صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۷
کد خبر: 17038
گزارشگر: 464
۵۰۸
۰
۰
۳
سرگردانیِ داوطلبان؛

تعلل‌های مکرر در اجرای آزمونِ آیلتس

تعلل‌های مکرر در اجرای آزمونِ آیلتس
آزمون آیلتس که در ایران از خرداد ۱۴۰۱ تا کنون بلاتکلیف مانده است موجب نارضایتیِ داوطلبان شده است.

به گزارش آسیانیوز، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، خرداد سال ۱۴۰۱، گزارش‌هایی درباره تخلف در برگزاری آزمون آیلتس داد و گفت این سازمان طی چند ماه گذشته، نظارت بر فرایند برگزاری را افزایش داده، و آماده است با همکاری وزارت کشور، نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال، امنیت کامل آن را تأمین کند.

چند ماه بعد، در اوایل اسفند، سازمان سنجش اطلاعیه دیگری منتشر کرد مبنی بر اینکه با سازمان آی‌دی‌پی هماهنگ کرده، و قرار است نام‌نویسی آیلتس کامپیوتری از ۲۱ فروردین ۱۴۰۲، و آیلتس کاغذی از ۱۱ اردیبهشت، در وب‌سایت سنجش انجام شود.

همچنین، قرار بود روز شنبه هفتم مردادماه آزمون آیلتس بعد از هفت ماه برگزار شود، اما سازمان سنجش به‌طور ناگهانی از لغو آیلتس در ایران خبر داد، و علت آن را "افشای سوالات آزمون" اعلام کرد.

در همین راستا یکی از مخاطبان پیامی را برای تحریریه‌ی روزنامه‌ی آسیا ارسال کرده است که متن آن را در زیر می‌توانید دنبال کنید.

ایجاد مشکل جدید به وسیله ی سازمان سنجش برای مردم:

((بسمه تعالی))

 
مدتی است سازمان سنجش، آزمون آیلتس را به حالت تعلیق در آورده و داوطلبان بسیارزیادی برای شرکت در این آزمون به مشکل برخوردکرده‌اند.

در حقیقت یک سال است که این آزمون در حالت تعلیق است و طی مکاتبه ای که با آیلتس استرالیا انجام شده، سازمان آیلتس استرالیا اذعان داشته که سازمان سنجش، آزمون را به حالت تعلیق در آورده! و نمی‌دانیم واقعاً این سازمان چرا به جای سرویس دادن به مردم و راحت کردن کار مردم تازه هر روز یک مشکل جدید برای مردم درست می‌کند.

یعنی این سازمان عرضه و توان برگزاری یک امتحان زبان را هم ندارد! چیزی که همین حالا داره در دورافتاده ترین نقاط دنیا برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود که یک پاسخ روشن و قابل قبول این سازمان در مورد زمان برگزاری این آزمون به داوطلبان بدهد، نه مثل سری قبل که هنوز آزمون راه نیافتاده بود به بهانه تغلب بستش! یا سری‌های قبل تر که به روز رسانی امکانات مراکز را بهانه کرده بود!

مردم انتظار یک پاسخ سریع، صریح و شفاف در مورد زمان برگزاری هر چه سریع تر این آزمون را دارند. چون همین الان هم داوطلبان زیادی منتظر ثبت نام در این آزمون هستند و این سازمان وظیفه داره در ازای پولی که از بیت المال و مردم دریافت می‌کند، به نحو احسن پاسخ گوی مردم باشد.

https://www.asianews.ir/u/d70
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید