صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۳
کد خبر: 17944
گزارشگر: 464
۶۳۰
۰
۰
۱
در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود؛

یادواره یکصدمین زاد روز جلال آل‌احمد

یادواره یکصدمین زاد روز جلال آل‌احمد
گردهمایی ادبی دوستداران سیمین و جلال با عنوان «جلال آل‌احمد و ادب فارسی»، به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد وی، در فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.

 به گزارش آسیانیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵؛ گردهمایی «جلال آل‌احمد و ادب فارسی» با مشارکت انجمن دوستداران سیمین و جلال، به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد جلال آل‌احمد، روز جمعه، دهم آذر ۱۴۰۲، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.

جلال آل احمد

جلال آل‌احمد، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی، روز یازدهم آذر ۱۳۰۲ در خانواده‌ای مذهبی در محله سید نصرالدین تهران به دنیا آمد. وی همسر سیمین دانشور، نویسنده رمان سووشون بود. آل‌احمد در طول دوره‌ حیات خود، با ترجمه‌ آثار نویسندگانی همچون آندره ژید، ارنست یونگر، اوژن یونسکو، داستایوسکی و معرفی آلبر کامو؛ انشای نثر خاص در آثارش؛ حمایت از شاعرانی همچون شاملو و نصرت رحمانی و جوانان دیگر؛ معرفی بیشتر شعر نو نیمایی و کمک به گسترش آن؛ ایجاد تشکّل‌های ادبی و صنفی، از جمله کانون نویسندگان ایران و... نقش بسیار مؤثری در پیشبرد ادبیات معاصر ایفا کرد.

در برنامه‌ «جلال آل‌احمد و ادب فارسی» که به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سالگرد تولد وی برگزار می‌شود، پروفسور حسن امین، دکتر حسین ایمانی جاجرمی، دکتر غلامرضا خاکی و محمدحسین دانایی، رئیس انجمن دوستداران سیمین و جلال، به‌عنوان سخنران حضور خواهند داشت و پیرامون زمینه‌های متنوع تأثیر جلال بر ادب فارسی معاصر سخن خواهند گفت.

انجمن دوستداران سیمین و جلال، یک نهاد فرهنگی است که سال ۱۳۹۳ به همت تعدادی از بازماندگان خانواده جلال آل‌احمد تأسیس شده و هدف اصلی آن، بزرگداشت خالقان ادب و هنر ایران است. علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس، واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی، کتابخانه فردوس مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی ferdos.farhangsara در شبکه‌های اجتماعی مراجعه فرمایید یا با شماره تلفن ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرید.

https://www.asianews.ir/u/dxr
اخبار مرتبط
در حالی که شمار قابل‌توجهی از نویسندگان مستقل ایران از منتقدان برگزاری این جایزه دولتی و شیوه برگزاری آن هستند، دبیر جایزه جلال آل احمد امروز در نشست خبری این جایزه گفت: این جایزه در داوری آثار نگاه سیاسی ندارد، ولی اگر نویسنده‌ای از خط قرمز نظام گذشته باشد، ممکن است تصمیم دیگری برایش بگیریم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید