صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۰
کد خبر: 18721
گزارشگر: 464
۴۸۹
۰
۰
۱
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

ترامپ؛ رقیب قدرتمند دموکرات‌ها

ترامپ؛ رقیب قدرتمند دموکرات‌ها
به‌نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، سطح تنش‌ها و رودررویی‌ها افزایش یافته است.

به گزارش آسیانیوز؛  نمی‌توان از این حقیقت چشم پوشید که دو طرف از هر ابزاری برای کاستن از رأی طرف مقابل بهره می‌برند. با توجه به شانس بالای دونالد ترامپ، به‌نظر می‌رسد دموکرات‌ها تنها به محاکمه کیفری و محرومیت او دل بسته‌اند تا این‌گونه جلوی شانس فزاینده او را برای بازگشت به قدرت بگیرند.

پس از آنکه دادگاه عالی کلرادو روز ۱۹ دسامبر ترامپ را از رای‌گیری اولیه محروم و او را به اولین نامزدی در تاریخ ایالات متحده تبدیل کرد که به دلیل مشارکت در شورش واجد شرایط برای ریاست جمهوری نیست، ایالت مین هم روز پنجشنبه ترامپ را از رای‌گیری ایالتی در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری سال آینده رد صلاحیت کرد و به دومین ایالتی تبدیل شد که رئیس‌جمهوری سابق را به دلیل نقشش در حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره ایالات متحده از حضور در انتخابات محروم کرده است.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بلافاصه به این تصمیم اعتراض و اعلام کرد شکایتی در این زمینه به دادگاه تجدید نظر این ایالت ارائه می‌کند. این تصمیم می تواند در دادگاه عالی ایالتی مورد تجدیدنظر واقع شود. هرچند این حکم فقط برای انتخابات مقدماتی درون حزبی در این ایالت اعمال می‌شود اما می‌تواند بر وضعیت آقای ترامپ برای انتخابات سراسری در نوامبر ۲۰۲۴ هم تاثیر بگذارد.

https://www.asianews.ir/u/dK8
اخبار مرتبط
در حکم دیوان عالی کلرادو آمده است که ترامپ برای در دست گرفتن زمام امور در کاخ سفید، ذیل بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا، واجد شرایط نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید