صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۹
کد خبر: 17444
گزارشگر: 464
۶۶۲
۰
۰
۱
زادروز چهره‌ی بی‌بدیل سینما

آلن دلون؛ شمایلِ جذابِ یک ضدقهرمان

آلن دلون؛ شمایلِ جذابِ یک ضدقهرمان
امروز زادروز یکی از چهره‌های بی‌بدیل سینماست هرچند ممکن است، برای نسل‌های جدید، سینما با چهره‌ها و نام‌های دیگری به‌یاد بیاید، ولی برای سال‌ها، آلن دلون نماد سینمای دهه‌های شصت و هفتاد میلادی بود.

به گزارش آسیانیوز؛ آلَن فابیَن موریس مارسِل دلون، زاده ۸نوامبر ۱۹۳۵ شاید شناخته‌شده‌ترین بازیگر فرانسوی در سطح جهان است که برای چند دهه، نماد جذابیت و شهرت بود. هنوز تصاویر آثار ماندگاری که با بازیگری او جاودانه شده است، از خاطره دوستداران سینما محو نشده است. او جزء معدود هنرپیشگان بزرگ سینماست، که در قید حیات است. آثار فراموش‌نشدنی نظیر «روکو و برادران»، «سامورایی»، «یوزپلنگ»، «کسوف»، «آقای کلاین»، «دایره سرخ»، «قتل تروتسکی»، «موج نو» تنها برخی از آثار یگانه‌ای است که با نام و چهره دلون جاودانه شده است.

آلن دلون در سال ۱۹۸۵ جایزه سزار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم «داستان ما» دریافت کرد و در ۱۹۹۱ نشان لژیون دونور فرانسه را بر سینه‌اش آویخت. او در چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، خرس طلایی افتخاری و در جشنواره کن ۲۰۱۹ جایزه نخل طلای افتخاری را دریافت کرد. آلن دلون در ایران هم، بازیگری نام‌آور است و دوبله بی‌بدیل خسرو خسروشاهی؛ دوبلور پیشکسوت و خوش‌صدا در این زمینه بسیار اثرگذرا بوده است.

https://www.asianews.ir/u/dim
اخبار مرتبط
​۲۱ شهریورماه روز ملی سینماست. روزی که بهانه‌ای‌ست تا خیل تصاویر خیال‌گونه سینما به‌خاطر ‌آید، با این‌همه تصاویر سینما، رؤیایی موهوم نیست، بلکه تصوری آرمانی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید