صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۲
کد خبر: 17909
گزارشگر: 464
۱۱۰۸
۰
۰
۱
در سن ۷۹ سالگی

پروانه معصومی درگذشت / جزئیات مراسم تشییع

پروانه معصومی درگذشت / جزئیات مراسم تشییع
دوست خانوادگی پروانه معصومی با اشاره به جزئیات مراسم تشییع پیکر این بازیگر بیان کرد: مراسم تشییع پیکر خانم معصومی فردا ساعت ۱۰ صبح در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون امروز ۶ آذرماه در سن ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 پروانه معصومی بازیگر تئاتر، سینما و تلوزیون که در بیمارستان بستری بود امروز ۶ آذرماه درگذشت. نعیمه نظام دوست بازیگر تلویزیون و سینما با انتشار پستی در صفحه خود خبر درگذشت این بازیگر را اعلام کرد.

پروانه معصومی متولد ۱۱ اسفند ۱۳۲۳ بود. او تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. معصومی برای نقش‌آفرینی در گل‌های داوودی (۱۳۶۳)، جهیزیه‌ای برای رباب و شکوه زندگی (هر دو در ۱۳۶۶) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد.

سریال کوچک جنگلی به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۶۶ اولین تجربه بازیگر پروانه معصومی در دنیای تلویزیون است که در نقش جواهر در این سریال ایفای نقش کرد اما بازی در سریال امام علی (ع) نقطه عطفی در کارنامه بازیگری او بود.

معکوس/ جانان/ ترانه شرقی/ فیلم شاهزاده ایرانی/ وعده دیدار /مسافر ری/ یوسف پیامبر/ سفر به هیدالو /تنگنا / ناصرالدین شاه آکتور سینما / تماس/ سال های خاکستری/ طوبی/ تحفه ها/ جهیزیه ای برای رباب/خارج از محدوده/ شکوه زندگی/ شناسایی/ ترنج/ چمدان/ ملاقات/ ناخدا خورشید/ جستجو در شهر/آشیانه مهر /تاتوره/ راه دوم / گل های داوودی/ کلاغ از جمله آثار سینمایی مرحوم معصومی در طول دوران فعالیت کاری است.

مرحوم معصومی همچنین در سریال های امام علی(ع)، مینو، یوسف پیامبر، تا صبح، نشانی، باران عشق، مثل هیچ کس، پلیس جوان، دریایی‌ها، ملکوت و کوچک جنگلی ایفای نقش کرده بود.

سریال یوسف پیامبر با بازی آن مرحومه شب ها از شبکه آی فیلم در حال پخش است.

پروانه معصومی برای فرار از مصائب زندگی شهری نزدیک به ۳۰ سال پیش عزم مهاجرت به یکی از روستاهای استان گیلان به نام «طاهرگوراب» را کرد و تجربه‌ای خاص از زندگی را در اطراف شهرستان صومعه‌سرا و محصور در کوه‌های جنگلی سربه‌فلک‌کشیده و با شکوه برای خودش رقم زد و مشغول پرورش گل‌وگیاه و باغبانی شد.

 

یکی از نزدیکان «پروانه معصومی» از مراسم تشییع پیکر این بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون در رشت خبر داد.

سید امیرحسین حقی یکی از نزدیکان خانوادگی پروانه معصومی با تأیید خبر فوت این بازیگر محبوب کشور، اظهار کرد: خانم معصومی بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون به مدت ۵ روز در بیمارستان آریا رشت بستری بود و سرانجام امروز به علت شدت مریضی از دنیا رفت.

وی با بیان اینکه بانو معصومی از بیماری عفونی رنج می‌برد، افزود: تلاش‌های چند روزه پزشکان برای مداوای این بازیگر نام آشنای کشور بی نتیجه ماند.

دوست خانوادگی پروانه معصومی با اشاره به جزئیات مراسم تشییع پیکر این بازیگر بیان کرد: مراسم تشییع پیکر خانم معصومی فردا ساعت ۱۰ صبح در رشت برگزار می‌شود.

حقی ادامه داد: مراسم تشییع و تدفین پیکر پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون پس فردا در تهران برگزار می‌شود.

https://www.asianews.ir/u/dwq
اخبار مرتبط
اکبر احمدی، بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر شب گذشته در اثر ایست قلبی چشم از جهان فروبست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید