صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
کد خبر: 18524
گزارشگر: 2
۱۵۴۵
۰
۰
۳
Sleeveless Vest

کاپشن بدون استین اسمش چیه؟ کاپشن، وست یا پافر؟

کاپشن بدون استین اسمش چیه؟ کاپشن، وست یا پافر؟
کاپشن بدون آستین اسمش چیست؟ یک کاپشن بدون آستین، یک لباس همه کاره است که گرما و استایل را بدون آستین فراهم می کند، دارای نام گذاری های متنوعی است که ریشه در طراحی، مواد و مفوم فرهنگی آن دارد. بیایید به نام های مختلف این لباس در سراسر جهان بپردازیم:

پافر(down vest)، محصولی که با شروع سرما و فصل زمستان تقاضای بالایی پیدا میکند. یکی از کاپشن های پرطرفدار، کاپشن بدون آستین (puffer vest) است که پر از مواد عایق است و حجم زیادی دارند و برای جلوگیری از سرما و گرم کردن بدن بسیار کاربردی هستند. اگر قصد خرید پافر مردانه ارزان (bodywarmer) را دارید بهتر است با انواع و مدل های مختلف این نوع کاپشن بیشتر آشنا شوید.

انواع کاپشن پافر مردانه

در دایان شاپ می توان مدل های مختلف و متنوعی از پافر مردانه (padded vest) یا کاپشن بدون آستین مردانه را پیدا کنید. تمام مدل های پافر، معمولا از سه لایه تشکیل شده اند. لایه بیرونی جنس های مختلفی دارد که می توان به پلی استر، مموری و... اشاره کرد. لایه میانی معمولا از هوا، پر و پشم شیشه پر می شود. لایه درونی هم می توان مخمل، خز یا پارچه آستری باشد. برای خرید بافر مردانه حتما جنس قسمت های مختلف آن را بررسی کنید. همچنین اگر تمایل به خرید کاپشن مردانه دارید بقیه محصولات دایان شاپ را بررسی کنید.

۱. Gilet (ژیله - فرانسوی):

Gilet ژیله

می خواهید بدانید که اسم کاپشن بدون آستین چیه (در زبان فرانسوی)؟ این اصطلاح که از کلمه فرانسوی "gilet" به معنای "ژاکت کوچک" نشئت می گیرد، در درجه اول به کت های بدون آستین لحافی یا دارای بالشتک (بالشتک هوا برای عایق حرارت) اشاره دارد. محبوبیت پایدار آن ناشی از توانایی آن در افزودن گرما و عایق بدون مانع حرکت است و آن را به گزینه ای ایدئال برای لایه بندی در ماه های سردتر تبدیل می کند. الگوی لحافی نه تنها راحتی را افزایش می دهد، بلکه به جذابیت شیک آن نیز کمک می کند.

۲. Waistcoat (ویست کت - جلیقه - بریتانیایی):

Waistcoat ویست کت

نام دیگر کاپشن بدون آستین در قلمرو انگلیسی بریتانیایی، با اصطلاح "جلیقه" حکم فرماست که به کت بدون آستین اشاره می کند که معمولاً از پارچه های رسمی مانند پشم یا کرک ساخته می شود. این لباس های ظریف معمولاً مکمل کت وشلوار و لباس های رسمی هستند و فضایی از پیچیدگی و ظرافت را به شما می دهند. جلیقه ها اغلب دارای تزیینات ظریفی هستند، مانند دوخت های پیچیده یا لوله های متضاد که جاذبه های طناز آن ها را بیشتر می کند.

۳. Body Warmer (بادی وارمر - گرم کننده بدن - غیررسمی):

Body Warmer بادی وارمر

به صورت غیررسمی، کاپشن بدون استین اسمش چیه؟ این عبارت مستقیم و سرراست، ماهیت عملکرد یک کاپشن بدون آستین را نشان می دهد - گرمای کافی را بدون تحرک ایجاد می کند. گرمکن های بدن مخصوصاً برای مکان های معمولی و فعالیت های خارج از منزل، جایی که توانایی آن ها در به دام انداختن گرما بدون محدودکردن انعطاف پذیری بسیار ارزشمند است، مورداستفاده قرار می گیرند. این لباس های همه کاره اغلب با عایق های مصنوعی یا مصنوعی پر می شوند و حداکثر گرما و راحتی را در درجات مختلف شرایط آب وهوایی تضمین می کنند.

۴. Puffer Vest (پافر وست - جلیقه پف دار - نوع خاص گرم کننده بدن):

در قلمرو گرم کننده های بدن، "جلیقه پف دار" با شبح پف دار متمایز خود برجسته می شود. این شکل اغراق آمیز که از طریق استفاده از عایق پایین یا مصنوعی به دست می آید، حفظ گرما را به حداکثر می رساند و درعین حال طراحی به طور شگفت انگیزی فشرده و قابل حمل را حفظ می کند. جلیقه های بادکنکی برای بسته بندی و سفر ایدئال هستند و لایه ای از گرما را بدون اشغال فضای بیش از حد در چمدان فراهم می کنند. حالا می دانید کاپشن بدون آستین اسمش چیست؟ در ایران با نام پافر آن را می شناسند.

۵. Sleeveless Down Vest (اسلیولس داون وست - جلیقه بدون آستین - نوع مخصوص گرمکن بدن):

در میان گرمکن های بدن، "جلیقه بدون آستین پایین" جایگاه ویژه ای دارد، زیرا از نسبت گرما به وزن استثنایی عایق پایین استفاده می کند. داون که از پرها مشتق شده است به دلیل توانایی خود در به دام انداختن هوا مشهور است و آن را به یک عایق برتر در مقایسه با جایگزین های مصنوعی تبدیل می کند. جلیقه های بدون آستین گرمای بی نظیری را بدون به خطر انداختن قابلیت حمل ونقل ارائه می کنند و آن ها را به یک ستون اصلی در کمد لباس های علاقه مندان به فضای باز و مسافران تبدیل می کنند. دیگر با دیدن یک داون، به راحتی می توانید متوجه شوید که اسم کاپشن بدون آستین چیه؟

جنس کاپشن مردانه

کاپشن مردانه جدید جنس‌های مختلفی دارند و هر کدام با توجه به نوع جنسشان کاربرد متفاوتی دارند. در زیر، به برخی از محبوب‌ترین انواع جنس کاپشن مردانه اشاره می‌کنم:

  • کتان (Cotton)

کاپشن‌های کتانی سبک و مناسب برای روزهای بارانی و معتدل از سال هستند. پارچه آن‌ها از ویژگی تنفس بالا و راحتی خوبی برخوردار است.

  • چرم (Leather Jacket)

کاپشن‌های چرمی شیک و مقاوم است. آن‌ها به شکل کلاسیک و مدرن تولید می‌شوند و مناسب فصول پاییز و زمستان هستند. محصولات چرم مردانه، به واسطه جذابیت و طراحی منحصر به فردشان محبوبیت بالایی دارند و با انواع با شلوار و لباس مردانه ست می شوند. چرم های مورد استفاده برای تولید کاپشن چرم، تنوع زیادی دارند که معروف ترین آن ها عبارتند از: چرم فول گرین و چرم جیر. کت های چرم مردانه با کیفیت، دوام بالایی دارند و تا مدت زمان زیادی می توانید از آن ها استفاده کنید.
اگر به دنبال خرید کاپشن چرم هستید، ترجیحا به سراغ نوع چرم نروید زیرا چرم های ارزان قیمت، کیفیت خوبی ندارند.

  • پلی‌استر (Polyester)

جنس پلی‌استر در کاپشن‌ها به منظور افزایش ضدآبی و مقاومت در برابر باد استفاده می‌شود. این کاپشن‌ها مناسب برای فعالیت‌های ورزشی در هوای بارانی و سرد هستند.

  • نایلون (Nylon)

کاپشن‌های نایلونی به خاطر سبکی و وزن کم مناسب برای سفر و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز هستند. همچنین در روزهای برفی انتخاب بسیار خوبی هستند.

  • پلی‌کتان (Poly-cotton)

کاپشن کتان مردانه؛ این جنس ترکیبی از پلی‌استر و کتان است و مزیت‌های هر دو را داراست. ضدآبی بودن پلی‌استر و تنفس پوستی کتان را شامل می‌شود.

  • پشم (Wool)

کاپشن‌های پشمی گرم و محافظ در برابر سرما هستند و مناسب فصل‌ زمستان می‌باشند. بنابراین اگر دنبال کاپشن فوق گرم هستید گزینه بسیار ایده آلی است.

  • جین یا لی (Lee)

کت یا کاپشن جین را می توانید زیر یک کت چرم یا با یک پلیور گرم بپوشید. این جنس از کاپشن مردانه مناسب برای فصل پاییز و بهار است، اما در روزهای معتدل زمستان هم می توانید بپوشید. کت جین نخستین بار در دهه 80 میلادی به بازار عرضه شد و امروزه جزو محبوب ترین مدل های کاپشن مردانه محسوب می شود. جاکت جین با نام لی هم در ایران شناخته می شود، زیرا نخستین بار کمپانی لی (lee) محصولات جین اعم از شلوار، پیراهن و جاکت جین را وارد ایران کرد. اگر به دنبال ست مردانه جذاب می گردید، ترکیب شلوار و کت لی گزینه مناسبی برایتان محسوب می شود.

سخن آخر

انتخاب اصطلاحات اغلب ترجیحات منطقه ای، سبک شخصی و طراحی کاپشن خاص را منعکس می کند. کاپشن های بدون آستین لحافی بیشتر به عنوان «ژیلت» نامیده می شوند، درحالی که کت های بدون آستین پف دار اغلب به عنوان «گرمکن های بدن» یا «جلیقه های پف کرده» شناخته می شوند. علی رغم نام گذاری متنوع، همه این لباس ها هدف مشترکی دارند - ارائه گرما، سبک و تطبیق پذیری برای تکمیل هر کمد لباس.

منبع:

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/dGR
اخبار مرتبط
این روزها تقریبا همه ی بانوان مخصوصا دختران به تیپ و استایل خود توجه ویژه ای می کنند. تونیک یکی از انواع مدل لباس خانگی بلند است که امروزه در بین دختران از محبوبیت بالایی برخوردار است. این لباس خانگی برای آن دسته از افرادی که میخواهند استایل شیک و در عین حال راحتی داشته باشند بسیار مناسب است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید