صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۹
کد خبر: 18118
گزارشگر: 464
۳۱۵
۰
۰
۱
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

تهران؛ بالاترین ظرفیت جذب نیروی کار

تهران؛ بالاترین ظرفیت جذب نیروی کار
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران، بازار کار استان را دارای ظرفیت‌های بالایی برای جذب نیروی کار دانست و گفت: «اشتغال زیربنای بسیاری از اتفاقات اقتصادی در حوزه معیشت خانوار و رشد کشور است.»

به  گزارش آسیانیوز به نقل از ایسنا، سامانه ملی رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی ازسوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است. این سامانه با رصد عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال، آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود را شناسایی و استخراج می کند. سامانه ملی رصد اشتغال از جمله راهکارهای موثر برای ساماندهی اشتغال به شمار می‌رود و افراد جویای کار می‌توانند با ثبت‌نام در آن درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران وضعیت بازار کار استان تهران را از نظر نرخ بیکاری و ظرفیتهای موجود در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات متفاوت از وضعیت سایر استان‌ها دانست و گفت: «در صورت انجام تلاشهای بیشتر و جدی‌تر، بازار کار استان تهران ظرفیت های بالایی برای جذب نیروی کار را دارد.»

ویس کرمی از شرکت‌های مجری طرح پایش اشتغال ایجادی در سامانه رصد استان تهران خواست تا به منظور نظارت و پایش اشتغال ثبت‌شده در سامانه رصد طبق ضوابط و دستورالعمل نسبت به بررسی وضعیت اجرای تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ اقدام و نتایج را بدون هیچ ملاحظه‌ای گزارش کنند. در حال حاضر سامانه رصد اشتغال ۲۱۰۰۰ کاربر دارد که کاربران از همه دستگاه‌ها در تمام نقاط کشور هستند.

طبق گزارش‌ها در نیمه نخست امسال ۵۰۵ هزار و ۷۳۲ فرصت شغلی جدید توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده که این آمار در هفت ماهه ۱۴۰۲ به بیش از ۶۵۵ هزار فرصت شغلی افزایش یافته است.

https://www.asianews.ir/u/dAf
اخبار مرتبط
مدیر کل توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار، آمادگی وزارت کار برای اعزام نیروی کار مازاد ایرانی به عراق در تمامی سطوح شغلی را اعلام کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید