صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۴
کد خبر: 17511
گزارشگر: 464
۲۲۵
۰
۰
۱
کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا هشدار داد؛

خطر افزایش تورم در منطقه یورو

خطر افزایش تورم در منطقه یورو
کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نسبت به‌ افزایش تورم منطقه یورو در ماه‌های آینده هشدار داد و گفت: «تثبیت نرخ‌های بهره بانک مرکزی اروپا روی سطح کنونی برای چندین دوره همچنان می‌تواند رشد قیمت را به ۲ درصد برساند.»

به گزارش آسیانیوز؛  کاهش سریع نرخ تورم در ماه گذشته در اروپا انتظارات نسبت به کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا را تقویت کرده است، اما رئیس بانک مرکزی اروپا هم‌زمان نسبت به‌احتمال افزایش دوباره و سریع قیمت‌ها هشدار داده است. این بانک در ماه گذشته دوره‌ای از ۱۰ افزایش متوالی نرخ بهره را پشت سر گذاشت و سرمایه‌گذاران اکنون انتظار دارند حرکت بعدی این بانک در ماه آوریل کاهش نرخ بهره باشد.

کاهش سریع تورم به ۲٫۹ درصد در ماه گذشته این انتظارات را تقویت کرد، اما کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا هشدار داد که کاهش سریع نرخ تورم ممکن است به‌زودی پایان یابد و رشد قیمت‌ها حتی در کوتاه‌مدت تسریع شود، زیرا قیمت‌های بالای انرژی از مقایسه‌های سال‌به‌سال حذف خواهند شد. به گفته او در آینده احتمالاً ارقام اقتصادی اروپا افزایش خواهند یافت و حتی اگر قیمت انرژی در حال حاضر به‌طور معقولی ثابت بماند، در ماه‌های سرد اروپا اثر پایه این ثبات از دست خواهد رفت.

فرانسوا ویل روی دی گالهو، رئیس بانک مرکزی فرانسه هم اعلام کرد که افزایش نرخ بهره دیگری در کار نیست مگر اینکه شوک‌های جدیدی رخ دهد. او هم‌زمان هشدار داد که خطرات تورم همچنان ادامه دارد. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا هم اوایل این هفته گفت که قرائت تورم ممکن است در سال ۲۰۲۴ در دونقطه دارای اوج و فرود باشد؛ اما در سال ۲۰۲۵ به ۲ درصد سقوط خواهد کرد.

https://www.asianews.ir/u/dkg
اخبار مرتبط
در یک مقاله از کارشناسان اقتصادی آمریکایی و اروپایی پرسیده شده است که اروپا در زمستان چقدر باید انتظار سختی را داشته باشد؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید