صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۷
کد خبر: 18378
گزارشگر: 2
۳۱۰
۰
۰
۳
دفتر ۱۰۰ برگ

دفتر صد برگ؛ بهترین انتخاب از زمان اختراع دفتر!

دفتر صد برگ؛ بهترین انتخاب از زمان اختراع دفتر!
در جهانی به سر می بریم که ثبت اطلاعات همانند صدها سال پیش از جایگاهی ویژه برخوردار است. خرید دفتر صد برگ به عنوان انتخابی سنتی اما هوشمندانه، راه را برای حفظ و نگه داری داده ها هموار ساخته است. قیمت دفتر ۱۰۰ برگ تابع مواردی است که در این مقاله تخصصی به آن می پردازیم.

آیا تاریخچه ساخت دفتر را می‌دانید یا می‌دانید بهترین فروشگاه برای خرید دفتر ۱۰۰ برگ دخترانه کجاست؟
امروزه تصور هنرهایی همچون خوش‌نویسی، طراحی و کتابت شعر، بدون وجود برگه‌های سفید و جادویی کاغذ مشکل است. با این حساب جای تعجبی ندارد که کارخانه‌های زیادی در سراسر جهان، انواع و اقسام دفترها را تولید و روانه بازار کرده باشند.
در این مطلب قیمت دفتر 100 برگ و نحوه خرید آن را بررسی کرده سپس انواع دفترهای صد برگ را معرفی می‌کنیم. اگر قصد دارید با خرید از فروشگاهی با سابقه و دارای نماد اعتماد، دفترهای صد برگ با کیفیت را به نوشت افزار خود اضافه کنید؛ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دفاتر سیمی نسبت به دفاتر معمولی کیفیت صحافی بالاتری دارند.

تاریخچه تولید دفتر صد برگ

کاغذ همواره در تاریخ نقش بسزایی داشته است؛ چرا که برای نگارش وقایع روزمره، ثبت اسناد و مدارک، گذاره‌های علمی و نامه‌نگاری، نقش کلیدی را ایفا کرده است. در ابتدا، تولید کاغذ مورد توجه افراد زیادی قرار نگرفت. به مرور زمان با افزایش افراد تحصیل کرده و بیشتر شدن استفاده از کاغذ، تک برگ‌های کاغذ دیگر پاسخگوی نیاز مردم نبود. با این حساب خرید دفاتر یا خرید عمده تک برگ‌ها، با قالبی خاص و متصل به یکدیگر رواج یافت.
با نگاهی گذرا به تاریخچه دفتر متوجه می شویم که این واژه، از کلمه یونانی دیفترای یا همان چرم گرفته شده است.
امروزه دفترها بر اساس تعداد برگ، نوع کاربرد، نوع جلد، صحافی، شکل صفحات و ابعاد، به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

انواع دفتر صد برگ

در حال حاضر به لطف افزایش کارخانه‌ها، تنوع دفاتر و میزان عرضه‌ آن‌ها به بازار سر به فلک کشیده است. با این حساب دفتر صد برگ سیمی یا معمولی در انواع مختلفی تولید می‌شود. امروزه شناخته شده‌ترین دفاتر صد برگ موجود در بازار عبارتند از:

دفتر صد برگ نقاشی

یکی از انواع دفترهایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ دفتر صد برگ نقاشی است. دفترهای نقاشی در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. بنابراین، با توجه به کاربرد دفتر، دست شما برای خرید باز خواهد بود. دانش‌آموزان، دانشجویان رشته‌های معماری، طراحان و نقاشان بیش‌ترین استفاده را از دفتر نقاشی دارند. جنس دفترهای نقاشی به فراخور استفاده از آن‌ها متفاوت است. با این تفاسیر برای استفاده از تکنیک‌های گواش، آبرنگ، مداد رنگی، راپید و... باید در هنگام خرید، به جنس کاغذ توجه کرد. در حال حاضر دفترهای صد برگ نقاشی، در دو مدل سیمی و معمولی تولید می‌شوند که هر یک از این مدل‌ها مزیت‌های خاص خود را خواهند داشت.
امروزه دفاتری که برای کودکان خریداری می‌شوند؛ طرح‌های متنوعی دارند. بنابراین، طرح‌های فانتزی برای کودکان بهترین انتخاب خواهند بود. این در حالی است که رنگ‌های شاد و گرم نیز می‌توانند گزینه خوبی برای خرید محسوب شوند. با این وجود خرید دفتر نقاشی برای بزرگسالان، چالش‌های دیگری را به همراه خواهد داشت. بنابراین، هرچه دفتر مورد پسند شما هنری و خاص باشد؛ افراد بیشتری ترغیب به خرید خواهند شد. در حال حاضر برای تولید دفتر صد برگ نقاشی از کاغذهای کاتریج یا ۸۰ گرمی استفاده می‌شود. این کاغذها بهترین نوع کاغذ هستند و در عین حال بیش‌ترین استفاده را بین کاربران خواهند داشت.

دفتر ۱۰۰ برگ

دفتر کلاسوری

دفتر کلاسوری در دسته یکی از محبوب‌ترین دفاتر قرار می‌گیرد که بیشترین استفاده را در بین بزرگسالان دارد. در اصل دفترهای کلاسوری، قابلیت کم کردن یا اضافه کردن تعداد برگه‌ها را دارند. با این حساب با اضافه کردن 100 برگه به دفتر کلاسوری، یک دفتر صد برگ جذاب و منظم خواهید داشت. با یک بررسی سرانگشتی می‌توان متوجه شد که در طی چند سال اخیر، استفاده از دفتر کلاسوری در بین نوجوانان بیشتر شده است. با این حساب وزن کم و جابجایی آسان دفتر باعث شده است تا خرید دفتر کلاسوری در اولویت قرار گیرد. هرچه تعداد حلقه‌های موجود در دفتر بیشتر باشد؛ ورق زدن برگه‌های کاغذ راحت‌تر خواهد بود.
در حال حاضر در تولید دفاتر کلاسوری از دیوایدر نیز استفاده می‌کنند. در این شرایط دسته‌بندی مباحث نگارش شده در دفتر، تسهیل خواهد شد. این در حالی است که با استفاده از این ایده، دفتر کلاسوری صد برگ نظم و ترتیب بیشتری نیز خواهد داشت. امروزه دفترهای کلاسوری، در انواع و اقسام مدل‌ها تولید شده و به فروش می‌رسند. با این حساب با توجه به افزایش گزینه‌های روی میز، انتخاب آن‌ها دشوار نخواهد بود. با این وجود باید به این نکته توجه داشت که این مدل از دفترها برای کودکان و خردسالان انتخاب چندان مناسبی نخواهند بود.

دفتر مشق صد برگ

یکی دیگر از دفترهایی که مورد استفاده دانش‌آموزان قرار می‌گیرد؛ دفتر صد برگ مشق است. دفتر مشق‌های صد برگ، به طور معمول در سایز B5 تولید می‌شوند و طرح‌های ساده و فانتزی دارند برای تولید این دسته از دفاتر، حساسیت بیشتری به خرج داده می‌شود؛ چرا که هرچه شکل دفتر جذاب‌تر باشد دانش‌آموزان نسبت به استفاده از آن بیشتر ترغیب می‌شوند. امروزه بیشتر دفترهای مشق در یک ابعاد مشخص تولید می‌شوند. با این وجود تعداد برگه‌های این دفتر متغیر خواهد بود. قیمت دفتر ۱۰۰ برگ معمولی با توجه به شرکت تولید کننده، جنس برگه و... متفاوت خواهد بود.

دفتر یادداشت صد برگ

دفترهای یادداشت در دسته دفترهای صد برگ پرطرفدار قرار می‌گیرند که بیشترین کاربرد را دارند. استفاده از این دفترها هیچ محدودیت سنی ندارد. علاوه بر این وجود تنوع در طرح و رنگ‌‎های دفاتر یادداشت سبب شده است تا استفاده از این دفاتر افزایش پیدا کند. در حال حاضر دفاتر یادداشت در مدل‌های سیمی و معمولی تولید می‌شوند. با این وجود به دلیل سهولت در استفاده، مدل‌های سیمی محبوبیت بیشتری دارند. این مدل از دفاتر بیشتر در سایز A7 تولید می‌شوند. با این حساب از آن‌ها به عنوان کوچک‌ترین دفاتر موجود در فروشگاه‌ها نیز یاد می‌کنند. در این بین دفترهای یادداشت دیگری نیز وجود دارند که در سایزهای بزرگ‌تر تولید می‌شوند و به عنوان دفاتر پاسپورتی نیز از آن‌ها یاد می‌کنند. امروزه از دفترهای یادداشت برای نوشتن خاطرات، برنامه‌های روزانه، نوشتن نکات مهم و... استفاده می‌شود.
با استفاده از دفاتر صد برگ، تا مدت زیادی به دفتر جدید نیاز نخواهید داشت.

دفتر خاطرات صد برگ

یکی‌ دیگر از بهترین دفاتر صد برگ موجود در بازار، دفتر صد برگ خاطرات است. این دسته از دفاتر با جلدهای فانتزی و هنری تولید می‌شوند. علاوه بر این به جز زیبایی، کاربردهای زیادی خواهند داشت. بیشتر افراد از دفترهای خاطرات برای نگارش خاطرات روزانه استفاده می‌کنند. برخی از این دفاتر نیز برای نوشتن داستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این وجود برای خرید و استفاده از دفاتر خاطرات توجه به چند نکته مهم حائز اهمیت خواهد بود. در وهله اول باید به این نکته توجه داشته باشید که در تولید بیشتر دفاتر یادداشت، زیبایی و طراحی جلد حرف اول را می‌زند. با این حساب در هنگام خرید این دسته از دفاتر، توجه به کیفیت و جنس برگه باید در اولویت خریدار قرار گیرد. علاوه بر این ممکن است دفاتر خاطرات در مقایسه با سایر دفاتر قیمت بیشتری داشته باشند.

توصیه ما این است که راه دوری نروید و در ابتدا محصولات گروه هنری ناچو را بررسی کنید.

خرید دفتر صد برگ

نکات مهم برای خرید دفتر صد برگ

امروزه برای خرید دفتر صد برگ نکات مهمی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان دفتر خوب و مناسبی را خریداری کرد. جنس برگه‌های دفتر، وزن دفتر، طرح جلد، نوع صحافی، فاصله خطوط و... از مهم‌ترین مواردی هستند که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه کرد. در ادامه قیمت دفتر۱۰۰ برگ و تک تک این نکات را به صورت مجزا بررسی می‌کنیم.

به ابعاد دفتر صد برگ توجه کنید

امروزه دفاتر در ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین، وجود تنوع در ابعاد دفاتر باعث می‌شود که کاربردهای مختلفی برای آن‌ها وجود داشته باشد. بیشتر دفترهای بزرگ برای دانشجویان یا بزرگسالان مناسب هستند. علاوه بر این طراحان و نقاشان نیز از این دفترها بیشترین استفاده را خواهند داشت. با این وجود خریدار می‌تواند به فراخور نیاز خود، دفتر مورد نظر را انتخاب و خریداری کند. در حال حاضر بخش قابل توجهی از دفاتر در چهار سایز مختلف تولید می‌شوند. با این حال ابعاد دیگری نیز برای تولید دفتر وجود دارند که چندان رایج نیستند.

وزن دفتر صد برگ را نادیده نگیرید

یکی از نکات مهمی که باید پیش از خرید دفتر۱۰۰ برگ به آن توجه کرد، وزن دفتر است. با این حساب دفترهایی که از برگه‌های بیشتری برخوردار می‌باشند، وزن بیشتری نیز خواهند داشت. این در حالی است که دفترهای کوچک یادداشت، دفاتر مشق و... که برگه‌های کمتری دارند؛ از وزن کمتری نیز برخوردار هستند. علاوه بر این جنس دفتر نیز در کیفیت آن تاثیر زیادی خواهد داشت. با این حساب کاغذهای سبک و با کیفیت، وزن دفتر را کمتر خواهند کرد. هرچه جنس کاغذ بهتر باشد، وزن دفتر نیز سبک‌تر خواهد شد.
برای خرید، دفترهایی را انتخاب کنید که در تولید آن‌ها از گرماژ هفتاد یا هشتاد استفاده شده باشد.
با این وجود نکته قابل توجه این است که برخی از دفاتر که در تولید آنها از مواد اولیه متفاوتی استفاده شده است؛ ممکن است وزن بیشتری داشته باشند.
جلد طلقی و پلاستیکی، در مقایسه با جلد مقوایی دوام بیشتری دارند.

جنس برگه ها را بررسی کنید

گاهی اوقات هنگام خرید دفتر با کاغذهای متنوعی روبرو می‌شوید. با کمی دقت می‌توان متوجه شد این کاغذها رنگ‌های مختلفی نیز دارند. واقعیت این است که برای تولید برخی از دفاتر از کاغذهای کاهی استفاده می‌کنند. این در حالی است که بهترین نوع کاغذ، به رنگ سفید است؛ چرا که در تولید این دسته از کاغذها از مواد اولیه با کیفیت استفاده شده است. بیشتر کاغذهای کاهی از دوام و کیفیت خوبی برخوردار نیستند. بنابراین، طول عمر کمتری دارند و زودتر آسیب می‌بینند. این در حالی است که این دسته از کاغذها در مقایسه با کاغذهای سفید، قیمت کمتری دارند. با این تفاسیر می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید دفتر صد برگ باید مورد توجه قرار گیرد؛ جنس برگه‌های کاغذ است. هرچه جنس برگه‌های کاغذ بهتر باشد؛ دوام و کیفیت آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

به نوع خط‌کشی دفتر نگاه کنید

بهتر است پیش از خرید دفتر صد برگ، به نوع خط‌کشی دفتر توجه داشته باشید. در حال حاضر تمام دفاتر با فاصله های 6، 7، 8، 9 میلی‌متری، خط‌کشی می‌شوند. بنابراین، هر کدام از این دفاتر کاربردهای مخصوص به خود را خواهند داشت. این در حالی است که بیشتر دفاتر مشق، با فاصله خطوط بیشتری طراحی و تولید می‌شوند تا استفاده از آن‌ها برای کودکان آسان‌تر باشد. با این حساب دفاتری که با فاصله خطوط کمتری تولید می‌شوند؛ برای رسم الگو گزینه بهتری هستند. علاوه بر این کاربردهای دیگری نیز برای آموزش خط و... خواهند داشت.

جلد دفتر را به درستی انتخاب کنید

جلد دفتر صد برگ به عنوان اولین محافظ برای برگه‌های کاغذ است. بنابراین، علاوه بر تاثیر جلد در زیبایی دفتر، حفاظت کردن از برگه‌ها نیز حائز اهمیت خواهد بود. به هر میزان که جلد دفتر بهتر باشد؛ احتمال آسیب رسیدن به برگه‌ها نیز کمتر می‌شود. جلدهای با دوام در برابر رطوبت یا پاره شدن مقاومت قابل توجهی خواهند داشت. بنابراین، دفاتری که با استفاده از جلد کاغذی تولید شده‌اند، کم‌ترین دوام را دارند. این در حالی است که جلدهای پلاستیکی یا جلدهای چرمی، بیشترین دوام و کیفیت را به همراه خواهند داشت. بنابراین، بهتر است برای خرید دفتر بودجه خود را افزایش داده و این مدل از دفاتر را انتخاب کنید.

نوع صحافی دفتر صد برگ را جدی بگیرید

شاید کمتر کسی در هنگام خرید یک دفتر صد برگ، به نوع صحافی دفتر توجه کند. در اصل این موضوع به اندازه‌ای اهمیت دارد که در طول عمر دفتر نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. تمام دفترهایی که با جلدهای خوب تولید می‌شوند؛ برگه‌ها را به راحتی در دل خود جای می‌دهند. بنابراین، احتمال جدا شدن برگه‌ها در این مدل از دفاتر به حداقل می‌رسد. نوع صحافی دفتر می‌تواند برگه‌ها را به خوبی در کنار یکدیگر نگه دارد. با این حساب با توجه به دوام دفتر، خرید این مدل از دفاتر به صرفه خواهد بود.
این در حالی است که صحافی نامناسب مشکلات مخصوص به خود را خواهد داشت. با این حساب پس از گذشت مدتی باعث خواهد شد تا برگه‌های دفتر به مرور زمان از یکدیگر جدا شوند. علاوه بر این با استفاده از یک صحافی اصولی، استفاده از دفتر نیز آسان خواهد شد. در حال حاضر دفترهای سیمی بیشترین دوام را در بین دفترها دارند و جدا کردن برگه از آن‌ها نیز دشوار نیست. این در حالی است که با جدا کردن یک برگه از دفاتر معمولی، ممکن است سایر برگه‌ها نیز جدا شده و ترتیب خود را از دست بدهند.
صحافی خوب می‌تواند دوام دفتر را افزایش دهد.

به وجود کادر در دفتر توجه کنید

بیشتر مردم در هنگام خرید دفتر صد برگ، وجود کادر در صفحات را نادیده می‌گیرند. در اصل کادر می‌تواند ظاهر صفحه‌ها را زیباتر کند. علاوه بر این صفحه‌های دارای کادر، نظم و ترتیب بیشتری را برای کودکان به ارمغان خواهند آورد. با این حساب این دسته از دفترها برای کودکان دبستانی بیشترین کاربرد را دارند. در این شرایط کودک شما این امکان را خواهد داشت تا در هنگام نگارش، بیرون نزدن از کادر را نیز تمرین کند. علاوه بر این کادر می‌تواند صفحه‌ها را مرتب نشان دهد.

قیمت دفتر صد برگ را نادیده نگیرید

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد، قیمت دفتر سیمی 100 برگ است. در اصل قیمت دفتر صد برگ با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود.
هرچه تعداد برگه‌ها بیشتر باشد، قیمت دفتر نیز بیشتر خواهد شد. این در حالی است که جنس برگه، جنس جلد و... نیز در تعیین قیمت دفتر تاثیرگذار خواهند بود.
با این حساب توصیه می‌شود پیش از خرید دفتر صد برگ، تمام ویژگی‌های دفتر را بررسی کرده و یک دفتر مقرون به صرفه را خریداری کنید. با این وجود به این نکته نیز توجه داشته باشید که در بیشتر مواقع هیچ ارزانی بی حکمت نیست. با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که بیشتر دفاتر ارزان قیمت موجود در بازار، نه تنها کیفیت خوبی ندارند بلکه پس از گذشت مدت زمان کوتاهی پاره شده و دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

قیمت دفتر صد برگ

مزیت خرید دفتر صد برگ سیمی

امروزه بیشتر دفاتر در دو مدل معمولی و سیمی تولید می‌شوند. دفترهای سیمی در مقایسه با دفاتر معمولی کاربردهای بیشتری دارند. مهم‌ترین مزیت‌های دفتر صد برگ سیمی عبارتند از:

  1. سهولت در استفاده
    دفترهای سیمی در مقایسه با سایر دفترهای موجود در بازار، استفاده بیشتری دارند. علاوه بر این مزیت های متعددی نیز خواهند داشت. با این حساب در یک بررسی جامع می‌توان گفت که این دسته از دفاتر به صورت ۱۸۰ درجه باز می‌شوند. بنابراین، استفاده کردن از آنها آسان‌تر است. این در حالی است که دفترهای سیمی به لطف وجود برگه‌های زیاد تا مدت‌ها قابل استفاده خواهند بود. بنابراین، وجود برگه‌های زیاد باعث می‌شود که به طور مداوم مجبور به تعویض دفاتر خود نباشید.
  2. جنس خوب جلد
    دفتر صد برگ سیمی در مقایسه با دفترهای معمولی، جلد بهتری دارد. بنابراین، در تولید بیشتر دفاتر سیمی از جلدهای طلقی یا پلاستیکی استفاده می‌شود. این در حالی است که این دسته از دفاتر دوام بیشتری نیز خواهند داشت. با این حساب برای کودکان و دانش‌آموزان مناسب‌تر هستند. برخی از دفترهای سیمی موجود در بازار، جلد مقوایی دارند و کیفیت آن‌ها چنگی به دل نمی‌زند. با این حساب این دسته از دفاتر زودتر از سایر دفترها آسیب دیده و خراب می‌شوند. در این شرایط بهتر است برای خرید دفاتر سیمی به سراغ جلدهای پلاستیکی یا طلقی بروید.
  3. صحافی مناسب
    دفاتر صد برگ سیمی در مقایسه با سایر دفترهای موجود در بازار، صحافی فوق‌العاده خوبی دارند. با این حساب این دسته از دفاتر تا مدت‌ها مثل روز اول باقی خواهند ماند. علاوه بر این یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این دفاتر این است که در صورت اتمام سال تحصیلی، کودکان می‌توان برگه‌های استفاده شده را جدا کرده و از برگه‌های باقی مانده دفتر به راحتی استفاده کرد. با توجه به افزایش قطع درختان و مشکلات تولید کاغذ، این مزیت مهم اهمیت زیادی خواهد داشت و در حفظ محیط زیست نیز تاثیرات مثبت زیادی دارد.

خرید دفتر صد برگ را با گروه هنری ناچو تجربه کنید

در حال حاضر فروشگاه‌های زیادی در سراسر کشور وجود دارند که در زمینه فروش دفتر ۱۰۰ برگ معمولی و سیمی فعالیت می‌کنند. این در حالی است که گروه هنری ناچو تلاش کرده تا بهترین محصولات را در کنار قیمتی منصفانه به هموطنان گرامی عرضه کند. پشتیبانی باورنکردنی، تنوع در محصولات و کیفیت بالا از مهم‌ترین مسائلی است که ناچو را از سایر تولیدکنندگان دفتر متمایز کرده است. با این حساب اگر خرید دفتر صد برگ را در ذهن دارید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید!

واحد فروش: ۰۲۱۲۲۱۸۷۴۰۲ - واحد پشتیبانی ۰۹۳۰۲۲۲۰۷۴۷ - تهران؛ ولنجک

جان کلام

در حال حاضر دفاتر سیمی، فانتزی و دخترانه زیادی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را خواهند داشت. با این وجود دفاتر صد برگ فانتزی سیمی و معمولی، در دسته بهترین دفاتر قرار می‌گیرند. هرچه دفتر مورد نظر شما بزرگ‌تر باشد؛ قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. علاوه بر این دفترهای با کیفیت نیز از قیمت بیشتری برخوردار هستند؛ چرا که طول عمر و دوام بیشتری خواهند داشت.

https://www.asianews.ir/u/dEs
اخبار مرتبط
در ادامه قصد داریم مطالب و توضیحاتی دربارهٔ لوازم تحریر فانتزی ارائه دهیم، با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید