صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
کد خبر: 17458
گزارشگر: 2
۴۷۱
۰
۰
۱
طبیعتی یخ زده !

سفر زمستانی به مسکو | سفر به روسیه در زمستان

سفر زمستانی به مسکو | سفر به روسیه در زمستان
روسیه در تمام فصل‌ها برای سفر مناسب است اما خیلی‌ها برای این که درگیر سرما نشوند، تابستان را برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنند. با این حال، وقتی سفر به روسیه در زمستان را انتخاب می‌کنید، وارد سرزمینی سفید و یخ زده خواهید شد و مناظر طبیعی پوشیده از برف شما، خاطراتی فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زنند.

فستیوال‌های مختلف زمستانی همچون کریسمس و سال نو میلادی، مناطق طبیعی شگفت‌انگیز همچون دریاچه بایکلا و زیبایی‌های مسکو و سنت پترزبورگ، هر کدام می‌توانند، دلیلی برای رفتن به تور روسیه در زمستان باشند.

آب و هوای روسیه در زمستان

سرما و یخ بندانِ زمستانی در روسیه در همه‌جای این کشور یکی نیست. برای مثال، در جاهایی از روسیه، ممکن است دمای هوا تا منفی ۳۰درجه نیز پیش برود و در نقاطی از سیبری، حتی سرمایی کم‌تر از این را نیز شاهد خواهید بود. اما در مسکو هوا تا این اندازه سرد نیست، اما بارش برف و یخ بندان همیشگی، زمستانِ پایتخت روسیه را شکل می‌دهد. اگر به جای تور مسکو می‌خواهید به سنت پترزبورگ بروید، باید بدانید که این شهر کمی نسبت به مسکو گرم‌تر است اما تفاوت چندانی وجود ندارد.
برای آن دسته افرادی که قصد طبیعت گردی و بازدید از مناطق مختلف در سیبری را دارند، باید توصیه کنیم که حتما لوازم مخصوص و آمادگی بدنی و ذهنی برای چنین سفری داشته باشند. سفر به تور روسیه در زمستان، سختی‌های خاص خود را دارد، اما در نهایت پاداش شما، قدم گذاشتن به یک سرزمین جادویی در این ایام خواهد بود.

چرا باید در زمستان به روسیه برویم؟

دلایل زیادی را می‌توان برای سفر به روسیه در زمستان عنوان کرد. از تفریحات برفی در ریزورت‌های مختلف تا قدم زدن در پارک‌های سفید پوش سنت پترزبورگ و شرکت در جشن‌های سال نو، این دلایل بسیار متنوع هستند اما بعضی از مهم‌ترین‌هایشان را در زیر برایتان لیست می‌کنیم:

  • برف و یخ

تقریبا می‌توانید مطمئن شوید، وقتی سفر به روسیه در زمستان را برای خود برنامه‌ریزی می‌کنید، به محض ورود به شهرهایی مثل مسکو، با یک منظره‌ی برفی و سفید رنگ مواجه خواهید شد. قصرهای باشکوه روسی را با پوششی سفید رنگ تصور کنید تا به زیبایی‌های روسیه در این روزها برسید. از طرفی، دریاچه‌ها و رودخانه‌های یخ زده و پیست‌های پاتیناژ روباز از دیگر جذابیت‌های این سفر خواهند بود.

  • فعالیت‌های زمستانی بی‌پایان

از برف بازی در پارک‌ها در شهرهای بزرگ گرفته تا اسکیت روی پیست‌های یخی که اکثرا رایگان هستند، این‌ها تنها گوشه‌ای فعالیت‌های برفی در سفر به روسیه در زمستان خواهند بود. اگر به سوشی بروید، چندین ریزورت اسکی بزرگ و جذاب پیدا خواهید کرد که انواع تفریحات زمستانی در پیست‌های بزرگ را برایتان به ارمغان خواهند آورد. در روزهای سرد زمستانی، می‌تونانید در این مکان‌ها، سورتمه سواری با هاسکی‌های بازیگوش، اسب سواری در دشت‌های یخ زده و فعالیت‌های این چنینی را نیز تجربه نمایید.

  • بدون صف از نمایش‌های بزرگ دیدن کنید

اگر در روزهای گرم سال به مسکو و سنت‌پترزبورگ سفر کنید، اگر بخواهید از نمایش‌های باله یا اپرا در سالن‌های معروف این شهرها بازدید کنید، احتمالا بلیط ورودی پیدا نخواهید کرد. اما روزهای سرد و یخ زده‌ی زمستان، باعث می‌شوند تا بتوان بلیط سالن‌های معروفی همچون مارنیسکی و بولشوی را با قیمت نسبتا پایین پیدا کرد و به تماشای نمایش‌های بی‌نظیر در این سالن‌ها پرداخت. حتی بازدید از جاهایی مثل موزه هرمیتاژ نیز به واسطه‌ی جمعیت کم‌تر گردشگران، راحت‌تر است.

  • قیمت‌های پایین‌تر

همان‌طور که گفتیم، گردشگران کم‌تری در طول زمستان به روسیه می‌روند و همین امر باعث می‌شود تا قیمت‌ها نیز تا حد زیادی در این ایام پایین‌تر باشد و سفری به صرفه‌تر را در تور زمستانی روسیه تجربه نمایید.

سفر زمستانی

جاهایی که در سفر به روسیه در زمستان باید از آن‌ها بازدید کنید

اما شاید با خودتان این سوال را بپرسید که بهترین مقاصد برای سفر زمستانه به روسیه، کجاها خواهند بود؟ خب در زیر به بعضی از محبوب‌ترینِ این مقاصد اشاره خواهیم کرد:

مسکو

مسکو، پایتخت روسیه، بدون شک مقصدی عالی برای سفر زمستانی به روسیه است. میدان سرخ با آن ابنیه نمایدن وقتی پوشیده از برف می‌شود، نمایی شگفت‌انگیز می‌سازد و عکاسی از کلیسای جامع سنت باسیل، لذت مضاعفی خواهید داشت. سفر به مسکو مخصوصا در ایام کریسمس و سال نو میلادی، از هر زمان دیگری جذاب‌تر است.

دریاچه بایکال

اگر اهل ماجراجویی هستید و به دنبال رفتن به منحصر‌ به فردترین نقطه‌ی روسیه در زمستان می‌گردید، حتما باید سری به دریاچه بایکال -بزرگ‌ترین منبع آب شیرین جهان- بزنید که در طول زمستان، کاملا یخ می‌زند و عمق زیاد آب آن، فرایند یخ زدن را به شکلی ویژه شکل داده و تصویری متفاوت می‌سازد. دریاچه بایکال در طول تابستان برای آبتنی و تفریحات آبی استفاده شده و در طول زمستان، می‌توان به ماشین به عمق آن رفته و روی این دریاچه زیبا قدم زد.

دریاچه یخ زده

سنت پترزبورگ

در میان شهرهای بزرگ روسیه، سنت پترزبورگ شرایطی جادویی در زمستان دارد. رودخانه‌ی یخ زده و کاخ‌های بزرگی که با برف پوشیده می‌شوند، چنین تصویری رقم زده و البته در روزهای سرد زمستان، این فرصت را دارید تا از موزه‌های متعدد، کاخ‌هایی که از آن‌ها یاد کردیم و گالری‌های هنری این شهر بازدید به عمل آورید.

سوچی

اگر قصد انجام تفریحات برفی، اسکی و اقامت در هتل‌های کوهستانی را دارید، برای سفر به روسیه در زمستان باید سوچی را انتخاب کنید. پیست‌های برفی بزرگ، امکانات گسترده و مناظر طبیعی زیبا، بخشی از جذابیت‌های سوچی در ایام زمستان به حساب می‌آیند.‌

نکاتی که درباره سفر به روسیه در زمستان باید بدانید

اما قبل از این که زمستان را برای سفر به روسیه انتخاب کنید، حتما باید نکاتی را مد نظر داشته باشید:

  • حتما بسته به مقصد خود، لباس‌های گرم به اندازه همراه ببرید. برای این که بتوانید از سفر خود لذت ببرید، حتما باید خود را گرم نگه دارید.
  • شب‌ها هوا خیلی زود تاریک می‌شود، پس بهتر است برای شب‌های سفر خود برنامه‌ریزی نمایید. اگر در شهرهای بزرگ اقامت خواهید داشت، رفتن به نمایش‌های باله، اجراهای اپرا یا صرف شام در رستوران‌های معروف این شهرها، بهترین گزینه خواهد بود.
  • حتما پول نقدر و ارز رسمی روسیه را همراه داشته باشید.
  • اگر در ایام کریسمس و سال نو میلادی به روسیه می‌روید، در جشن‌های مخصوص و برنامه‌هایی که برای این ایام تشکیل می‌شود، شرکت کنید.

سفر زمستانی به مسکو

با مقتدرسیر تابان، سفری جذاب به روسیه را تجربه کنید

اگر به دنبال یک شرکت توریستی مناسب برای سفر به روسیه در زمستان هستید، ما مقتدرسیر تابان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مجموعه مقتدرسیر تابان نه تنها یکی از بهترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های گردشگری در ایران است، بلکه به واسطه‌ی قراردادهای بلند مدت این شرکت، به صورت تخصصی، به برگزاری تورهای روسیه پرداخته و قیمت‌هایی عالی و خدماتی بسیار خوب را ارائه می‌کند. تورهای روسیه مقتدرسیر تابان با بهترین شرکت‌های هوایی برگزار شده و گشت‌های شهری در مقاصد مختلف برای گردشگران تدارک دیده می‌شود.

برای مشاوره رایگان درباره مقاصد مختلف گردشگری و همچنین رزور تور، می‌توانید با شماره ۷۵۲۱۲ – ۰۲۱ تماس گرفته یا به سایت رسمی این مجموعه به آدرس mstiran.com مراجعه نمایید.

https://www.asianews.ir/u/dj3
اخبار مرتبط
سفر کردن در هر فصل و زمانی از سال می‌تواند بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشد. چرا که همه فصل‌های سال زیبا هستند و ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما موضوع مهمی که وجود دارد، بررسی شرایط و سفر با یک برنامه‌ریزی عالی با توجه به فصل سفر کردن است. از آنجایی که دو فصل پاییز و زمستان بنابر دلایل متعددی یکی از پرطرفدارترین زمان‌ها از نظر گردشگران است در این مطلب قصد داریم نگاهی به بهترین تور مناسب فصل پاییز و زمستان انداخته و به بررسی آن بپردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید