صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۷
کد خبر: 17128
گزارشگر: 2
۴۰۱
۰
۰
۱
تحصیل در قبرس

سیستم آموزشی قبرس شمالی

سیستم آموزشی قبرس شمالی
قبرس شمالی یکی از زیباترین و مناسب ترین کشورهایی می باشد که مهاجران ایرانی آن را به عنوان یک مقصد یا دروازه ی عبور انتخاب می کنند. در این مقاله می خواهیم به طور کلی و جامع در مورد مزایا و معایب تحصیل در قبرس شمالی و سیستم اموزشی قبرس شمالی گفتگو کنیم. ابتدا به طور کلی برای شما تعریفی جامع از کشور قبرس شمالی ارائه خواهیم داد تا به تصورتان در مورد کشور قبرس شمالی کمک کند.

کشور قبرس شمالی و هر آنچه لازم است در مورد تحصیل در آن بدانید.

قبرس شمالی کجاست و چه نوع کشوری می باشد؟

کشور قبرس شمالی یکی از جدیدترین کشورهای توسعه یافته می باشد که در جنوب ترکیه واقع شده است.
این کشور جزیره ای، واقع در دریای مدیترانه در سال های اخیر مورد توجه ایرانیان جهت مهاجرت قرار گرفت. مزایا و شرایط آسان مهاجرت به این کشور در جذب مهاجران، بسیار موثر بود.
آب و هوای مدیترانه ای آن بسیار مطبوع و فوق العاده است. طبیعت بکر و زیبای این منطقه برای ساکنین آرامش خاصی را تامین می کند. رشد اقتصادی این کشور به دلیل وجود گردشگران فراوان در طول سال در وضعیت خوبی قرار دارد. همچنین کشور قبرس یکی از امن ترین کشورهای جهان به شمار می آید. کیفیت بالای تحصیل و دریافت اقامت آسان باعث شده که قبرس شمالی مقصد بسیاری از گردشگران و مهاجران علی الخصوص ایرانیان قرار بگیرد.
زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی است. در سال های اخیر مهاجرت ایرانیان به این منطقه باعث شده تعداد حضور ایرانیان قابل توجه باشد به گونه ای که اگر یک ایرانی قصد داشته باشد به قبرس شمالی مهاجرت کند احساس غریبی نخواهد کرد و بسیاری از هموطنان خود را آن جا خواهد دید.

قبرس شمالی

آیا در قبرس شمالی امکان تحصیل در مدارس ایرانی وجود دارد؟

شرایط تحصیلی در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی نظام آموزشی تمیز و با کیفیتی دارد. انواع مدارس قبرس شمالی به صورت دولتی و خصوصی در تمام مقاطع با بهترین کیفیت آموزشی در حال فعالیت هستند. تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه در مدارس بین المللی رایگان است. همچنین نکته ی دیگر که جالب است آن را بدانید اجباری بودن تحصیل در مقطع ابتدایی می باشد. سیستم آموزشی این کشور به سیستم آموزشی مدارس اروپایی و امریکا شباهت دارد. همچنین مدارک تحصیلی قبرس شمالی در سراسر جهان معتبرند. در کشور قبرس شمالی مدارس بین المللی زیادی وجود دارد. این مسئله برای مهاجران شرایط تحصیلی راحت تری را تامین میکند. سیستم آموزشی قبرس شمالی بسیار همان اندازه که به رشد علمی فرد اهمیت میدهد به رشد شخصیت فردی نیز توجه ویژه ای دارد. برای تحصیل در مقاطع دانشجویی در قبرس شمالی نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نیست. همچنین داشتن مدرک زبان الزامی نمی باشد.
در مدارس دولتی تدریس به زبان ترکی استانبولی انجام می شود. در حالی که برخی از مدارس بین المللی تدریس را به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می دهند. از مزایای دیگر تحصیل در قبرس شمالی هزینه های تحصیل است که نسبت به سایر کشور های دیگر بسیار کم تر است.

سیستم آموزشی قبرس شمالی و شباهت آن به ایران

سیستم اموزشی قبرس شمالی شبیه به سیستم آموزش و پرورشی ایران می باشد. بسیاری از مهاجران به دلایل متعددی همچون مهاجرت های موقت نیاز دارند تحصیل فرزندان شان را کماکان بر طبق سیستم آموزشی ایران پیش ببرند. در نتیجه مهاجرت به کشوری با سیستم اموزشی شبیه ایران مهم می باشد.
به دلیل اینکه تاسیس مدرسه ایرانی در قبرس شمالی توسط نهادهای دولتی انجام شده؛ این مدارس از دانش آموزان خود در ازای تحصیل، شهریه نمی گیرند. تدریس و تحصیل در اینگونه مدارس به زبان فارسی انجام می شود. از مزایای تحصیل در مدرسه ایرانی در قبرس شمالی می توانیم به این مورد اشاره کنیم که برای تحصیل نیازی به ویزای تحصیلی قبرس شمالی نیست.

مدارس ایرانی در کشور قبرس

  • مدرسه جمهوری اسلامی در نیکوزیا
    مدرسه جمهوری اسلامی در نیکوزیا پایتخت کشور قبرس شمالی تنها مدرسه ایرانی موجود در مقطع ابتدایی در قبرس می باشد. مدرسه جمهوری اسلامی ایران یک مدرسه ی هشت کلاسه با ظرفیت ۲۲۰ نفر دانش آموز دبستانی به صورت مختلط از سال ۱۳۶۹ به طور رسمی تاسیس شد و به فعالیت پرداخت. در واقع این مدرسه قدیمی ترین مدرسه ایرانی در قبرس شمالی می باشد.
  • دبیرستان جمهوری اسلامی در نیکوزیا
    دبیرستان جمهوری اسلامی مهم ترین مدرسه ایرانی در منطقه شرق اروپا می باشد. این مدرسه در مقطع دبیرستان برای دانش آموزان رشته های نظری این فرصت را فراهم کرده است که مطابق سیستم آموزشی ایران درس خود را ادامه دهند. تحصیل در این مدرسه نیز به صورت دولتی است و نیازی به پرداخت شهریه نیست. به دلیل افزایش مهاجرت ایرانیان به قبرس شمالی و درخواست آنان بنا بر ساخت مدرسه‌ای ایرانی این مدرسه در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد. وسعت مساحت این مدرسه بسیار بزرگ است و با دارا بودن ۲۷ کلاس مختلط تحصیل را برای دانش آموزان ایرانی فراهم کرده است.

تحصیل در قبرس

تحصیل در مدارس ایرانی در قبرس شمالی

معایب تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس شمالی معایب زیادی ندارد و معایب آن صرفا مسائلی هستند که ممکن است در سایر مناطق نیز با آنها برخورد کنید. مسائلی همچون تبعیض نژادی و برخورد نادرست برخی از شهروندان، البته که مردم قبرس شمالی اکثرا تحصیل کرده و با فرهنگ هستند اما احتمال اینکه با افراد نژاد پرست برخورد کنید نیز وجود دارد. این مسئله شاید برای شما ناراحت کننده باشد.
مسئله ی دیگر موضوع زبان است. ممکن است در ابتدای تحصیل دست و پنجه نرم کردن با زبان جدید سخت باشد و تا هنگامی که به زبان جدید عادت کنید مدت زمانی طول بکشد. هرچند این موضوع نیز کاملا طبیعی است و به مرور زمان حل خواهد شد.
درصورتی که قصد مهاجرت می کنید می بایست به مسئله ی زبان به صورت جدی توجه کنید تا در زندگی روزمره ما بعد از مهاجرت دچار مشکلات نشوید.
البته یادگیری زبان ترکی و درک آن زیاد سخت نیست بخصوص که زبان ترکی ترکیبی از فارسی و انگلیسی می باشد و برای ما ایرانیان آشنا است. معاشرت و گذراندن دوره های آموزشی ما قبل از ورود به مراکز تحصیلی میتواند بسیار کمک کننده باشد.

https://www.asianews.ir/u/d9o
اخبار مرتبط
مهاجرت به بهانه تحصیل کار چندان ساده‌ای نبوده و معمولاً متقاضیان قبل از اقدام به دریافت ویزا فرم ارزیابی مهاجرت را پر کرده و با مشاوران در این زمینه مشورت می‌کنند. ما در این مطلب تصمیم داریم در مورد نحوه اپلای تحصیلی و فرم ارزیابی رایگان مهاجرت اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همراه ما باشید!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید