صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۱
کد خبر: 17198
گزارشگر: 464
۵۴۷
۰
۰
۲
خاویر مایلی؛

ناکامی برای راستِ افراطیِ آرژانتین

ناکامی برای راستِ افراطیِ آرژانتین
خاویر مایلی، سیاست‌مدار راست‌گرای افراطی که او را ترامپِ آرژانیتن لقب دادند، در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین ناکام ماند.

به گزارش آسیانیوز؛  روز یکشنبه ۳۰ مهر/ ۲۲ اکتبر، پس از شمارش آرا، سرخیو ماسا، وزیر اقتصاد کنونی و نامزد دولتی پرونیست از «اتحادیه برای میهن» ۳۶,۷ درصد و خاویر مایلی ۳۰ درصد آرا را به‌دست آوردند.

در انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین آستانه پیروزی یک کاندیدا کسب ۴۵ درصد آراست و اگر هیچ نامزدی به این میزان رأی دست نیابد، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد، اتفاقی که در این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری رقم خورد.

در ماه‌های گذشته، خاویر مایلی با اظهارات جنجالی خود، همه نگاه‌ها را به خود معطوف کرده بود و برخی پیش‌بینی می‌کردند که او پیروز قطعی انتخابات است.

مایلی که خود را یک آنارکوکاپیتالیست معرفی می‌کند، در کارزار انتخاباتی خود گفته بود که می‌خواهد بانک مرکزی آرژانتین را لغو کند، دلار آمریکا را به‌عنوان پول قانونی کشور معرفی کند. او همچنین تغییرات اقلیمی را «دروغی سوسیالیستی» عنوان کرده بود و معتقد است خرید و فروش اعضای بدن باید به‌عنوان یک بازار آزاد تلقی شود.

مایلی به‌شدت مخالف سقط جنین است و آموزش جنسی را بخشی از «برنامه کاری پسامارکسیستی» می‌داند که باعث از بین رفتن نهاد خانواده می‌شود.

https://www.asianews.ir/u/dbq
اخبار مرتبط
فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بین دو تیم آرژانتین و فرانسه با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید و آلبی‌سلسته در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و جام فوتبال جهان را از آن خود کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید