صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
کد خبر: 18662
گزارشگر: 2
۳۷۶
۰
۰
۱
درمان کچلی

کاشت مو بهترین درمان برای رفع کچلی در دراز مدت (معرفی ۶ مزیت آن)

کاشت مو بهترین درمان برای رفع کچلی در دراز مدت (معرفی ۶ مزیت آن)
کاشت مو بهترین درمان برای رفع کچلی در دراز مدت| مو ارتباط مستقیمی با اعتماد به نفس دارد اگر دچار مشکل ریزش مو هستید می توانید با کاشت مو مشکل را برطرف کنید.

کاشت مو بهترین درمان برای رفع کچلی در دراز مدت (معرفی ۶ مزیت آن)

با توجه به تغییر سبک زندگی، وجود استرس فراوان و نداشتن خواب کافی مشکلات فراونی در افراد به وجود آمده که یکی از رایج ترین این مشکلات که بسیاری درگیر آن هستند و در هر سنی ممکن است رخ دهد، کچلی یا طاسی موی سر می باشد و این مدل ریزش موی سر به صورت دائمی می باشد و معمولا افراد به دنبال رفع آن می باشند. به دلیل اینکه وجود موی سر تاثیر بالایی در زیبایی چهره دارد و نبود آن چهره را بسیار تحت الشعاع قرار می دهد اکثر افرادی که دچار ریزش مو شده اند در تلاشند تا به بهترین نحو این مشکل را برطرف کنند تا زیبایی چهره شان را به دست آورند.
اگرشما نیز دارای این مشکل هستید و به دنبال بهتربن راه برای رفع کچلی موهای سر خود هستید مطالب این مقاله را از دست ندهید زیرا قصد داریم بهترین روش درمان رفع کچلی در دراز مدت را به شما عزیزان معرفی کنیم و در مورد مزایای آن صحبت کنیم. در ابتدا بهتر است علل کچلی موی سر را بررسی نمایید تا با علت آن کاملا آشنا شوید و درست ترین راه را براساس آن انتخاب نمائید.

علل کچلی موی سر

دلایل مختلفی برای علت کچلی موی سر وجود دارد، که مهم تری آنها شامل موارد زیر می باشد:

ژنتیک:

ژنتیک یکی از مهم ‌ترین عوامل مؤثر در ریزش مو است. اگر یکی از والدین شما دچار طاسی باشد، احتمال ابتلای شما به این بیماری نیز بیشتر می‌شود.

تغییرات هورمونی:

تغییرات هورمونی ناشی از بلوغ، یائسگی، یا استفاده از داروهای هورمونی باعث ریزش مو می شوند.

اختلالات خود ایمنی:

برخی از اختلالات خودایمنی، مانند آلوپسی آره‌تا از دیگر دلایل ریزش مو به شما می رود.

اختلالات پزشکی:

برخی از اختلالات پزشکی، مانند کم‌کاری تیروئید، کم‌خونی، یا کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی، می‌توانند باعث ریزش مو شوند.

استرس:

استرس یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو می باشد.

مصرف برخی داروها:

مصرف داروهایی مانند داروهای شیمی‌درمانی، نیز از دلایل ریزش موی سر به شما می رود.

روش‌های درمان کچلی موی سر

روش‌های مختلفی برای درمان کچلی موی سر وجود دارد که بسته به علت ریزش مو، می‌توان از یکی از آنها یا ترکیبی از چند مدل را برای استفاده انتخاب نمائید.

درمان دارویی برای ریزش مو

۱-روش‌های درمانی دارویی

برخی از داروها می‌توانند به جلوگیری از ریزش مو یا تحریک رشد مو کمک کنند. از جمله این داروها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماینوکسیدیل یک داروی موضعی است که به صورت مایع یا فوم در دسترس است. این دارو می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد مو کمک کند.
  • فیناستراید یکی از داروهای خوراکی است که مانع ریزش مو در مردان می شود.
  • دپونتاسیل نیز یکی دیگر از داروهای پیشگیری از ریزش موی سر می باشد و این دارو به صورت خوراکی مصرف می شود.

روش های درمان دارویی موجب پیشگیری از ریزش مو خواهند شد و مدت زمانی طولانی زمان می برد تا نتیجه ی آن مشخص گردد اگر هم مانع ریزش مو شود و به رشد ان کمک کنند ، نتیجه ی پآن دائمی نیست و ممکن است با قطع کردن دارو مجدد دچار ریزش مو شده و مصرف طولانی مدت این داروها نیز عوارض دارند و توصیه نمی شود.

۲-روش‌های درمانی غیردارویی

برخی از روش‌های درمانی غیردارویی نیز می‌توانند به درمان کچلی موی سر کمک کنند. که به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

ماساژ پوست سر:

ماساژ پوست سر جزو یکی از روش های درمان غیر داروئی ریزش مو می باشد. زیرا ماساژ دادن باعث افزایش گردش خون خواهد شد که این عمل موجب رویش مجدد موها خواهد شد. اما این روش نیز در طولانی مدت نتیجه خواهد داد و در برخی موارد که دلیل ریزش مو ژنتیک و برخی بیماری ها می باشد، ممکن است جواب ندهد.

استفاده از روغن‌های گیاهی:

استفاده از برخی روغن‌های گیاهی، مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، و روغن کرچک، می‌توانند به تحریک رشد مو کمک کنند و تاثیر مثبت بر رویش آنها داشته باشد. اما توجه داشته باشید که استفاده از این روغن ها بیشتر تاثیر تقویتی دارد و جزو موارد پیشگیرانه به حساب می آید و نمی توان آن جزو روش های دائمی درمان ریزش معرفی نمود.

تغذیه سالم:

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل نیز می‌تواند به حفظ سلامت مو کمک کند اما این روش نیز نمی تواند به عنوان درمان دائمی ریزش مو استفاده شود و درمان دائمی ریزش مو نمی باشد.

روش‌های درمانی جراحی

اگر دقت کرده باشید اکثر روش هایی که تا الان به آنها اشاره کردیم جزو درمان کچلی دائمی نبودند و تاثیرات پیشگیرانه داشتند و برخی از آنها نیز مدت زمان بسیاری باید مورد استفاده قرار می گرفت تا نتیجه ی آن قابل لمس باشد. اگر نتیجه ای هم داشته باشد ممکن است ظاهر طبیعی نداشته باشد و آنها را راضی نکند. به همین دلایل اکثر افراد به سراغ های روش‌های جراحی برای درمان کچلی موی سر خود می روند با توجه به اینکه مراکز مختلف زیبایی کیفیت کار متفاوتی دارند می بایست با دقت آنها را بررسی نموده و کلینیکی را که به بهترین شکل انجام می دهد و امتیازاتی فراوانی را برای مشتریان خود دارد را برای انجام جراحی انتخاب نمایند و سپس برای انجام آن اقدام کنند.

روش جراحی

کاشت مو

کاشت مو:

کاشت مو یک روش جراحی است که در آن یک قطعه از پوست سر که حاوی فولیکول‌های مو است برداشته می شود و در ناحیه‌ای از بدن که دچار ریزش مو شده قرار داده می‌شود و روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد.

انتخاب روش کاشت مو

انتخاب روش مناسب کاشت مو، بسته به عوامل مختلفی مانند اندازه ناحیه مورد نظر که تصمیم به کاشت مو دارید، نوع ریزش و ترجیحات فرد، متفاوت است. در این زمینه، مشورت با پزشک یا متخصص پوست و مو می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. برای این کار بهتر است برای انجام کاشت مو کلینیک های زیبایی را انتخاب کنید که دارای پرشکان متخصص و با تجربه ای باشند که مهارت ویژه ای در کار خود دارند و از همه مهم تر دارای مشاوره قبل از کاشت مو باشند تا شما را در انتخاب درست ترین روش کمک نمایند و بهترین را برای شما انتخاب کنند.
کلینیک زیبایی لیان یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در شیراز می باشد که برای مراجعان خود مشاوره رایگان را قبل از کاشت در نظر گرفته اند تا آنها را به بهترین نحو راهنمایی نمایند. اگر شما این کلینیک را برای کاشت انتخاب نمایید قبل از انجام عمل می توانبد از جلسه ی مشاوره ی کلینیک استفاده کنید تا با روش انجام و نتیجه ی کاشت کاملا آشنا شوید و با توجه به علت ریزش موی سرتان و انتظاری که از کاشت دارید پزشک بهتربن روش را برای شما انتخاب نماید و شما را کاملا توجیه نماید تا نگرانی بابت نتیجه ی کاشت نداشته باشید.

انواع روش های کاشت مو

دو روش اصلی کاشت مو وجود دارد:

روش FUT :

یکی از روش های سنتی کاشت مو می باشد، در این روش، یک نوار باریک از پوست سر که حاوی فولیکول‌های مو است، برداشته می‌شود. سپس این نوار به قطعات کوچکتر تقسیم می‌شود و هر قطعه در ناحیه مورد نظر کاشته می‌شود.

مزایا روش FUT

  • این روش نسبتاً ساده و سریع است.

مدت زمان جراحی کوتاه تری نسبت به روش FUE دارد.

روش FUE :

این مدل از روش های کاشت مو جزو یکی از جدیدترین روش های کاشت مو است. در این مدل هر فولیکول مو به صورت جداگانه از ناحیه اهدا کننده برداشته می‌شود و سپس در ناحیه مورد نظر کاشته می‌شود.

مزایا روش FUE

  • این روش زخم کمتری نسبت به روش FUT ایجاد می‌کند.
  • این روش نتایج طبیعی‌تری نسبت به روش FUT دارد.

مزایای کلی کاشت مو

مزایای کاشت مو در شیراز

کاشت مو یک روش جراحی است که می‌تواند به بازیابی موهای از دست رفته کمک کند. این روش برای مردان و زنانی که دچار ریزش مو به هر دلیلی ایجاد شده گزینه مناسبی است و نتیجه ی دائمی و طبیعی دارد و مزایای فراوانی نسبت به روش ها دیگر دارد که در ادامه به طور مفصل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

۱-بازیابی موهای از دست رفته

یکی از مهم‌ترین مزایای کاشت مو، بازیابی موهای از دست رفته است. کاشت مو می‌تواند به بازیابی موهای از دست رفته در ناحیه‌هایی مانند جلوی سر، بالای سر، و بالای خط رویش مو کمک کند. این امر می‌تواند اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد و باعث بهبود ظاهر افراد شود.

۲-نتایج طبیعی

از دیگر مزایای کاشت مو می‌توان به نتیجه طبیعی آن اشاره کرد و اگر کاشت را در کلینیک معتبری که مجهز به پزشکان متخصص و متبحر باشد انجام دهید موهای کاشت شده شما اصلا با موهای طبیعی قابل تشخیص نیست و کاملا مشابه موهای سر به نظر می رسد. این طبیعی بودن به دلیل استفاده از تکنیک‌های جدید و نوین کاشت مو است که به دقت و مهارت جراح بستگی دارد. شما با انتخاب کلینیک لیان که بهترین کلینیک کاشت مو در شیراز می باشد از این لحاظ خیالتان کاملا راحت می باشد و بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت.

۳-ماندگاری طولانی مدت

مزیت دیگر کاشت مو ماندگاری بالای آن می باشد و آنها همانند موهای طبیعی رشد خواهند کرد. دلیل این ماندگاری بالا به دلیل استفاده از فولیکول‌های مو از ناحیه اهدا کننده است که از نظر ژنتیکی مقاوم به ریزش مو هستند و رشد می کنند.

۴-روشی ایمن و مؤثر

کاشت مو یک روش ایمن و مؤثر است که عوارض جانبی بسیار کمی دارد و با رعایت درست و مراقبت اصولی بعد از کاشت همین تعداد محدود عوارض را هم نخواهید داشت.

مراقبت های پس از کاشت مو

مراقبت های پس از کاشت مو مهم است تا نتایج کاشت مو به بهترین شکل ممکن حفظ شود. مراقبت های پس از کاشت مو معمولاً شامل موارد زیر است:

  • مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک
  • شستشوی مو با شامپوی ملایم
  • اجتناب از فعالیت های شدید
  • از شامپو و نرم‌کننده‌های ملایم استفاده کنید.
  • از اتو مو، سشوار، و سایر وسایل حرارتی برای حالت دادن به موها در دمای بالا استفاده نکنید.
  • از رنگ کردن موها با فرکانس بالا خودداری کنید.
  • از محصولات مراقبت از مو حاوی پارابن و سولفات اجتناب کنید.
  • از رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید.
  • استرس را در زندگی خود کاهش دهید.
  • اگر ریزش موی شما شدید است یا باعث ناراحتی شما شده است، حتماً به پزشک یا متخصص پوست و مو مراجعه کنید.
  • استفاده از کلاه یا کلاه گیس برای محافظت از موهای کاشت شده در اوایل کاشت مناسب می باشد.

۵-هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو بسته به عوامل مختلفی، مانند تکنیک کاشت مو، اندازه ناحیه مورد نظر، و تجربه جراح، متفاوت است. برای مدیریت بهتر هزینه شما باید در انتخاب کلینیک خود کمی دقت کنید تا مرکزی که کاشت را به صورت حرفه ای با جدیدترین دستگاه ها انجام می دهد و قیمت آن نیز متناسب با خدماتی است که ارائه می دهد را انتخاب نمائید. بهترین کلینیک کاشت مو در شیراز به نام کلینیک لیان در این زمینه بهترین می باشد.

۶-نتیجه ی صد در صدی کاشت مو

روش های قبلی رفع کچلی که ابتدای مطلب به آنها اشاره کردیم ممکن است با توجه به علت ریزش موی سر شما جواب ندهد و یا پس مدتی ریزش موی سرتان مجدد شروع شود. اما کاشت مو روشی است که نتیجه ی قطعی دارد و اگر در کلینیک معتبری برای کاشت مو اقدام کنید و توصیه و مراقبت های بعد از عمل را کاملا رعایت کنید پس از ۶ الی ۱۲ ماه موهای شما ظاهری کاملا طبیعی خواهد داشت و همانند موی طبیعی موی سر رشد می کنند.

سخن پایانی

در صورتی که کلینیک زیبایی معتبر و پزشک متبحری را برای کاشت مو انتخاب کنید و قبل از انتخاب روش تحت مشاوره قرار بگیرید تا علل ریزش موی شما مشخص شود و با توجه به علت ریزش و کیفیت فولیکول های کف سرتان و سیستم ایمنی بدن شما بهترین روش کاشت را برای شما انتخاب کنند و عمل کاشت به بهترین شکل برای شما انجام شود کاشت مو بهترین درمان برای رفع کچلی در دراز مدت می باشد و نتایج ماندگار و طبیعی دارد و روشی مؤثر برای بارفع دائمی کچلی موی سر است و مزایای فراوانی دارد.

https://www.asianews.ir/u/dJk
اخبار مرتبط
دکتر فاطمه کمالی بنیانگذار کاشت مو و ابرو در ایران و اولین نفری بود که کاشت مو را یاد گرفت و با خود به ایران آورد و عرصه جدیدی در صنعت جراحی زیبایی ایجاد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید