صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۰
کد خبر: 18736
گزارشگر: 464
۲۷۵
۰
۰
۰
در سطح محلی و جهانی

پیشتازی ریاض در حوزه نخل و خرما

پیشتازی ریاض در حوزه نخل و خرما
عربستان سعودی صادرکننده نخست خرما در جهان به ارزشی بالغ بر ۱۲۸۰ میلیارد ریال بوده و دارای ۳۶ میلیون درخت نخل و تولید تخمینی ۱۶۰۰ میلیون تُن خرما در سال است و این محصولات را به ۱۱۶ کشور جهان صادر می‌کند.


به گزارش آسیانیوز؛ کنفرانس و نمایشگاه بین المللی خرما از ۵ تا ۱۴ دسامبر با حمایت مهندس عبدالرحمن بن عبدالمحسن الفضلی وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی از سوی مرکز ملی نخل و خرما در ریاض برگزار شد.

در جریان این کنفرانس علمی، بیش از ۱۰۰ مشارکت علمی ارائه گردیده و ۱۲۰ نشست علمی و گفت‌و‌گو با مشارکت سخنرانانی از سازمان‌های دولتی مختلف محلی و بین المللی برگزار شد.

در روزهای برگزاری این کنفرانس بیش از ۱۳۰۰ نفر به صورت حضوری و مجازی از داخل و خارج کشور، مهم‌ترین تحولات صنایع خرما و نخل و فرصت‌های کنونی و آینده و برجسته ترین چالش‌های پیش روی بخش حوزه خرما و نخل را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در جریان این رویداد، نام‌های برندگان جایزه بین المللی مرکز ملی نخل و خرما اعلام گردید، و از بین ۱۲۲ برنده ۸ نفر برگزیده در ۳ رشته مورد تکریم قرار گرفتند.

در حاشیه این همایش، نمایشگاهی با شعار «دنیای خرما» در زمینی به مساحت ۲۱ هزار متر مربع با مشارکت ۱۶۰ غرفه‌دار داخلی و بین‌المللی به مدت ۱۰ روز برگزار شده و بیش از ۹۳ هزار بازدیدکننده از جمله شاهزادگان، وزرا و مسئولین ارشد دولتی کشورهای مختلف از جمله سفرای ۱۵ کشور، بازدید کردند.

همچنین در جریان برگزاری کنفرانس و نمایشگاه بین المللی خرما بیش از ۲۵ توافقنامه و تفاهم‌نامه همکاری داخلی و بین المللی به امضا رسیده و از سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانه صنایع تولیدی به ارزش۲۰۰ میلیون ریال و مرکز خدمات به ارزش ۷۰ میلیون ریال پرده برداشته شد.

کما اینکه ۲۱ شرکت فروشنده خرما و مشتقات و صنایع غذایی آن با گروه علی بابا به عنوان فروشندگان معتبر صادرات خرما به جمهوری چین و کشورهای جهان قرارداد امضا کردند، به همین بین شرکت بسته بندی «خلاص» شرکت آلمانی «بلدنا» قراردادی به ارزش ۱۶ میلیون و قراردادی دیگری بین این شرکت و شرکت آمریکایی گلکسی فودز به ارزش ۷.۵ میلیون ریال به امضا رسید.

این نمایشگاه با تنوع گسترده و حضور محصولات خرما از تمام مناطق کشور، میزان تنوع و غنای عربستان در حوزه نخل و خرما را از طریق "موزه نخل" به نمایش گذاشت.

مرکز ملی نخل و خرما از طریق استراتژی خود به دنبال پایداری حوزه نخل و خرما در سطح محلی و جهانی بوده و در صدد این است تا خرمای عربستان را به عنوان انتخاب اول در سطح جهان برساند، زیرا عربستان سعودی صادرکننده نخست خرما در جهان به ارزشی بالغ بر ۱۲۸۰ میلیارد ریال بوده و دارای ۳۶ میلیون درخت نخل و تولید تخمینی ۱۶۰۰ میلیون تُن خرما در سال است و این محصولات را به ۱۱۶ کشور جهان صادر می‌کند.

https://www.asianews.ir/u/dKn
اخبار مرتبط
ایران سومین تولید کننده خرما در جهان است، ولی این صنعت در کشور ما دارای چه نقطه ضعف بزرگی است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید