صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۷
کد خبر: 17244
گزارشگر: 464
۷۰۶
۰
۰
۱
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی

عصر ایده‌های استارتاپی و رونق کسب‌و‌کار

عصر ایده‌های استارتاپی و رونق کسب‌و‌کار
در عصر حاضر ایده‌های استارتاپ بسیار زیادی وجود دارند که در همان ابتدای کار مردود شده یا پس از گذشت زمان و پرداخت هزینه زیادی با شکست مواجه می‌شوند.

آسیانیوز - در لحظه‌ای که شما شروع به معرفی ایده‌های استارتاپ خود می‌کنید، ممکن است با واکنش خندیدن یا مسخره کردن از جانب دیگر افراد مواجه شوید، اما این‌ها مهم نیستند. مهم این است که شما مدت زمانی را صرف فکر کردن و برنامه‌ریزی همه‌جانبه و آزمودن فرضیات خود برای ایده‌های استارتاپ‌تان کنید تا احتمال شکست کاهش پیدا کنید.

دکتر مهدی کریمی تفرشی

ایده استارتاپ جذاب و خوب، ایده‌ای است که مشکل و نیازی از نیازهای مشتریان را رفع کند. مشکل بسیاری از ایده‌پردازان و استارتاپ‌ها این است که در فضای ذهنی ساخته خودشان به ایده‌ها می‌اندیشند و این‌گونه تصور می‌کنند که این ایده می‌تواند برای افراد جذاب باشد و بدین منظور هزینه زیادی برای آن می‌پردازند.

برای طراحی یک ایده استارتاپی، کافی‌ست اولین مورد یا مشکلی را که شما شخصا در طی هر روز تجربه می‌کنید و بابت آن معضلاتی دارید، انتخاب کنید و پس از بررسی های لازم از آن جهت که این مشکل تا چه مقدار همگانی است، به پیدا کردن راه‌حل خلاقانه‌ای جهت از بین بردن یا کمرنگ کردن آن بپردازید. بررسی ایده پس از انتخاب آن نیز جز مراحل مهم به حساب می‌آید .

ایده یک استارتاپ می‌تواند به قدری جذاب باشد که در همان ارائه اولیه به شرطی که به‌درستی ارائه شود، سرمایه‌گذار را مجاب به سرمایه‌گذاری کند. این ایده باید در زمان و مکان مناسب به گوش آن سرمایه‌گذار مناسب بخورد تا شما این شانس را داشته باشید که با سخت‌گیری بسیار کمتری نسبت به سایر مسائل، سرمایه موردنظر خود را جذب کنید.

از آنجا که سرمایه‌گذاران به دنبال راه‌هایی هستند که بازدهی سریعی برای آن‌ها داشته باشد، رشد سریع یک کسب‌وکار نوپا می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در اختیار آن‌ها قرار دهد. بازدهی استارتاپ‌‌ها نسبت به کسب‌وکارهای دیگر و هم‌سطحشان‌ زودتر محقق می‌شود.

یکی از شرایط و معیارهای مهم در سرمایه‌گذاری، بازدهی کسب‌وکار یا شرکتی است که در آن سرمایه‌گذاری می‌شود. بازدهی سریع و قابل مشاهده‌ استارتاپ‌‌ها یکی از بهترین انگیزه‌ها برای سرمایه‌گذاران برای تأمین مالی و مشارکت در این کسب‌وکارها است.

دکتر مهدی کریمی تفرشی
https://www.asianews.ir/u/dd3
اخبار مرتبط
در سال‌های اخیر با گسترش اقتصاد دیجیتال، بسیاری از کسب‌وکارها وارد فضای فناوری دیجیتال شدند و استارتاپ‌ها جای خود را در بازار کسب‌وکارها باز کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید