صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۱
کد خبر: 17370
گزارشگر: 464
۵۴۵
۰
۰
۱
سفارت ایتالیا در تهران برگزار کرد؛

رویداد سفر ایتالو کالوینو به ایران

رویداد سفر ایتالو کالوینو به ایران
سفارت ایتالیا در تهران از سفر ایتالو کالوینو به ایران در سال 1975 یاد میکند.

به گزارش آسیانیوز؛ سیاوش صوفی‌نژاد -سفارت ایتالیا در تهران یک سلسله رویداد اختصاص داده شده به ایتالو کالوینو، پایه‌ی ادبیات ایتالیایی قرن بیستم، را به مناسبت صدمین سالگرد تولد وی ترتیب داده است؛ این سلسله رویدادها در چارچوب بیست و سومین دوره‌ی هفته‌ی زبان ایتالیایی در جهان، رویدادی که هر ساله توسط وزارت امور خارجه ایتالیا و شبکه دیپلماتیک و فرهنگی ایتالیا برگزار می شود، تدارک دیده شده اند.


این مراسم ها در تاریخ ۲ نوامبر در اقامتگاه سفیر جوزپه پرونه با نمایشگاه اختصاص داده شده به سفر ایتالو کالوینو به ایران در سال ۱۹۷۵ همراه با منتقد و روشنفکر بزرگ ایتالیایی پیترو چیتاتی، افتتاح شد.

سفر ایتالو کالوینو به ایران

"مجموعه ای از نگاه ها" درباره رویارویی کالوینو با تمدن ایرانی، که شاهد آن مجموعه ای از عکس های منتشر نشده از آرشیو عکاس ایتالیایی آلبرت نگرین است.

در افتتاحیه این رویداد، سفیر پرونه بر نقش مهم نویسنده در نزدیک‌تر کردن خوانندگان ایرانی به زبان و فرهنگ ایتالیایی که خود را در بینش‌های کالوینو از جهان و جنبه‌های افسانه‌ای و مرتبط با تخیل آن می‌شناسند و نیز جستجوی مداوم او برای دانش، تاکید کرد. تعداد بسیار بالای اثار او، بیش از سی اثر، که تقریباً توسط تمامی مؤسسات انتشاراتی ایران به فارسی ترجمه و چاپ شده اند، گواه این موضوع است.

سفر ایتالو کالوینو به ایران

این رویداد با نمایش مستندی با عنوان "شکل زمان" به کارگردانی مسعود میر و محمد مقدم و تولید سفارت ایتالیا، برگرفته از بخشی‌ از کتاب "کلکسیون شن" که در آن کالوینو قسمت هایی از گزارش سفر خود به ایران را ثبت کرده بود، ادامه پیدا کرد.

در پایان این جشن در تهران، میزگردی درباره اشاعه آثار کالوینو در ایران با حضور لیلی گلستان، مترجم برخی از اولین ترجمه‌ها از اثار این نویسنده در ایران و دختر ابراهیم گلستان کارگردان مشهور ایرانی، و همچنین چندین ناشر ایرانی برگزار شد.

به عنوان بخشی از جشن های هفته زبان ایتالیایی، سفارت ایتالیا در ایران برنامه های دیگری از جمله نمایش فیلم «شوالیه ناموجود» از پینو زک بر اساس کتابی به همین نام اثر کالوینو، مراسم اعطای جوایز برندگان جایزه‌ی «ماجراجویی ایرانی: سفر ایتالو کالوینو به ایران» با حمایت مالی سازمان Uni-Italia و همچنین سمینار ترجمه آثار کالوینو به فارسی را برگزار میکند.

سیاوش صوفی نژاد
https://www.asianews.ir/u/dgi
اخبار مرتبط
سفارت ایتالیا در تهران با همکاری بنیاد مجیسترتی، پارک پرنس تهران را در اقامتگاه سفیر جوزپه پرّونه بازسازی کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید