صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
کد خبر: 17347
گزارشگر: 2
۳۰۹
۰
۰
۳
قیمت یکی از پرمصرف ترین مقاطع فولادی

بررسی قیمت تیرآهن و عوامل موثر بر آن

بررسی قیمت تیرآهن و عوامل موثر بر آن
تیرآهن یکی از پرمصرف ترین مقاطع فولادی است که کاربردهای فراوانی در صنعت ساختمان‌سازی دارد و به همین دلیل قیمت این کالا برای پیمانکاران پروژه های ساختمانی و فعالان این حوزه بسیار مهم است. ما در این محتوا در مورد عوامل موثر بر قیمت تیرآهن و مهم‌ترین کارخانه های تولید کننده این نوع محصول فولادی با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

قیمت روز تیرآهن به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل و فاکتورهای متعددی از جمله برخی از مشخصات فنی و پارامترهای اقتصادی در تعیین قیمت این مقطع فولادی موثر هستند که شامل موارد زیر است:

۱- مشخصات فنی موثر بر نرخ تیراهن

  • با توجه به این که در بسیاری از موارد قیمت تیر آهن بر اساس وزن آن تعیین می‌شود، هر چه وزن این محصول بیشتر باشد، نرخ آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • تیرآهن در ابعاد متفاوتی تولید می‌شود، هر چه ابعاد این نوع متریال بزرگ‌تر باشد قیمت آن هم بیشتر خواهد بود به عنوان مثال نرخ تیرآهن ۱۸ با توجه به ابعاد بزرگ‌تر آن از قیمت تیر آهن ۱۴ بیشتر است.
  • برند و کارخانه تولید کننده تیرآهن یکی دیگر از مواردی است که بر قیمت این نوع محصول فولادی بسیار اثر گذار است؛ به عنوان مثال با توجه به اعتبار بالای کارخانه ذوب آهن اصفهان، نرخ تیرآهن تولید شده در این مجموعه عظیم بیشتر از قیمت محصولات سایر کارخانه‌ها است.

۲- پارامترهای اقتصادی تعیین کننده در قیمت روز تیر آهن

علاوه بر مشخصات فنی، برخی از پارامترهای اقتصادی هم در قیمت روز این کالا بسیار اثر گذار هستند که مهم‌ترین این عوامل شامل موارد زیر است:

  • هزینه تولید یکی پارامترهای موثر بر نرخ تیراهن است. هر چه هزینه تولید یک محصول بیشتر باشد قطعا قیمت آن هم بیشتر خواهد بود؛ از جمله عوامل مهم در تعیین هزینه تولید این نوع مقطع فولادی می‌توان به هزینه خرید مواد اولیه، دستمزد نیروی کار، قیمت انرژی و هزینه خرید و نگهداری تجهیزات و ماشین آلات اشاره کرد.
  • نرخ ارز یکی از فاکتورهای تاثیر گذار بر نرخ همه مقاطع فولادی است که تاثیر مستقیم بر قیمت روز تیر آهن دارد؛ با افزایش نرخ ارز قطعا قیمت این محصول افزایش خواهد یافت.
  • هزینه حمل و نقل به طور غیرمستقیم بر قیمت روز تیراهن اثرگذار است و با افزایش هزینه حمل و نقل قطعا این محصول قیمت بیشتری در بازار خواهد داشت.

مهم‌ترین کارخانه های تولید کننده تیرآهن

کارخانه های متعددی در سطح ایران در حوزه تولید این محصول مهم فولادی فعال هستند. از جمله کارخانه های معتبر ایرانی که این کالا را ارائه می دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تیرآهن ذوب آهن اصفهان
  • تیر آهن فایکو
  • تیرآهن ناب تبریز
  • تیرآهن احرامیان یزد
  • تیرآهن اهواز
  • تیر آهن ماهان
  • تیرآهن وارداتی
  • تیراهن بناب

نحوه محاسبه قیمت روز تیرآهن چگونه است؟

قیمت روز تیرآهن بر اساس معیارها و روش‌های متفاوتی محاسبه می‌شود؛ از جمله مهم ترین روش‌های تعیین قیمت این نوع متریال پرکاربرد فولادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رایج‌ترین روش برای محاسبه قیمت، وزن کالا است؛ در این روش وزن تیراهن را ضرب در قیمت هر کیلوگرم از آن می‌کنید تا قیمت نهایی مشخص شود.
  • در برخی موارد این مقطع فولادی به صورت دسته‌ای یا اصطلاحا بندیل قیمت گذاری می‌شود که در این مواقع وزن دسته مورد

تیرآهن

خرید تیرآهن از معتبرترین سایت

شرکت پیوان یکی از معتبرترین مجموعه های فروش اینترنتی انواع محصولات فولادی از جمله تیرآهن است که با مراجعه به سایت این مجموعه با آدرس https://pivan.co/ می‌توانید مقطع فولادی مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. جدول لیست قیمت بسیاری از مقاطع فولادی در سایزهای مختلف و به تفکیک کارخانه تولیدکننده آن قرار داده شده و قیمت ها به صورت روزانه آپدیت می شود؛ از این رو شما با خیال راحت می توانید محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت به صورت آنلاین تهیه نمایید.

https://www.asianews.ir/u/dfu
اخبار مرتبط
برندهای تولیدی تیرآهن و دیگر مصالح ساختمانی در کشور ما زیاد شده‌اند و شاید افرادی که به دنبال یک برند مناسب می‌گردند، در وهله اول سردرگم شوند. تعداد این برندها در گذشته آن قدر به چشم نمی‌آمدند، اما ظهور ساختمان‌سازی‌ها و کسب و کارهای مختلف سبب افزایش آن‌ها شده‌ است. امروزه ده‌ها کارخانه در شهرهای مختلف مشغول به فعالیت است تا محصولات فولادی مانند تیرآهن را در اختیار سازندگان قرار دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید