صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۲
کد خبر: 17352
گزارشگر: 2
۳۲۶
۰
۰
۳
کارخانه های تولید میلگرد

مقایسه ویژگی های میلگرد فایکو و اصفهان و کاربردهای آن ها

مقایسه ویژگی های میلگرد فایکو و اصفهان و کاربردهای آن ها
کارخانه های متعددی در سراسر ایران در حوزه تولید میلگرد فعال هستند. کارخانه فولاد البرز ایرانیان که بسیاری آن را با نام فایکو می‌شناسند و مجموعه عظیم ذوب آهن اصفهان از جمله مهم‌ترین تولید کنندگان این نوع مقطع فولادی در ایران هستند. ما در این محتوا به مقایسه ویژگی‌ها و کاربردهای میلگرد تولیدی این دو کارخانه به صورت کامل خواهیم پرداخت.

مقایسه ویژگی‌های میلگرد فایکو و اصفهان

  • نرخ خرید این دو محصول یکی از تفاوت‌ها مهم آن‌ها است، با توجه به اعتبار بالای مجموعه ذوب آهن اصفهان، قیمت میلگرد فایکو نسبت به متریال تولید شده در این مجموعه ارزان‌تر است.
  • کالای تولید شده در این دو کارخانه دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است ولی میزان استحکام میلگرد ذوب آهن اصفهان بیشتر از کالای تولید شده در مجموعه فایکو است.
  • محصول تولید شده در مجموعه ذوب آهن اصفهان و فایکو کیفیت بالایی دارند ولی به طور کلی کیفیت میل گرد تولید شده در مجموعه ذوب آهن اصفهان بیشتر از فایکو است و به همین دلیل قیمت میلگرد اصفهان کمی گران‌تر است.
  • میلگردهای تولیدی این دو مجموعه در سایزهای متنوعی تولید می‌شوند تا پاسخگوی نیازهای متفاوت موجود در بازار شوند؛ در حالت استاندارد قطر مقاطع فولادی تولید شده در این دو کارخانه می‌تواند بین ۱۲ تا ۳۲ میلیمتر باشد.
  • این مقطع فولادی اغلب به صورت شیاردار تولید می‌شود، شکل شیارهای تولید شده در این دو کارخانه معمولا به صورت جناقی است که این ویژگی سبب چسبندگی بیشتر این نوع مقاطع فولادی در داخل سازه های بتنی می‌شود؛ البته شیارهای موجود در محصول تولید شده ذوب آهن اصفهان عمق بیشتری نسبت به کالای تولیدی در کارخانه فایکو دارد.
  • میلگرد فایکو و اصفهان معمولا با گرید کلاس A2، A1 و A3 تولید می‌شوند که معمولا گرید A3 کاربرد بیشتری در صنعت ساختمان دارد.
  • این مقطع فولادی معمولا به صورت شاخه ای در این دو کارخانه تولید و به بازار عرضه می‌شود که در اغلب موارد طول هر شاخه ۱۲ متر است.
  • میلگرد معمولا دارای مقداری کربن است که همین موضوع سبب ترد و خشک بودن نسبی آن‌ می‌شود؛ هر چه درصد کربن به کار رفته بیشتر باشد میزان ترد بودن آن هم بیشتر خواهد بود؛ با توجه به مواد اولیه و نوع فرآیند تولید، میلگرد ذوب آهن اصفهان کمی نرم تر از محصول کارخانه فایکو است.
  • یکی از ویژگی‌های مهم این نوع مقاطع فولادی قابلیت جوشکاری کم به دلیل ترد و خشک بودن است که این ویژگی یک نقطه ضعف محسوب می‌شود؛ اما کالای تولید شده در مجموعه ذوب آهن قابلیت جوشکاری بیشتری دارد.
  • میلگرد ذوب آهن اصفهان به دلیل تردی کمتری که دارد قابلیت فرم پذیری بیشتری دارد.

مهم‌ترین کاربردهای میلگرد فایکو و اصفهان

میلگرد تولید شده در مجموعه فایکو و اصفهان از جمله موادی است که کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف دارد؛ از جمله مهم‌ترین کاربردهای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از کاربردهای مهم این نوع مقاطع فولادی استفاده از آن در سازه های ساختمانی است؛ با استفاده از انواع آجدار این محصول که چسبندگی بیشتری دارند میزان استحکام انواع سازه ها به شکل قابل ملاحظه ای بیشتر می‌شود.
  • از این نوع متریال مستحکم به دلیل مقاومت بالایی که در برابر فشار دارد برای ساخت انواع سازه ها در پل‌ها و سایر موارد استفاده می‌شود.
  • این نوع محصول پرکاربرد علاوه بر صنعت ساختمان در صنایعی نظیر خودروسازی و ساخت ماشین آلات کشاورزی هم کاربردهای ویژه‌ای دارد.

میلگرد اصفهان

خرید میلگرد فایکو و اصفهان

شما دوست عزیز اگر قصد خرید میلگرد تولید شده در کارخانه فولاد البرز ایرانیان یا ذوب آهن اصفهان را دارید می‌توانید به سایت معتبر پیوان مراجعه کنید. مجموعه پیوان یکی از تامین کنندگان بزرگ انواع مقاطع فولادی از جمله میلگرد است که با مراجعه به سایت آن می‌توانید از قیمت لحظه ای آهن و میلگرد و سایر مقاطع فولادی بزرگترین کارخانه های ایران مطلع شوید و کالای مورد نظر خود را به صورت آنلاین در سریع‌ترین زمان ممکن سفارش دهید.

https://www.asianews.ir/u/dfy
اخبار مرتبط
ما در این محتوا در مورد انتخاب بهترین قطر این متریال بر اساس نوع کاربرد و میزان فشار وارده به آن صحبت خواهیم کرد و در ادامه هم نکاتی در مورد انتخاب سایز مناسب این مقطع فولادی بیان خواهیم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید