صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۷
کد خبر: 18857
گزارشگر: 2
۴۷۷
۰
۰
۴
تنگ کردن واژن

لابیاپلاستی در دختران باکره

لابیاپلاستی در دختران باکره
لابیاپلاستی می‌تواند به دلایل مختلفی همچون زیبایی، درمان یک مشکل یا بیماری صورت بگیرد. اما لابیا چیست؟! در جواب این سوال باید گفت که لابیا بخشی از دستگاه تناسلی زنان است که در هر فردی شکل متفاوتی می‌تواند داشته باشد. به‌طور کلی لابیاها متشکل از لابیاماژور (لابیای بیرونی) و لابیامینور (لابیای داخلی) است. گاهی بزرگ بودن لابیاها در یک فرد، مشکلاتی از قبیل احساس درد در حین ورزش یا پوشیدن لباس تنگ، درد در حین مقاربت، کاهش اعتمادبه‌نفس در روابط زناشویی و ... را بوجود می‌آورد. به همین منظور بسیاری از زنان و دخترانی که به این مشکل دچار هستند، برای رفع آن دست به انجام جراحی لابیاپلاستی می‌زنند.

در این مطلب بررسی خواهیم کرد که آیا لابیاپلاستی در دختران باکره امکان‌پذیر است یا خیر؟! در ادامه با ما همراه باشید.

آیا دختر باکره می‌تواند لابیاپلاستی انجام دهد؟

یکی از رایج‌ترین سوالات که پیرامون جراحی لابیاپلاستی وجود دارد، این است که آیا دختران باکره هم می‌توانند نسبت به انجام این جراحی اقدام کنند یا خیر؟! در جواب باید گفت که انجام لابیاپلاستی در دختران باکره، ممکن است و هیچ مشکلی ندارد. جراحی لابیاپلاستی در ناحیه بیرونی دهانه واژن و بر روی لابیاهای بیرونی و درونی انجام می‌شود و هیچ ارتباطی با پرده بکارت ندارد. به همین دلیل، دختران باکره نیز می‌توانند از این جراحی بهره ببرند. البته توجه داشته باشید که برای انجام این جراحی باید از یک پزشک متخصص و توانا بهره ببرید که به خوبی با آناتومی ناحیه تناسلی زنان آشنا باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد انجام لابیاپلاستی دارید، از خدمات و مشاوره دکتر مهرنوش امیری بهره ببرید.

مزایای جراحی لابیاپلاستی برای دختران باکره

جراحی لابیاپلاستی به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد. این جراحی می‌تواند مزایای متفاوتی برای دختران باکره داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به رفع احساس درد در هنگام ورزش اشاره کرد؛ مسئله‌ای که دختران جوان و باکره بسیاری از آن رنج می‌برند. به‌طور کلی جراحی لابیاپلاستی از مزایای مختلفی برخوردار است که در زیر به این مزایا اشاره می‌کنیم:

  • رفع درد ناشی از بزرگ بودن لابیاها در هنگام ورزش کردن
  • رفع درد ناشی از ساییدگی لابیاها در هنگام پوشیدن لباس تنگ
  • تصحیح مسیر دفع ادرار
  • رفع بوی بد واژن ناشی از عفونت‌های واژینالی که به دلیل بزرگ بودن لابیاها ایجاد می‌شود
  • رفع درد ناشی از مقاربت در روابط زناشویی
  • اصلاح فرم و تقارن لابیاهای بیرونی که منجر به زیبایی واژن و افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود

مراقبت های لازم بعد از جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره

مراقبت‌های بعد از انجام لابیاپلاستی در دختران باکره با سایر بانوان تفاوت خاصی ندارد. فردی که تحت عمل جراحی لابیاپلاستی قرار می‌گیرد، باید پس از انجام جراحی، نکات توصیه‌شده از سوی پزشک را رعایت کند تا دوران نقاهت کوتاه و خوبی را سپری کند. برخی از مهم‌ترین نکات مراقبتی پس از جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره را در زیر بیان کرده‌ایم:

  • خودداری از حمام کردن تا ۷۲ ساعت پس از انجام جراحی
  • خودداری از پوشیدن لباس تنگ تا پایان دوران نقاهت
  • خودداری از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین
  • خشک‌کردن محل جراحی پس از استفاده از سرویس بهداشتی و استحمام (برای این منظور می‌توانید از باد ملایم سشوار استفاده کنید.)
  • حفظ بهداشت لباس‌زیر و تعویض به‌موقع آن
  • ترجیحاً استفاده از سرویس بهداشتی فرنگی
  • شستشوی ناحیه تناسلی با شامپو بچه
  • استفاده به‌موقع داروهایی که از سوی پزشک تجویز شده‌اند

تنگ کردن واژن

چه سنی برای عمل لابیاپلاستی در دختران مناسب است؟

جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره پس از دوران بلوغ و اتمام رشد صورت می‌گیرد؛ چراکه در طول دوران رشد، لابیاها نیز همچون سایر قسمت‌های بدن درگیر فرآیند رشد هستند. این موضوع باعث می‌شود که در صورت جراحی لابیاپلاستی، امکان بازگشت دوباره لابیاها وجود داشته باشد و عملاً لابیاپلاستی به یک جراحی بی‌نتیجه تبدیل شود. پزشکان به همین منظور و برای جلوگیری از بازگشت جراحی، لابیاپلاستی در دختران باکره را پس از دوران بلوغ انجام می‌دهند.
درنتیجه، لابیاپلاستی در دختران باکره پس از ۱۶ سالگی می‌تواند صورت بگیرد. البته توجه داشته باشید که بسیاری از پزشکان به‌جهت اطمینان از پایان رشد و نتیجه‌بخش بودن جراحی، توصیه می‌کنند که دختران پس از ۱۸ سالگی دست به انجام این جراحی بزنند. البته توجه داشته باشید که تعویق در انجام این جراحی نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد. لابیاها با گذشت زمان دچار چین و افتادگی بیشتر می‌شوند و این موضوع بر نتیجه جراحی تاثیر منفی دارد؛ هرچقدر چین و چروک و افتادگی این ناحیه کمتر باشد، نتیجه حاصل از لابیاپلاستی بهتر خواهد بود. به‌همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از انجام لابیاپلاستی در دختران باکره و کم‌سن، با یک پزشک متخصص و حاذق مشورت کنید.

پرده بکارت دختران باکره

آیا لابیاپلاستی در دختران موجب آسیب دیدگی بکارت می شود؟

با توجه به فرهنگ حاکم در جامعه ما، داشتن پرده بکارت برای دختران باکره بسیار مهم است. همین موضوع سبب نگرانی بسیاری، در مورد آسیب به پرده بکارت در جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره شده است. در این مورد باید گفت که لابیاپلاستی بر روی ناحیه لابیا از دستگاه تناسلی زنان صورت می‌گیرد و هیچ ارتباطی با بخش داخلی واژن ندارد. در طول این جراحی، پزشک متخصص نسبت به کوچک‌کردن و یا تغییر فرم لابیاماژور یا لابیامینور اقدام می‌کند و کاری با ناحیه داخلی واژن و پرده بکارت ندارد. به‌این ترتیب شما عزیزان می‌توانید از حفظ سلامت پرده هایمن یا همان پرده بکارت در جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره مطمئن باشید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، بهره‌مندی از یک پزشک متخصص و توانا برای انجام لابیاپلاستی در دختران باکره، امری ضروری‌ست؛ چراکه انجام این جراحی به دست افراد غیرمتخصص می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بیمار وارد کند. اگر به دنبال یک پزشک حاذق و توانا در زمینه جراحی های زیبایی واژن مانند لابیاپلاستی و تکنیک تنگ کردن واژن هستید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات و مشاوره دکتر مهرنوش امیری بهره ببرید.

https://www.asianews.ir/u/dMl
اخبار مرتبط
افراد در طول زمان و در همه سنین مبتلا به بیماری های مختلفی می شود که در اولین قدم به پزشک مراجعه می‌کند که راه حلی برای درمان آنها بیابند و زنان در طول زندگی خود در سنین مختلف با تحولاتی در بدن خود روبرو می‌شوند و همچنین به بیماری هایی مبتلا می شود که در همه موارد مراجعه به جراح و متخصص زنان و زایمان ضرورت پیدا می کند چرا که تشخیص به موقع و درمان می تواند از ایجاد مشکلات بعدی پیشگیری کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید