صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۱
کد خبر: 17339
گزارشگر: 464
۳۰۸
۰
۰
۱
بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت برگزار می‌شود؛

حمایت از صنایع؛ راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

حمایت از صنایع؛ راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی
بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ۱۴۰۲در تاریخ ۱۳ لغایت ۱۶ آبان‌ماه در محل نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز؛ این نمایشگاه در فضایی به وسعت بیش از  هزار مترمربع و با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت‌کننده داخلی و ۱۲۰ شرکت‌کننده خارجی و همچنین ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در تهران برگزار خواهد شد.

سیدامید هاشمی، مدیر عامل شرکت بین‌المللی بازرگانی ایدرو (مجری نمایشگاه ) گفت: «در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است، حمایت از صنایع کوچک و بزرگ و کمک به توسعه صنعت و اقتصاد کشور در شرایط تحریم یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات صنعتی خواهد بود. در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز به ‌مانند دوره قبل تحقق رشد ۸ درصدی برای کل اقتصاد هدف‌گذاری شده است. سهم بخش صنعت در تحقق این رشد دستیابی به رشد متوسط سالیانه ۵/۸ درصد در مقایسه با رقم مشابه در دوره قبل معادل ۳/۹ درصد است. دستیابی بخش صنعت به بیش از ۳۰ درصد ارزش افزوده و اشتغال ملی دردوره جهش اقتصادی یکی از حقایق اثبات‌شده توسعه اقتصادی در کشورهای پیشرفته است. بنابراین در برنامه‌های توسعه‌ای، بخش صنعت جایگاهی ویژه دارد.»

وی ادامه داد: «پیشرفت‌های صنعتی یکی از جنبه‌های قدرت و عظمت یک کشور محسوب می‌شود که با برگزاری چنین همایش‌هایی فرصت کافی برای نمایش محصولات داخلی وجود خواهد داشت. برگزاری این نمایشگاه‌ها به کسب‌وکار‌ها فرصت می‌دهد از میان مخاطبین و شرکت‌کنندگان در این رویدادها، مشتریان دائمی یا سرمایه‌گذار جذب کنند.

از سوی دیگر، آشنایی با پیشرفت‌های صنعتی کشور‌های همسایه یا قدرت‌های برتر جهان حس رقابت را در تولیدکننده داخلی تقویت می‌کند. همچنین ایجاد فضای رقابتی سالم بین تولیدکنندگان داخلی یا خارجی شرایط را برای خلق ایده‌های نوآورانه و اشتغال‌زایی فراهم خواهد کرد. تأثیر مستقیم برگزاری چنین رویداد‌هایی به افزایش ارزش افزوده صنایع داخلی مرتبط بوده و در سطح کلان علاوه بر اشتغال‌زایی به رونق اقتصادی و تجاری منجر خواهد شد.»

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «مدیران صنایع زمانی می‌تواند در کسب جایگاه مناسب در بازار‌های جهانی عملکرد مطلوبی داشته باشند که نگاهی عمیق به نیاز مشتریان و صادرات داشته و در به‌کارگیری استراتژی‌های مدیریتی عملکرد مطلوبی نشان دهند. دستیابی به این هدف تنها در صورت حضور پررنگ در بازار‌های مختلف صنعتی امکان‌پذیر است.» هاشمی در ادامه از تمام کسانی که به هر نحوی در صنعت کشور نقش‌آفرینی می‌کنند دعوت کرد تا از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت که در تاریخ ۱۳ لغایت ۱۶ آبان‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌گردد دیدن کنند.

https://www.asianews.ir/u/dfm
اخبار مرتبط
نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته که با حضور واحد‌های تولیدکننده و تأمین‌کننده پارچه در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شده است، بی‌گمان فرصتی برای معرفی شرکت‌ها و برندهای شناخته‌شده در این حوزه است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید