صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
کد خبر: 18523
گزارشگر: 464
۶۶۵
۰
۰
۲
پیشنهاد یک سایت ایرانی به فیفا؛

جام جهانی را حرفه ای تر و دو سالانه برگزار کنید!

جام جهانی را حرفه ای تر و دو سالانه برگزار کنید!
پیشنهاد یک سایت ایرانی به فیفا جام جهانی را حرفه ای تر و دو سالانه برگزار کنید تا همه کشورها از منافع اقتصادی، تجاری و بیزنس فوتبال بهرمند شوند.


 
آسیانیوز - در راستای این جام جهانی یک جام جهانی فوق حرفه ای هم برگزار کنیم.

مقدمه:


تا چند سال دیگر جام جهانی فوتبال صد ساله میشود. و باید تغییرات اساسی و باز بینی کلی در برگزاری جام جهانی و گروه بندی مقدماتی آن انجام دهیم.

در جام‌جهانی اخیر تیم های قوی مثل ایتالیا ، هلند و... به دلیل سهمیه شان از موقعیت خاص جغرافیایی در این جام بزرگ نبودند ولی تیم های ضعیف تر ، تنها به دلیل موقعیت قاره ای , جغرافیایی و صرف پول‌های کلان به بزرگترین جام جهانی فوتبال راه پیدا کردند که این شیوه باید به طور بنیادین اصلاح شود و در آن تجدید نظر کرد.

این روش فعلی برگزاری جام جهانی را میتوان گفت که به شکل آماتور برگزار می‌شود و اگر فیفا به همین سبک و سیاق برگزاری اصرار دارد ، پیشنهاد می‌شود دو سال بعد از برگزاری هر جام جهانی یک جام جهانی نوین حرفه ای نیز برگزار کنیم که تنها تیم های خیلی قوی و حرفه ای می‌توانند به مرحله اصلی و نهایی آن برسند.

سوپرجام جهانی فوتبال


با این روش و برنامه ای که ارائه می‌شود تیم ها ، حرفه ای تر انتخاب می‌شوند و در مرحله مقدماتی کشورهای قوی تر در پراکندگی بیشتری از جهان پخش می‌شوند و بازی می‌کنند.

متن طرح پیشنهادی:


با در نظر گرفتن بهترین کشورها در رده بندی و رنکینگ فیفا ۱۰ تیم برتر جهان به عنوان سرگروه انتخاب می‌شوند سپس ده تیم بعدی رنکینگ یعنی از رده یازدهم تا بیستم به قید قرعه کشی در زیر مجموعه این ۱۰ تیم سرگروه قرار می‌گیردند و دهک‌های بعدی به همین ترتیب و منوال در این سیدبندی ادامه پیدا میکند و اگر فرض کنیم ۱۵۰کشور در این رقابت حرفه‌ای هستند تعداد تیم های هر گروه ۱۵ تیم می‌باشد پانزده تیمی که هر کدام از یک دهک رده بندی و رنکینگ‌ فیفا در آن قرار دارند. یعنی در هر گروه شامل تیم‌های اروپایی ، آمریکایی ،آفریقایی و آسیایی به شکل پراکنده و ترتیب رتبه در ردبندی فیفا به طور عادلانه تقسیم میشوند. هر گروه ترکیبی از تیم های خیلی قوی، قوی ، متوسط و ضعیف می‌باشد گروه‌ها مسابقات خود را به شکل دوره ای انجام میدهند مثلاً همه پانزده تیم گروه ۱ در یکی از کشورهای گروه که به عنوان میزبان مشخص شده با هم بازی میکنند تا تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بعنوان نماینده گروه به مرحله اصلی و نهایی راه پیدا کند و به شکل واقعی و حرفه ای از هر گروه یک کشور به مسابقات اصلی جام جهانی راه یابند.

یعنی ۱۰ کشوری به مرحله نهایی سوپر جام جهانی راه پیدا می‌کنند که بطور کامل محک خورده اند البته این تعداد تیم را میتوان به ۱۵ یا ۲۰ تیم نیز افزایش داد.

مرحله اصلی و نهایی جام در کشور میزبان که قبلاً انتخاب شده برگزار میشود ده تیم صعود کننده باز هم به شکل دوره ای با هم به رقابت می‌پردازند یعنی همه ۱۰ کشور در رقابتی کاملاً فوق حرفه ای و نفس گیر با هم روبرو می‌شوند و بطور کامل محک می‌خورند تا قهرمان حقیقی سوپر جام معلوم شود.

در اصل « لیگ بزرگ برتر جام جهانی فوتبال » را برگزار می‌کنیم.

جنگ گلادیاتورها!

چند پیشنهاد تکمیلی در همین راستا:

۱_ کلیه بازیهای ملی آخر سال برگزار شود.


برای عدم تداخل مسابقات تیم های ملی و باشگاهی، فیفا یک برنامه ریزی جدیدی تهیه و تنظیم کند تا تمام مسابقات باشگاهی سراسر جهان در دو نیم فصل ۴ الی ۵ ماهه انجام شود یعنی همه جام های باشگاهی ظرف مدت نه یا ده ماه به پایان برسد و مسابقات تیم های ملی ( جام جهانی، جام ملتهای ، سوپر جام جهانی و غیره ... ) در مقطع زمانی ۲ الی ۳ ماهه برگزار شود تا هیچ گونه همزمانی و تداخل بین رقابت های باشگاهی و تیمهای ملی بوجود نیاید. به این ترتیب در فصل مسابقات باشگاهی همه بازیکنان به طور کامل در اختیار باشگاه قرار دارند و در فصل بازیهای ملی، بازیکنان ملی‌پوش بطور کامل و بدون دغدغه در خدمت تیم شان هستند در همین چهار چوب باید تعداد تیمهای حاضر در رقابت‌های باشگاهی را طوری افزایش یا کاهش داد تا بتوان در یک فرجه زمانی ۱۰ ماهه آنرا انجام داد.

 در ضمن این فرصت دو و سه ماهه آخر سال زمان خوبی هست تا باشگاه‌ها برای ریکاوری و حفظ آمادگی خود در رقابت‌های دوستانه ، تورنمنت‌های منطقه ای و متفرقه شرکت کنند.

۲_ بازیکنان ذخیره هر تیم افزایش یابد.


با توجه به افزایش بازیهای باشگاهی و ملی در حال حاضر نسبت به چند دهه قبل، و فشار روحی و جسمی زیاد به فوتبالیست‌ها پیشنهاد میشود قانون تعداد بازیکنان ذخیره تغییر کند و به دو برابر افزایش پیدا کند.

البته در همین راستا باید مجوز تعداد تعویض ها نیز به دو برابر افزایش یابد و حتی میتوان این تعداد را به سقف ۱۰ نفر در یک بازی رساند تا سرمربی آزادی عمل بیشتری در مسابقات داشته باشد با این روش ستارگان بیشتری در تیم ها حضور دارند و محدودیت بکارگیری شان هم کمتر میشود نظر به افزایش جمعیت و در نتیجه افزایش بازیکنان حرفه‌ای این امر الزامی می‌باشد.

مزایا و نتایج این طرح و شیوه برگزاری:

۱- بهترین حالت برای دوستداران و بازیکنان فوتبال رقم میخورد زیرا با توجه به افزایش تعداد بازی ها در مرحله مقدماتی و نهایی هر روز شاهد برگزاری مسابقات در جام جهانی خواهیم بود و تیم ها هم به به اندازه کافی تا بازی بعدی استراحت میکنند.
۲- مسابقات حذفی در این روش از میان میرود و تیمهای که پدیده جام میشوند با آرامش و استرس کمتری با تیمهای قوی روبرو میشوند.

۳- سرنوشت یک تیم با یک پنالتی مشخص نمیشود تا یک بازی، مرگ و زندگی آن تیم باشد در نتیجه تنشها و بد اخلاقی ها در مسابقات کاهش می یابد.

۴- با روش گروهی و دوره ای که مسابقات انجام میشود و همه تیمها تا روز پایانی در جام حضور دارند و تا آخرین روز شاهد بازی تیم ها و بازیکنان خوب، پدیده، ستاره و فوق ستاره خواهیم بود. یعنی فقط کشورهایی که فوتبال قوی و فوق حرفه ای دارند به جام راه پیدا میکنند خواه این کشور از اسطوره های فوتبال باشد یا پدیده ای جدید در فوتبال، مهم شاهد فوتبالی ناب و رویایی خواهیم بود شاهد تقابل ابرقدرتها فوتبال مثل: برزیل، آلمان، آرژانتین، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، هلند و... در مرحله اصلی و پایانی هستیم. آنهایی که میتوانند به این کلوپ و فستیوال وارد شوند، با ستاره و فوق ستارگانشان آنهم هر روز در طول جام.

۵- در مرحله مقدماتی گروهی اگر یک کشور کوچک، متوسط یا جهان سومی میزبان گروه خود شد میتوان راهکاری اتخاذ کرد تا با کمک فیفا و سازمان ملل بخشی از هزینه و امکانات را فراهم کنند تا با توجه حضور تیم های بزرگ و رده بالا در این کشورها، فوتبال را جهانی تر توسعه دهیم و برگزار کنیم و بطور مستقیم و غیر مستقیم به پیشرفت صلح و دموکراسی کمک کرده باشیم.

۶- با حضور ۱۰ کشور در مرحله نهایی کمیّت را فدای کیفیت و فوتبال فوق حرفه ای میکنیم و قهرمانان با گذر از هفت خوان رستم به نتیجه میرسند و با تجربه های بعدی و امکانات بیشتر می توان تعداد تیم ها را افزایش داده و به حد دلخواه و مطلوب رساند.

۷-با افزایش مسابقات در مرحله مقدماتی تب و تاب جام به شکل گسترده تر و با حضور تیم های بزرگ و ستارگانشان بطور متعادل در سراسر جهان تقسیم شده و ورود تماشاگران و توریستها برای تعداد بازی بیشتر و تبادل فرهنگ ها و تعامل آنها امکان پذیر تر شده و باعث درآمد سرشار و رونق بیشتر گردشگری در کشورهای میزبان گروهی میباشد.

۸_ برگزاری بازی های مرحله مقدماتی در ده کشور ، باعث تمرکز بهتر مسابقات میشود و دیگر نیازی به بازیهای زیاد رفت و برگشت نیست و از تعدد سفر های اضافی ، خستگی سفر بازیکنان و هزینه
های سفر برای تیم ها جلوگیری میکند.


وبسایت Golzang
https://www.asianews.ir/u/dGS
اخبار مرتبط
با اوج گرفتن سرخوشی فینال، فیفا با انتشار توییتی از بازی مسی تمجید کرد، ولی ماجرای جنجال ها بر سر این توئیت چه بود؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید