صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۶
کد خبر: 18101
گزارشگر: 464
۱۱۵۰
۰
۰
۱
ستاره‌های هالیوود در عربستان

جشنواره فیلم «دریای سرخ» افتتاح شد

جشنواره فیلم «دریای سرخ» افتتاح شد
مراسم افتتاحیه در شهر جده چهره‌هایی مانند جانی دپ، ویل اسمیت، شارون استون، باز لورمن، و رانویر سینگ روی فرش قرمز حاضر شدند و به ابراز احساسات طرفداران خود پاسخ دادند.

آسیانیوز - سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دریای سرخ» با حضور ستاره‌های هالیوود، بالیوود، و کشورهای عربی خاورمیانه در عربستان سعودی افتتاح شد.

به گزارش «ورایتی» در مراسم افتتاحیه در شهر جده چهره‌هایی مانند جانی دپ، ویل اسمیت، شارون استون، باز لورمن، و رانویر سینگ روی فرش قرمز حاضر شدند و به ابراز احساسات طرفداران خود پاسخ دادند.

انتظار می‌رود که در جریان برگزاری جشنواره و هنگام اکران فیلم‌ها، ستاره‌های دیگری نیز روی فرش قرمز این رویداد سینمایی حاضر شوند.

جانی دپ، با فیلم «ژان دو باری» در جشنواره شرکت دارد و نقش لویی پانزدهم را بازی می‌کند که به زن جوانی از طبقه کارگر فرانسه دل می‌بازد.

دریای سرخ

جانی دپ در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم «دریای سرخ»

جانی دپ رابطه نزدیکی با بنیاد جشنواره فیلم دریای سرخ دارد و این سازمان سرمایه‌گذار فیلم بعدی او با عنوان «مودی» است، اثری درباره نقاش و مجسمه‌ساز برجسته ایتالیایی که خود جانی دپ کارگردانی خواهد کرد.

در هفته‌های اخیر تعدادی از جشنواره‌های سینمایی در کشورهای عربی به دلیل جنگ اسرائیل و حماس لغو شد ولی این درگیری تغییری در برنامه‌های جشنواره دریای سرخ ایجاد نکرد.

مراسم افتتاحیه در هتل «ریتز کارلتون» جده برگزار شد و موضوع جشنواره‌ «داستان شما، جشنواره شما» است. سوفیا ورگارا، آمینه خلیل، فریدا پینتو، پاز وگا، امی جکسون، نادین نصیب، مریم اوزرلی، و مه‌لقا جباری، مدل ایرانی از جمله چهره‌های سرشناس حاضر در مراسم بودند.

هشت فیلم از عربستان سعودی در بخش‌های اصلی اکران می‌شوند که دو فیلم در بخش اصلی رقابتی حضور دارند. فیلم «رکسنا» ساخته پرویز شهبازی، سینماگر ایرانی نیز در این بخش شرکت دارد.

«چمدان» ساخته سامان حسین پور و آکو زندکریمی محصول ایران و آمریکا، و «تایتانیک، نسخه مناسب خانواده‌های ایرانی» ساخته فرنوش صمدی محصول ایران و فرانسه در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه رقابت خواهند داشت.

به گزارش ورایتی، جومانا رشید، رئیس بنیاد جشنواره فیلم دریای سرخ در مراسم افتتاحیه گفت: «امشب مفتخریم که در حضور ستاره‌های برجسته، نه تنها از عربستان سعودی، بلکه از آفریقا، آسیا، و سراسر جهان باشیم.»

به گفته او این بنیاد از هنگام راه‌اندازی در سال ۱۴۰۰، از تولید ۲۵۰ فیلم حمایت مالی کرده است که هشت فیلم در جشنواره امسال کن حضور داشتند. جومانا رشید گفت که بازار فروش فیلم‌ها در عربستان سعودی پس از پایان مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا رونق گرفته است و تا سال ۲۰۳۰ گیشه به مرز یک میلیارد دلار خواهد رسید.

به گفته محمد الترکی، مدیرعامل شرکت دریای سرخ، صنعت فیلم در عربستان سعودی در حال تبدیل شدن به نیرویی قابل توجه با بیشترین میزان فروش در خاورمیانه است.

دریای سرخ

باز باز لورمن، رئیس هیئت داوران

باز لورمن، رئیس هیئت داوران، با اشاره به اینکه از هنگام لغو ممنوعیت مذهبی اکران فیلم‌ها در عربستان سعودی فقط پنج سال می‌گذرد، وجود چنین فرهنگ، و شور و علاقه‌ای نسبت به سینما را در این کشور «هیجان‌انگیز» توصیف کرد. او در ادامه افزود که مشتاقانه در انتظار تماشای آثار هنرمندان جوان، ‌و داستان‌سرایی «قابل‌توجه» در منطقه هست.

سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ از ۹ تا ۱۸ آذر در شهر جده در ساحل شرقی دریای سرخ برگزار می‌شود.

عربستان سعودی همچنین تلاش می‌کند تا با سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف این کشور پذیرای شرکت‌های بزرگ فیلم‌سازی باشد و امکانات قابل توجهی را برای تولید آثار سینمایی ارائه می‌دهد.

«قندهار» یکی از فیلم‌های هالیوودی با بازی جرارد باتلر است که اخیرا در منطقه تاریخی «ال‌ا‌ولا» در این کشور فیلمبرداری شد و اکران موفقی داشت.

دریای سرخ

واسیلی کوکلانی، بهادر فولادی، نوید نگهبان، الناز نوروزی در عربستان سعودی

نوید نگهبان، هنرمند ایرانی آمریکایی که در قندهار بازی کرده است، درباره تجربه سفر به عربستان سعودی به بخش فارسی صدای آمریکا گفت: «فیلمبرداری در جده و ال‌ا‌ولا تجربه‌ای باورنکردنی بود، و مردم محلی بسیار خونگرم و خوش‌برخورد بودند.»

الناز نوروزی دیگر بازیگر ایرانی این فیلم نیز به بخش فارسی صدای آمریکا گفت که «ال‌اولا بسیار زیباست و تجربه سفر و فیلمبرداری در این منطقه برای من و تمامی اعضای گروه فوقالعاده بود.»


سایت جشنواره فیلم دریای سرخ
https://www.asianews.ir/u/dzY
اخبار مرتبط
ویل اسمیت، جانی دپ، شارون استون و رانویر سینگ از چهره‌های حاضر در جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید