‌توانید با کیک بر روی اینجا اقدام به خرید میز گیمینگ با بهترین قیمت کنید.

سخن پایانی

اکنون که با اهمیت میز گیمینگ و مزایای آن آشنا شدید، می‌دانید که این یکی از تجهیزات ضروری به شمار می‌رود که هر گیمری باید داشته باشد. میزهای گیمینگ به حفظ سلامت فیزیکی و جلوگیری از آسیب به بدن شما کمک می‌کنند و فضای کافی برای قرار دادن سایر تجهیزات را ارائه می‌دهند؛ اما این میز را از کجا تهیه کنیم که از کیفیت و مناسب بودن قیمت آن مطمئن باشیم؟

پیشنهاد ما، سایت اگزو است. این فروشگاه آنلاین که به طور تخصصی در حوزه تجهیزات و کالاهای دیجیتال فعالیت دارد، نماینده رسمی بسیاری از برندهای معتبر گیمینگ مانند ریزر، رپو، ایسوس، لاجیتک و ... بوده و مدل‌های مختلفی از میز مخصوص گیمینگ را با ویژگی‌ها و قیمت‌های متنوع ارائه می‌دهد. قیمت میز گیمینگ در این فروشگاه به گونه‌ای است که با هر بودجه‌ای می‌توان از آن خرید کرد و امکان خرید حضوری و آنلاین نیز وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت اگزو مراجعه فرمایید.

https://www.asianews.ir/u/d57
اخبار مرتبط
قصد ما از نوشتن این مطلب، کمک به شما برای انتخاب مناسب‌‌ترین هدفون ممکن است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید