صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۵
کد خبر: 17551
گزارشگر: 464
۵۴۷
۰
۰
۳
راهی برای رفتن؛

خاطرات درس‌آموز و پر از حادثه و هیجان یک پرستار

خاطرات درس‌آموز و پر از حادثه و هیجان یک پرستار
خاطرات درس‌آموز و پر از حادثه و هیجان پرستاری که با شجاعت و انگیزه و هوشیاری در نقش امدادگر در منطقه نظامی حضور پیدا می‌کند، به یاری مجروحان می‌شتابد و از اسارت می‌گریزد را در کتاب راهی برای رفتن دنبال کنید.

به گزارش آسیانیوز؛ جواد لگزیان- خاطرات بتول خورشاهی به قلم شاعرانه و سرشار از احساس مریم عرفانیان نویسنده پرسابقه عرصه قلم فرصتی بی‌نظیر برای مرور زندگی انگیزه‌‌بخش پرستاری است که در روزها سخت کشورش ایران را تنها نگذاشته و به یاری هموطنان همت گمارده است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«از بین بچه‌هایی که برای آموزش به مشهد آمده بودند، چند نفری در مبارزات با من همراه بودند. یکی از آن‌ها، آقای دستوری اهل شیراز بود. اگر حرفی می‌زدم، خیلی زود پرسنل را جمع می‌کرد. او جوان بود و صدای بلندی داشت. وقتی می‌گفتم: «همه جمع شید»، او توی بیمارستان فریاد می‌کشید و همهٔ همراهان مبارز ما جمع می‌شدند. اذیت‌های رئیس بیمارستان، آقای دکتر شمسایی، صبر بچه‌ها را لبریز کرده بود؛ مثل کشیک‌های اضافی و بدون حقوق. چون حتی اگر کار را به نحو احسن انجام می‌دادیم، آن‌ها بازهم از ما ایراد می‌گرفتند. یک روز که برای حضور در کلاس تئوری رفتیم، استاد سر کلاس آمد و گفت: «از امتحان خبری نیست. می‌خوایم کلاس رو کنسل کنیم. خانوم کریمی دستور دادن.» همهٔ کارآموزها ناراحت شدند؛ چون ماه‌ها درس خوانده بودیم و منتظر نتیجه بودیم. اگر امتحان می‌گرفتند، به‌راحتی می‌توانستیم مدرک دورهٔ کمک‌بهیاری را بگیریم و مدرک از نظر کاری ارزش بسیاری داشت. خیلی ناراحت شده بودم. به تندی از جا برخاستم و گفتم: آقایون، خانوما، فردا صبح ساعت ۸ می‌ریم دفتر رئیس آموزشگاه.»

نویسنده این کتاب مریم عرفانیان در تیرماه سال ۱۳۵۹ در شهر مقدس مشهد به دنیا آمد. او در رشته روزنامه نگاری تحصیل و از سال ۱۳۷۸ با نوشتن داستان های کوتاه برای مجله بین المللی زائر کار خود را آغاز کرد. اولین کتاب او به نام “پاییز آن سال¬ ها” مجموعه داستان کوتاه است. بیش از ۵۲ عنوان کتاب از این نویسنده به چاپ رسیده است که اثر خواندنی “به وقت اردیبهشت” از جمله آنهاست. ایشان در زمینه ¬ی فیلمنامه نویسی هم فعال است. کسب رتبه برتر نخستین جشنواره شهر بهشت در سال ۸۴ و کسب مقام برتر استانی در مسابقه داستانی هنرمندان در سال ۹۰ و ۹۱ از جمله موفقیت¬های وی است.

کتاب راهی برای رفتن به قلم مریم عرفانیان در ۳۴۰ صفحه و با قیمت ۱۲۵۰۰۰تومان را انتشارات سوره مهر رهسپار بازار کتاب کرده ست.

مریم عرفانیان
https://www.asianews.ir/u/dlp
اخبار مرتبط
نسخه بین‌المللی دومین جلد از مجموعه «ایران ۱۰۰۱» با عنوان «۱۰۰ مسیر طبیعت‌گردی ایران» در آبان‌ماه ۱۴۰۲ منتشر شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید