صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۵
کد خبر: 17911
گزارشگر: 464
۷۲۱
۰
۰
۰
یادداشت| دکتر محمد رسولی

مراسم تکریم و بزرگداشت پروفسور امین

مراسم تکریم و بزرگداشت پروفسور امین
روز سه‌شنبه هفتم آذرماه در خانه اندیشمندان علوم انسانی، مراسم بزرگداشت و تکریم برای استاد دکتر سید حسن امین، پرفسور پرآوازه کشور بر گزار شود.

آسیانیوز؛ تجلیل از استاد امین، تجلیل از علم و دانش است، زیرا ایشان بیش از پنجاه سال است که مدام در پی کسب دانش و نشر و پخش آن است. 

بزرگداشت پروفسور امین

روحیه دانش‌پژوهی و استعداد شگرف این استاد که از خاندان و خانواده فرهنگ‌پروری هستند، جلوه پرفروغ شخصیت گرانقدری است که در علوم گوناگون و حتا گاه کاملا متفاوت دارای تبحر در حد صاحب نظر بودن است.

برای مثال ایشان حقوقدانی بزرگ است که دریای وسیع علم حقوق را با شاخه‌های گوناگون آن می‌داند و می‌شناسد و جالب‌تر آن‌که از معدود افراد دانشمند علم حقوق است که تاریخ این علم را به نگارش در آورده و کتاب تاریخ حقوق ایشان از منابع اصلی این موضوع علمی است، زیرا ایشان تاریخدان است و با تسلط به دو علم تاریخ و حقوق است که می‌توان تاریخ حقوق را نوشت. این در حالی است که استاد پرفسور حسن امین، شاعر و ادیب و نویسنده و دانشمندی است که کتاب مهم «شاهنامه امین» را سروده و تالیف نموده است.

موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم از برگزاری این مراسم استقبال می‌نماید و در آیین بزرگداشت این مرد دانا و نویسنده توانا و اندیشه‌ورز کوشا، فیلسوف گران‌سنگ دوران ما، یعنی حکیم بزرگوار سید حسن امین شرکت می‌نماید.

https://www.asianews.ir/u/dws
اخبار مرتبط
تعدادی از تألیفات پروفسور حسن امین، فیلسوف و حقوقدان معاصر، در انجمن فرهنگی و نیکوکاری سبزواری‌های مقیم مشهد، ۲۷ مهرماه معرفی و نقد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید