صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۳
کد خبر: 17294
گزارشگر: 2
۲۵۳۳
۱
۱
۵
کلکسیون ماشین

انواع ماکت ماشین

انواع ماکت ماشین
از زمان های گذشته تا به امروز بسیاری از افراد علاقمند به جمع آوری انواع ماکت ها به عنوان ایجاد یک کلکسیون بوده اند اما در میان این ماکت ها، ماکت های ماشین همیشه پر طرفدارتر و محبوب تر بوده است از این رو امروز میخواهیم شما را با انوع ماکت ماشین آشنا کنیم. اگر شما نیز جز افرادی هستید که به ماکت ماشین ها علاقه دارید تا انتهای این نوشته همراه ما باشید زیرا ما در ادامه تمامی ملاک های انتخاب یک ماکت خوب را به شما توضیح خواهیم داد.

ویژگی های یک ماکت خوب

برای انتخاب و خرید انواع ماکت ماشین یا هر ماکت دیگری شما باید به موارد مختلفی توجه کنید تا بتوانید یک انتخاب خوب و با کیفیت داشته باشید این موارد عبارتند از:

  • جنس ماکت: ماکت های حرفه ای زیادی در بازار موجود می باشند که اغلب جنس آن ها فلزی یا پلاستیکی می باشد که درب های ماشین های پلاستیکی را اکثرا به دلیل شکننده بودن جنس آن صورت پلمپ شده می سازند و طبیعتا ماشین فلزی به دلیل به کار رفتن آلیاژهای فلزی در آن دارای قیمت های بالاتری هستند و جالب است بدانید که در ایران انواع مختلفی از این ماکت ها تحت عنوان : ماشین فلزی ایرانی و ماشین فلزی خارجی موجود می باشد.
  • لیسانس تولید ماکت ها: برای تولید کردن ماکت های حرفه ای معتبر تمامی تولید کنندگان برای ساختن انواع ماکت ماشین باید از برند های خودرو سازی اجازه بگیرند تا بتوانند ماکت آن ماشین را بسازند. این روند به این شکل صورت می گیرد که بین خودرو ساز و ماکت ساز یک قرارداد تنظیم می شود که تا زمانی مشخص ماکت ساز بتواند ماکت های ماشین آن برند خودرو سازی را تولید کند و به همین رو لیسانس تولید را از شرکت خودرو سازی تحویل می گیرد.
  • مقیاس ماکت ماشین: انواع ماکت های ماشین در ابعاد و مقیاس های مختلفی ساخته و تولید می شوند که هرچقدر این ابعاد بیشتر باشد به دلیل به کار رفتن مواد بیشتر قیمت آن نیز بالاتر می رود.

انواع ماکت ماشین

برندهای ماکت ماشین

در این بخش میخواهیم انواع ماکت ماشین را به شما معرفی کنیم. ما سعی کرده این چند نمونه از بهترین و با کیفیت ترین ماکت های ماشین را به شما معرفی کنیم که اگر قصد خرید ماکت ماشین برای خودتان یا به عنوان هدیه را دارید از این پیشنهاد ها بتوانید استفاده کنید.

ماکت بوگاتی بزرگ (BUGATTI EB 110 BY BURAGO)

یکی از بهترین ماکت ها ماشین فلزی بوگاتی است که یکی از ماشین های مدرن بوده و طرفداران خاص خود را دارد .این ماکت فلزی در مقیاس بزرگ 1:18 ساخته شده است که این ماکت فلزی قابلیت هایی ویژه ای دارد مانند: باز شدن تمامی درب های ماشین و کاپوت آن و... ماکت ماشین بوگاتی یکی از محبوبترین ماکت های کلکسیونی در این رده میباشد ک. دارای رنگ زیبایی نیز می باشد و جنس آن نیز بسیار با کیفیت است که مناسب کودکان سه سال به بالا و تمامی افرادی که به ماکت های ماشین علاقه دارند می باشد.

ماکت مرسدس بنز بزرگ قرمز مایستو (MERCEDES-BENZ 500K TYP SPECIALROADSTER 1936)

از دیگر ماکت های محبوب ماکت فلزی مرسدس بنز 500k است که در بسته بندی جعبه ای و در مقیاس بزرگ وجود دارد و جالب این است که ساخت شرکت مایستو می باشد. این ماکت فلزی ، بسیار محبوب بوده و از ویژگی های خوب این ماکت این است که دارای رنگ بندی نیز می باشد .از این ماکت فلزی می توان برای هدیه دادن و نگه داری در قفسه شیشه ای استفاده نمود و قابلیت های دیگری نیز مانند: باز و بسته شدن درب ها، باز و بسته شدن کاپوت ماشین و درب صندوق عقب، امکان تکان خوردن چرخ های ماشین با چرخاندن فرمان این ماکت، دارای پایه برای نگهداری دکوری می باشد.

انواع ماشین فلزی

ماکت فورد موستانگ آبی (1970 FORD MUSTANG MACH1 MAISTO)

یکی دیگر از ماکت های محبوب این زمینه ماکت ماشین فورد موستانگ می باشد که دارای رنگ زیبایی است و جنس بدنه ی این ماشین فلزی است و قابلیت های ویژه ای مانند: باز و بسته شدن تمامی درب های ماشین مثل درب صندوق عقب، کاپوت، درهای خود ماشین را دارد و از نکات جالب ماکت این است که تمامی جزئیات مانند نمونه ی واقعی ماشین در آن رعایت شده است و مناسب برای کودکان بالای ۳ سال و تمامی افراد علاقمند به ماکت و کلکسیونرها می باشد.

کلام آخر

ما در این قسمت سعی کردیم شما را با انواع ماکت ماشین آشنا کنیم و سه نمونه از بهترین ماکت های ماشین را به شما معرفی کنیم همچنین ویژگی های یک ماکت ماشین خوب را به شما توضیح دادیم شما میتوانید با توجه به سلیقه و بودجه ی مد نظر خود ماکت های ماشین را انتخاب و خریداری کنید این ماکت ها را هم میتوانید به عنوان هدیه دادن هم برای جمع آوری کلکسیون ماشین استفاده کنید.

https://www.asianews.ir/u/ded
اخبار مرتبط
سنجش اقتصادی عوامل تاثیرگذار روی قیمت چاپ سه بعدی و مواد مصرفی آن
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
مشهدماکت
۱۴۰۲/۰۸/۱۰
0
0
1

با سلام مطلبی مفید و موثری بود ، با تشکر از زحمات عالی شما در این زمینه فروش انواع ماکت های کلکسیونی خودرو


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید