صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۹
کد خبر: 18024
گزارشگر: 464
۲۳۵
۰
۰
۱
درخواست چند سناتور جمهوری‌خواه از جو بایدن؛

ممنوعیت سفر از چین به آمریکا به دلیل شیوع ذات‌الریه

ممنوعیت سفر از چین به آمریکا به دلیل شیوع ذات‌الریه
سناتورهای جمهوری‌خواه نوشتند: ممنوعیت سفر در حال حاضر می‌تواند کشور ما را از مرگ، قرنطینه، واکسن اجباری و شیوع بیشتر در آینده نجات دهد.

 

به گزارش آسیانیوز؛ چند سناتور جمهوری‌خواه این هفته از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا ممنوعیت سفر از چین به ایالات متحده را برای جلوگیری از افزایش اخیر موارد ذات‌الریه، از جمله موارد گزارش شده در اوهایو و ماساچوست، اجرا کند.

اواخر ماه گذشته، هشداری درباره افزایش موارد ذات الریه در چین ارسال شد که جرقه درخواست سازمان بهداشت جهانی از چین برای ارائه اطلاعات شفاف در رابطه با این بیماری را برانگیخت. از آن زمان، موارد ذات الریه در چندین کشور دیگر یافت شده است، اگرچه مشخص نیست که آیا آنها مرتبط هستند یا خیر.

سناتورها در نامه‌ای به «سابقه طولانی دروغ‌گویی حزب کمونیست چین درباره بحران‌های بهداشت عمومی» اشاره کردند و از دولت فدرال خواستند تا برای حفاظت از اقتصاد ایالات متحده و سلامت آمریکایی‌ها اقدام کند.

قانونگذاران نوشتند: «در طول همه‌گیری کووید۱۹، پنهان‌کردن حقیقت و عدم شفافیت حزب کمونیست چین، دانش حیاتی ایالات متحده را در مورد این بیماری و منشأ آن رُبود.» آنها به اتهاماتی اشاره داشتند مبنی بر اینکه رژیم چین در هشدار دادن به ایالات متحده و سایر مقامات جهانی در مورد کروناویروس عامل کووید۱۹ که در اواخر سال ۲۰۱۹ در مرکز چین در حال گسترش بود، ناکام ماند.

سناتورهای جمهوری‌خواه نوشتند: «این بدان معناست که ما باید فوراً سفر بین ایالات متحده و [چین] را محدود کنیم تا زمانی که در مورد خطرات ناشی از این بیماری جدید بیشتر بدانیم…ممنوعیت سفر در حال حاضر می‌تواند کشور ما را از مرگ، قرنطینه، واکسن اجباری و شیوع بیشتر در آینده نجات دهد.»

تاکنون، کاخ سفید هیچ اظهارنظری در مورد افزایش موارد ذات‌الریه در ‌چین ارائه نکرده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده ((CDC در بیانیه‌ای به اپک تایمز در اوایل این هفته گفت که مقامات این سازمان با همتایان چینی خود در تماس هستند اما از آن زمان جزئیات کمی را منتشر کرده‌اند.

مندی کوهن، مدیر CDC، این هفته به قانونگذاران گفت که «ما معتقدیم هیچ عامل بیماری‌زای جدیدی وجود ندارد که باعث افزایش موارد در چین شود. او گفت این موارد «به پاتوژن‌های موجود [مانند] کووید، آنفولانزا، RSV» و مایکوپلاسما مربوط می‌شوند.

در اواخر نوامبر، رام امانوئل سفیر ایالات متحده در ژاپن از حزب کمونیست چین خواست شفاف‌تر عمل کند.

امانوئل، شهردار دموکرات سابق شیکاگو در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «زمان آن فرا رسیده است که فریبکاری و تأخیر در ارائه اطلاعات درباره کووید را کنار بگذاریم زیرا اطلاعات شفاف و به موقع جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.»
در همین حال، مقامات رژیم چین ادعا کرده‌اند که افزایش موارد را می‌توان به RSV، کووید۱۹، آنفولانزا و مایکوپلاسما پنومونی نسبت داد، نوعی باکتری که می‌تواند باعث «ذات الریه» شود. در بیانیه هفته گذشته سازمان بهداشت جهانی آمده است که وضعیت را زیر نظر دارد و اطلاعات بیشتری را درخواست کرده است.

اما سناتورهای جمهوری‌خواه با اشاره به عدم شفافیت سازمان بهداشت جهانی در گزارش منشأ کووید۱۹ نوشتند که ایالات متحده نباید منتظر سازمان بهداشت جهانی بماند.

اپک تایمز
https://www.asianews.ir/u/dyK
اخبار مرتبط
یکی از نگرانی‌های مطرح شده، افزایش بیماری‌های تنفسی ناشی از باکتری «مایکوپلاسما پنومونیه» است که در سایر کشورها نیز شیوع یافته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید