صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۲
کد خبر: 18885
گزارشگر: 2
۲۹۴
۰
۰
۱
مهاجرت خانوادگی

چگونه مهاجرت می‌تواند کانون گرم خانواده را از هم بپاشاند

چگونه مهاجرت می‌تواند کانون گرم خانواده را از هم بپاشاند
سالانه افرادی زیادی به روش‌های مختلف به کشور‌های سراسر دنیا مهاجرت می‌کنند و آمار مهاجرت روز به روز در حال افزایش است. همه افراد در هر شغل و هر سنی که باشند، ممکن است که تصمیم به مهاجرت بگیرند و برای مهاجرت کردن نیز هدف خاص خود را داشته باشند. اما با وجود اینکه مهاجرت مزایای زیادی دارد، نمی‌توان از معایب آن نیز غافل شد. اکثر ما ایرانیان افرادی احساسی هستیم که به خانواده خود وابستگی داریم و قطعا مهاجرت خود یا یکی از اعضای خانواده برایمان دشوار خواهد بود.

قطعا مهاجرت منجر به از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده شده و دلتنگی و حس شدن جای خالی عضوی از خانواده که مهاجرت کرده است، امری بدیهی خواهد بود.
بنابراین یکی از معایب مهم مهاجرت کردن، از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده است که ما در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت و راهکارهایی را برای رفع این مشکل بیان خواهیم نمود، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مهاجرت چگونه بر کانون گرم خانواده تاثیر می‌گذارد

خانواده برای همه ما اهمیت دارد و در بسیاری از شرایط و مسائل، بدون حمایت و کمک خانواده نمی‌توان از پس مشکلات برآمد. خانواده باعث دلگرمی می‌شود و وجود هر یک از اعضای خانواده در جمع‌های خانوادگی، مهم است.
از طرفی دیگر همه اعضای خانواده به هم وابستگی دارند و نبود یکی از اعضای خانواده هم باعث ناراحتی و دلتنگی خود فرد و هم برای سایر اعضای خانواده می‌شود. با مهاجرت کردن یکی از اعضای خانواده نیز قطعا همیشه جای خالی فردی که مهاجرت کرده است حس می‌شود و صمیمیت و گرمی همیشگی کانون خانواده از بین خواهد رفت.
علاوه بر دلتنگی، مسائل و مشکلات دیگری نیز برای خانواده شخصی که مهاجرت کرده است، به وجود خواهد آمد. برای مثال این نگرانی و دغدغه که فرد مهاجرت کرده دچار بیماری، مشکلات مالی، مشکلات احساسی و غیره، نشود نیز به وجود می‌آید. بنابراین مهاجرت کردن یکی از مسائلی است که تاثیر مستقیمی بر کانون گرم خانواده گذاشته و باعث می‌شود که لذت همیشگی جمع‌های خانوادگی از بین برود.
بنابراین مهاجرت کردن تبعات منفی مختلفی برای خانواده و خود فرد دارد و همانقدر که مهاجرت کردن به یک روش و کشور مناسب، مزایای زیادی دارد، از معایبی برای خانواده و خود فرد نیز برخوردار است.

راه حل حفظ کانون گرم خانواده با مهاجرت کردن

بسیاری از افرادی که به کشورهای خارجی مهاجرت کرده‌اند به دلیل عدم تحمل دوری از خانواده و یا به اصرار خانواده خود به این دلیل که نتوانسته‌اند دوری فرد مهاجرت کرده را تحمل کنند، دوباره به کشور خود بازگشته‌اند. اگر شما هم دچار این مشکل شده‌‌اید و یا نگران هستید که کانون خانواده شما با مهاجرت کردن از هم بپاشد، حتما به دنبال راهکاری هستید که این دغدغه و نگرانی را نداشته باشید.
یکی از بهترین روش‌هایی که برای حفظ کانون خانواده با مهاجرت کردن وجود دارد، مهاجرت خانوادگی است. با مهاجرت خانوادگی، همه اعضای خانواده به کشور مورد نظر خود مهاجرت می‌کنند و علاوه‌بر این که دشواری‌های زندگی در کشوری دیگر برای آن‌ها راحت‌تر می‌شود، دچار مشکلاتی مانند دلتنگی و نگرانی نخواهند شد و گرمی کانون خانواده حفظ خواهد شد.
علاوه‌بر این هدف از مهاجرت کردن، پیشرفت و دستیابی به جایگاه مناسب در کشور مقصد است که درصورت مهاجرت خانوادگی، همه افراد خانواده می‌توانند اهداف خود را دنبال کنند و به خواسته‌های خود دست پیدا کنند.
مهاجرت خانوادگی به کشورهای خارجی باعث می‌شود که همه اعضای خانواده مشوق یکدیگر باشند و بتوانند بدون هیچ دغدغه و نگرانی، اهداف خود را دنبال کنند. همچنین مهاجرت خانوادگی باعث حمایت اعضای خانواده در شرایط مختلف از یکدیگر می‌شود و مهاجران با خیالی راحت‌تر زندگی خود را سپری خواهند نمود.

مهاجرت با خانواده

بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی

همانطور که گفته شد با روش مهاجرت خانوادگی، کانون گرم خانواده حفظ می‌شود و می‌توان بدون هیچ نگرانی در یک کشور دیگر زندگی کرد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که باید تلاش شود تا بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی انتخاب شود.
بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی کشوری است که روند اخذ ویزای خانوادگی آن کوتاه و راحت بوده و هزینه‌های زندگی آن با توجه به میزان درآمدها کم باشد. همچنین کشوری که انتخاب می‌شود باید از شرایط اقامتی راحتی برخوردار باشد.
البته انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی با توجه به هدف از مهاجرت متفاوت است و ممکن است کشور مناسب برای هر خانواده متفاوت باشد. در ادامه برخی از بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی معرفی شده‌اند و ویژگی‌های مثبت آن‌ها نیز بیان شده‌اند.

مهاجرت خانوادگی به کشور آلمان

کشور آلمان کشوری است که ثبات اقتصادی دارد و به دلیل برخورداری از بازار کار متنوع و سطح درآمدی مناسب، یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی است. همچنین این کشور دارای سیستم آموزشی قوی و شرایط و امکانات مناسب آموزشی است و برای تحصیل نیز یکی از بهترین کشورها است.
از طرف دیگر دولت آلمان اجازه مهاجرت همه اعضای خانواده به صورت همزمان را می‌دهد. برای مهاجرت خانوادگی به آلمان باید تسلط به زبان آلمانی اثبات شود و خانواده‌ها نیز از تمکن مالی کافی برخوردار باشند.
برای زندگی کردن در آلمان باید اجازه اقامت دریافت شود و بعد از دریافت اجازه اقامت مهاجران می‌توانند به تحصیل و کار در این کشور بپردازند. به دلیل امکانات مناسب زندگی در آلمان و شرایط راحتی که مهاجرت خانوادگی دارد، این کشور یکی از بهترین کشورها برای این نوع مهاجرت است.

مهاجرت خانوادگی به کانادا

مهاجرت خانوادگی به کشور کانادا

کشور کانادا نیز یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی است و دلیل این امر نیز مزایای زیادی است که این کشور دارد.
کشور کانادا اقتصاد با ثبات و توسعه یافته‌ای دارد و از موقعیت‌های شغلی متنوع برخوردار است. همچنین این کشور دارای استانداردهای زندگی مانند کیفیت آموزشی بالا و مراقبت‌‌های بهداشتی با کیفیت است. دولت کانادا به مهاجران خدمات و برنامه‌های دولتی مختلفی برای یادگیری زبان و اسکان اختصاص داده است که این امر نیز کشور کانادا را به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی تبدیل کرده است.

مهاجرت خانوادگی به کشور سوئیس

یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی کشور سوئیس است و به خصوص این کشور برای افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند گزینه مناسب برای مهاجرت تحصیلی است. کشور سوئیس از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار بوده و بهترین مدارس دانشگاه‌ها در این کشور قرار دارند.
همچنین کشور سوئیس دارای مشاغل مختلف و متنوعی است که فرصت مناسبی را برای اشتغال اعضای خانواده فراهم می‌کند. با مهاجرت خانوادگی به کشور زیبای سوئیس می‌توان در امنیت و آرامش کامل زندگی کرد، زیرا این کشور از امنیت بالایی برخوردار است و آمار جرم و جنایت در آن پایین است.

مهاجرت خانوادگی به قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی نیز با توجه به دارا بودن محیطی امن و آرام، بسیار مناسب مهاجرت به صورت خانوادگی می‌باشد.
بهترین روش برای دریافت اقامت، سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی می‌باشد. با خرید ملک در این کشور می‌توانید به صورت خانوادگی به این کشور مهاجرت کنید.
برای دریافت راهنمایی بیشتر در مورد مهاجرت، سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی، شرکت زیتون را به شما معرفی می‌کنیم.

مهاجرت خانوادگی به کشور فنلاند

کشور فنلاند از خانواده‌هایی که قصد دارند به صورت همزمان و با هم به این کشور مهاجرت کنند، حمایت می‌کند و امکان اجازه اقامت گروهی به خانواده‌ها را می‌دهد.
خانواده‌هایی که به این کشور مهاجرت می‌کنند از مزایایی مانند حق تحصیل و حق کار، امکان افتتاح حساب بانکی، مراقبت بهداشتی رایگان و غیره بهره‌مند می‌شوند. همچنین این کشور به دلیل سیستم آموزشی مناسب برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند مناسب است.

مهاجرت خانوادگی به کشور استرالیا

کشور استرالیا کشوری امن و زیبا برای مهاجرت خانوادگی است که آمار جرم و جنایت در این کشور نیز پایین است. کشور استرالیا از اقتصاد قوی برخوردار است و مهاجران می‌توانند زندگی راحتی را در این کشور تجربه کنند.
مراقبت بهداشتی استرالیا از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و مهاجران از امکانات آموزشی با کیفیت و مناسب بهره‌مند می‌شوند. بنابراین کشور استرالیا نیز طرفداران زیادی برای مهاجرت خانوادگی دارد و می‌توان اقامت این کشور را با رعایت قوانین اخذ نمود.

مهاجرت خانوادگی به کشور فرانسه

اگر قصد دارید که به همراه خانواده خود به کشوری مناسب مهاجرت کنید، کشور فرانسه یکی از بهترین این کشورها است. فرانسه کشوری است که از صحنه‌های هنری و موسیقی و تاریخ غنی برخوردار است و تجربه زندگی تازه و لذت بخش را به شما خواهد داد.
کشور فرانسه به سیستم آموزشی قوی و مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت شهرت دارد. با توجه به اقتصاد قوی که کشور فرانسه دارد میزان درآمدها در این کشور نیز بالا است بنابراین خانواده‌هایی که به این کشور مهاجرت می‌کنند می‌توانند زندگی راحتی را تجربه کنند.

مهاجرت خانوادگی به کشور سوئد

کشور سوئد نیز به دلیل شرایط مناسب یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت خانوادگی است و در سال‌های اخیر خانواده‌های ایرانی زیادی به این کشور مهاجرت کرده‌اند.
دولت سوئد از خانواده ‌هایی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند حمایت می‌کند و محیط امنی برای زندگی در اختیار آن‌ها قرار داده است. کشور سوئد علاوه بر اینکه امکانات آموزشی مناسبی را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهند به مهاجران نیز این امکانات را نیز می‌دهند. همچنین خانواده‌های ایرانی از خدمات رفاهی مختلفی بهره‌مند می‌شوند.

مهاجرت به سویٔد

نتیجه‌گیری

بسیاری از افراد به منظور تجربه زندگی بهتر و دستیابی به موفقیت به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. اما با وجود مزایایی که مهاجرت کردن دارد، از معایبی نیز برخوردار است.

یکی از مهم‌ترین معایب مهاجرت کردن، فروپاشی کانون گرم خانواده است. زیرا هنگامی که فردی مهاجرت می‌کند، خود و خانواده آن دچار دلتنگی و نگرانی می‌شوند و جای خالی فرد در جمع‌ خانواده احساس می‌شود. این امر سبب شده است که بسیاری از افراد نتوانند در کشوری که مهاجرت کرده‌اند زندگی خود را ادامه دهند و برای پیوستن به خانواده به کشور خود باز می‌گردند.
اما راه حلی که برای این مشکل وجود دارد، مهاجرت خانوادگی است و با مهاجرت خانوادگی همه افراد می‌توانند در کنار هم در کشور مقصد زندگی کنند و دغدغه و نگرانی‌ نداشته باشند. کشورهایی مانند آلمان، کانادا، فرانسه، سوئد، سوئیس، فنلاند و غیره، کشورهای مناسبی برای مهاجرت خانوادگی هستند که ما در این مقاله ضمن معرفی این کشورها به تبعات منفی مهاجرت خانوادگی و تاثیر آن بر کانون گرم خانواده نیز پرداختیم.

سوالات متداول

مهاجرت چه تاثیری بر کانون خانواده دارد؟

اعضای خانواده به هم وابسته هستند و مهاجرت یکی از اعضای خانواده باعث نگرانی و دلتنگی خود فرد و اعضای خانواده می‌شود و منجر به فروپاشی کانون گرم خانواده خواهد شد.

چه راه حلی برای حفظ کانون خانواده با مهاجرت کردن وجود دارد؟

مهاجرت خانوادگی یکی از بهترین روش‌هایی است که منجر به حفظ کانون خانواده می‌شود و دغدغه و نگرانی‌های فردی که مهاجرت می‌کند و خانواده او از بین می‌رود.

چه کشورهایی برای مهاجرت خانوادگی مناسب هستند؟

کشورهایی مانند، کانادا، آلمان، قبرس شمالی، استرالیا، فرانسه، سوئیس، سوئد، باتوجه به شرایط مناسبی که دارند برای مهاجرت کردن مناسب هستند.

منبع:
https://zeytoonestate.com/family-immigration/

https://www.asianews.ir/u/dMN
اخبار مرتبط
اگر به نقشه سوئیس نگاه کنید، یک لکه آبی‌رنگ هلالی و موزی‌شکل را در آن می‌بینید که در جنوب شرقی شهر زوریخ قرار دارد. بله، شما در حال نگاه کردن به یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپا هستید؛ دریاچه زوریخ یا همان Lake Zurich که با قرارگیری در دل کوه‌های آلپ، فضای بی‌نظیری را برای تفریحات آبی، پیاده‌روی و کمپ‌های تابستانی فراهم کرده است. در سواحل زیبای این دریاچه که به سواحل طلایی شهرت دارند، گران‌ترین املاک جهان ساخته شده‌اند. در این مطلب قرار است هر آنچه را باید درباره این مکان دیدنی بدانید با شما در میان بگذاریم. آماده‌اید؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید