صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۳
کد خبر: 17158
گزارشگر: 464
۸۰۷
۰
۰
۴۲
یاسر استادحسین,کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و ارتباطات

رتبه C مؤسسه تحقیقات مالی زاکس برای آلفابت

رتبه C مؤسسه تحقیقات مالی زاکس برای آلفابت
آلفابت قرار است که ۲۴ اکتبر گزارش سه ماهه سوم سال۲۰۲۳ خود را منتشر کند انتظار می‌رود که تلاش‌های مستمر آلفابت در ارائه نوآوری ها و بکارگیری تکنیک‌های هوش مصنوعی برای پیشرفت کسب‌وکار جستجوی گوگل، به درآمدهای آن در سه ماهه سوم کمک کرده باشد.

آسیانیوز - انتظار می‌رود بهبود ویژگی‌ها در Google Lens و Google Maps به ترافیک جستجو کمک کند. جدای از این موضوع، انتظار می رود پیشنهادهای تبلیغاتی که گوگل با فناوری هوش مصنوعی از آنها کسب درآمد نموده است در این گزارش نمود داشته باشد. بروزرسانی اخیر YouTube Premium ، فعالیت خوب YouTube TV و تلاش‌های رو به رشد گوگل برای تقویت روابط با سازندگان محتوا و بهبود اندروید ۱۳ به منظور پشتیبانی از دستگاه های بیشتر، بهبود Google Cloud به پشتوانه بهره گیری از هوش مصنوعی، از جمله عواملی هستند که رشد درآمد این شرکت را نشان خواهد داد.

زاکس

گزارش های زاکس از بهبود وضعیت سهام آلفابت

در گزارش پنجشنبه(۱۹ اکتبر) که از سوی مؤسسه زاکس (Zacks) منتشر شده است انتظار می رود شرکت آلفابت (شرکت مادر تخصصی گوگل) برای سه ماهه جاری سود ۱.۴۵ دلاری به ازای هر سهم را به ثبت برساند که نشان دهنده تغییر ۳۶.۸ درصد نسبت به سال گذشته است. در این گزارش آمده است که برای سال مالی جاری شرکت الفابت، تخمین سود به مقدار ۵.۶۸ دلار، نشان‌دهنده تغییر مثبت ۲۴.۶ درصد نسبت به سال گذشته می‌باشد. در طی ۳۰ روز گذشته، این تخمین تغییری ۰.۱ درصد مثبت داشته است.

همچنین برآوردها برای سال مالی آینده، نشان از درآمد ۶.۷۳ دلاری و تغییر مثبت ۱۸.۴ درصدی نسبت به آنچه Alphabet Inc سال گذشته در گزارش های خود پیش بینی کرده بود، دارد. تخمین فروش شرکت آلفابت برای سه ماهه جاری ۶۳.۱۳ میلیارد دلار بوده است که نشان دهنده تغییر سالانه مثبت ۱۰.۳ درصدی است.

همچنین برای سال مالی جاری و آتی نیز برآوردهای ۲۵۳.۵۶ میلیارد دلاری و ۲۸۲.۹۴ میلیارد دلاری به ترتیب حاکی از تغییرات مثبت ۸.۴ درصد و مثبت ۱۱.۶ درصد است.

شرکت آلفابت درآمد ۶۲.۰۷ میلیارد دلاری را در سه ماهه آخر خود گزارش کرده بود که نشان دهنده تغییر مثبت ۸ درصدی نسبت به سال گذشته است. EPS(درآمد هر سهم)۱.۴۴ دلار برای مدت مشابه در مقایسه با ۱.۲۱ دلار در سال گذشته است که در مقایسه با آنچه تخمین فروش از ۶۰.۲۴ میلیارد دلار در تحلیل زاکس صورت گرفته بود، افزایش مثبت ۳.۰۳ درصدی را نشان داد. همچنین این گزارش حکایت از افزایش مثبت ۹.۰۹ درصدی درآمد هر سهم بود.

طی چهار فصل گذشته دو بار ESP(درآمد هر سهم) به واسطه عملکرد شرکت آلفابت نسبت به تخمین های زده شده، پیشی گرفته است. در حال حاضر الفابت در رده C رتبه بندی مؤسسه تحلیل سهام زاکس قرار دارد.

معیارهای رتبه بندی تحلیل مالی مؤسسه زاکس

معیارهای رتبه بندی زاکس براساس اوراق بهاداری است که از سوی مؤسسه Zacks Investment Research به منظور ارزیابی و رتبه بندی سهام و اوراق بهادار شرکتها ارائه می شود. مهمترین معیارهای رتبه بندی از سوی این شرکت عبارتند از: برآورد درآمد(Earnings Estimates)، تحلیل رشد(Growth Analysis)، تحلیل رتبه بندی زاکس (Rank Analysis) که براساس عملکرد مالی و توانایی‌های شرکت‌ها در مقایسه با رقبای شرکت صورت می‌گیرد، تحلیل اندازه (Size Analysis) که معیاری است که به اندازه شرکت‌ها و تأثیر آن بر ریسک و بازده سهام توجه دارد.

تحلیل ارزش (Valuation Analysis) شامل ارزیابی ارزش سهام و اوراق بهادار بر اساس معیارهای مختلفی مانند P/E قیمت به سود، PEG تشخیص ارزش ذاتی سهام و در نهایت معیار رشد پیش بینی شده شرکت در آینده، و ارزیابی مخاطرات مرتبط با سرمایه‌گذاری در سهام و اوراق بهادار (Risk Analysis).

https://www.asianews.ir/u/daj
اخبار مرتبط
مدیرعامل آلفابت، شرکت مادر گوگل روز سه شنبه اظهار داشت که این شرکت در حال بررسی ترکیب فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین در محصولات و خدمات شاخص خود است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید