صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
کد خبر: 17193
گزارشگر: 2
۷۸۹
۰
۰
۲
یکی از تجهیزات اساسی و حیاتی در صنعت خدمات غذایی؛

هرآنچه که باید از قیمت های یخچال های فروشگاهی بدانید!

هرآنچه که باید از قیمت های یخچال های فروشگاهی بدانید!
همانطور که می دانید امروزه به دلیل تکامل تکنولوژِی و تغییر سبک زندگی مردم، افراد زیادی تمایل به استفاده از غذاهای آماده یا نیمه آماده دارند. بهترین راه تازه و سالم نگهداشتن محصولات فروشگاهی استفاده از یخچال های فروشگاهی منصور هست. یخچال های فروشگاهی یکی از تجهیزات اساسی و حیاتی در صنعت خدمات غذایی هستند که تاثیر بسازایی بر موفقیت و ارتقا عملکرد کسب و کارهای مرتبط با مواد اولیه، غذا و نوشیدنی دارند.

نحوه قیمت گذاری یخچال نوشیدنی

قیمت گذاری یخچال های فروشگاهی مخصوصا یخچال های نوشیدنی وابسته به متغیرهایی است نظیراندازه و ظرفیت، کیفیت ساخت، امکانات، مصرف انرژی، نوع، برند، ویژگی های تکنولوژیکی و خدمات پس از فروش و گارانتی می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی و تحلیل قیمت یخچال نوشیدنی بپردازیم. برخی یخچال های فروشگاهی از نظر ظاهری به صورت باز و در معرض دید مشتریان طراحی و تولید شده اند مثل یخچال فروشگاهی بدون درب و یا یخچال نوشیدنی که علاوه بر کاربرد اصلی خود یعنی سرد نگهداشتن مواد غذایی دارای طراحی جذاب و کارآمد هم هستند.

قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی

قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی بر اساس عوامل مختلفی مانند برند، ظرفیت، ابعاد، نوع سیستم سرمایش، جنس بدنه و امکانات جانبی تعیین می‌شود.
برند یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی است. برندهای معتبر معمولاً قیمت بالاتری دارند.ظرفیت فریزر ایستاده فروشگاهی بر اساس لیتر بیان می‌شود. هرچه ظرفیت فریزر بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.ابعاد فریزر ایستاده فروشگاهی بر اساس سانتی‌متر بیان می‌شود. هرچه ابعاد فریزر بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.
فریزرهای ایستاده فروشگاهی با سیستم سرمایش نوفراست، نسبت به فریزرهایی با سیستم سرمایش دستی، قیمت بالاتری دارند. فریزرهای ایستاده فروشگاهی با بدنه استیل، نسبت به فریزرهایی با بدنه گالوانیزه، قیمت بیشتری دارند.برخی از فریزرهای ایستاده فروشگاهی دارای امکانات جانبی مانند یخساز، آبسردکن و سیستم تهویه مطبوع هستند. این امکانات جانبی، قیمت فریزر را افزایش می‌دهند.

پنج نکته مهم هنگام خرید یخچال فروشگاهی

یکی از محبوب ترین نوع یخچال و فریزرهای فروشگاهی یخچال فروشگاهی بدون درب می باشد. خرید یا انتخاب یخچال و فریزر فروشگاه شما تا حدودی وابسته به قیمت یخچال فروشگاهی بدون درب هست امّا زمانی که برای خرید یخچال های فروشگاهی اقدام میکنیم مواردی را غیر از هزینه باید در نظر بگیریم که بهترین گزینه رو انتخاب کنیم. در اینجا به چند نکته مهم خرید یخچال اشاره می کنیم:
اولین نکته محل قرار گرفتن کمپرسور یخچال هست، کمپرسور بخشی از یخچال هست که باعث سرد نگه داشتن فضای یخچال میشود. کمپرسور اگر روی یخچال تعبیه شود قیمت یخچال فروشگاهی را افزایش می دهد اما عمر یخچال هم طولانی تر می شود چون زمانی که افزایش دما داشته باشیم و اصطلاحا هوا گرم شود نیازی نیست کمپرسور به سختی کار کند تا گرمای فشای داخل یخچال را کاهش دهد.
مورد بعدی اندازه مناسب یخچال هست. شما باید بر اساس فضای موجود در فروشگاهتان و نوع محصولاتی که می فروشید، باید یخچال مناسب را انتخاب کنید.

فریزر ایستاده فروشگاهی

نکته سوم در خرید یخچال های فروشگاهی دما و رطوبت مناسب هست. در برخی از یخچال های فروشگاهی این مورد قابل تنظیم هست اما ممکن است به حد نصاب نرسد به همین خاطر قبل از خرید حتما اطمینان حاصل کنید که شرایط مورد نیاز برای ذخیره و نگهداری محصولات برقرار شود.
چهارمین نکته خرید یخچال های فروشگاهی نمایش مناسب می باشد، اطمینان حاصل کنید که هر محصول به شکل مناسب و جذابی در دسترس مشتریان قرار داشته باشد.
پنجمین نکته قابل توجه برای خرید یخچال های فروشگاهی توجه به چرخک یا چرخ های جابجایی یخچال هست. وزن همه یخچال ها حتی آنهایی که کوچکتر هستد زیاد هست و برای جابجایی و نصب یخچال تمهیداتی به وجود آمده است که راحت تر بتوان یخچال را جابجا کرد. این مدل مخصوصا برای مارکت ها بسیار مناسب است چرا که جابجایی و تمیز کردن یخچال های دارای چرخ به خاطر حرکت آسان آنها بسیار راحت تر است.

یخچال نوشیدنی

مزیت های یخچال فروشگاهی بدون درب

یکی از پرکاربرد ترین یخچال های فروشگاهی، یخچال فروشگاهی بدون درب هست.این یخچال ها دارای قابلیت تنظیم دما برای نگهداری بهینه محصولات و سیستم های اعلام و هشدار در صورت افت دما یا مشکل فنی هستند.
سیستم خنک کننده یخچال های فروشگاهی بدون درب بدین صورت می باشد که از طریق سوراخ های موجود در طبقات یخچال سرما را خارج میکنند. یخچال های فروشگاهی بدون درب مناسب برای استفاده فروشگاه ها، کافه رستوران ها، بیمارستان ها، قنادی ها، فروشگاه های کشاورزی و آشپزخانه های صنعتی می باشند. قدرت خنک کنندگی این یخچال ها بسیار زیاد هست و قابلیت کنترل هم دارد.

مشکل علت به وجود آمدن مشکل راه حل
 کمپرسور یخچال درست کار نمی‌کند
 گشاد شدن سیلندر  تعویض کمپرسور
 یخ زدگی لوله کمپرسور یخچال
 زیاد بودن مقدار گاز لوله که موجب شکستن سوپاپ ها و خرابی ترموستات می‌شود. اگر گاز لوله مقدارش خیلی زیاد باشد به کمپرسور فشار می آید و کمپرسور می‌سوزد.  تعویض کمپرسور
 خالی شدن گاز یخچال  ضربه خوردن، پوسیدگی لوله های گاز و یا خرابی اتصالات لوله گاز  پیدا کردن نشتی و رفع نشتی محل، شارژ گاز سیستم
 مرطوب شدن اپراتور  درست تنظیم نشدن ترموستات یخچال  پیچ تنظیم ترمستات را جهت عقربه های ساعت بچرخانید و مدت زمان توقف ترموستات را کاهش دهید

سخن پایانی

در این مطلب ما با نکات مهم و مزیت های خرید یخچال های فروشگاهی به خصوص یخچال فروشگاهی بدون درب آشنا شدیم و فراموش نکنید که هنگام خرید یخچال حتما با یک کارشناس با تجربه در این خصوص مانند کارشناسان صنایع برودتی منصور حتما مشورت کنید. در صورت هر گونه سوال شما می توانید در پایین همین مطلب برای ما کامنت بگذارید.


https://www.asianews.ir/u/dbk
اخبار مرتبط
استقبال مردم و سودآوری فروشگاه های زنجیره ای باعث گسترش و افتتاح شعب جدید آن ها به صورت روز افزون شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید