صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۷
کد خبر: 18911
گزارشگر: 2
۲۸۹
۰
۰
۱
هزینه اپلای دانشگاه های اروپا

مبلغ اپلیکیشن فی دانشگاه های اروپا چقدر است؟

مبلغ اپلیکیشن فی دانشگاه های اروپا چقدر است؟
زمانی که می‌خواهید به ادامه تحصیل در کشورهای دیگر بپردازید باید هزینه آن را برآورد کنید. برای این کار نباید تنها به شهریه دانشگاه و هزینه اقامت در کشور مقصد توجه کرد بلکه عواملی مانند هزینه‌های اپلایی را نیز باید در نظر گرفت.

هر دانشگاهی برای بررسی درخواست دانشجویان بین‌المللی هزینه‌ای را به عنوان اپلیکیشن فی از آنها دریافت می‌کند. پرداخت اپلیکیشن فی به منزله اپلای در دانشگاه نیست بلکه این هزینه صرفاً مربوط به بررسی مدارک و شرایط شما است. اگر می‌خواهید بدانید مبلغ اپلیکیشن فی دانشگاه‌های اروپایی چقدر است؟ این مطلب را از دست ندهید.

چرا دانشگاه‌ها از شما مبلغ اپلیکیشن فی را دریافت می‌کنند؟

همانطور که در مقدمه به آن اشاره کردیم مبلغی که برای بررسی مدارک و شرایط شما دریافت می‌شود، هزینه اپلیکیشن فی نام دارد. معمولاً دانشگاه‌ها با دو هدف بزرگ این مبلغ را از متقاضیان دریافت می‌کنند:

  • یکی از پرمشغله‌ترین زمان‌هایی که کارمندان دانشگاه‌ها سپری می‌کنند، زمان پذیرش دانشجویان بین‌المللی است. برای آنکه بتوان هزینه این روزهای شلوغ و حقوق کارمندان را تأمین کرد، باید هزینه‌ای از متقاضیان دریافت نمود. به هزینه دریافتی برای شروع پروسه ارزیابی، مبلغ اپلیکیشن فی گفته می‌شود.
  • از طرفی اگر هزینه‌ای برای بررسی مدارک از متقاضیان دریافت نشود، حجم درخواست‌های فیک افزایش پیدا می‌کند. در صورتی الزام به پرداخت هزینه تنها کسانی برای اپلای در دانشگاه‌های مختلف اقدام می‌کنند که تصمیم جدی برای مهاجرت به آن کشور را گرفته باشند. به همین دلیل هزینه‌ای از متقاضیان دریافت می‌شود تا افراد مصمم از سایر متقاضیان جدا شوند.

روش‌های متنوع پرداخت برای اپلیکیشن فی

همانطور که می‌دانید هزینه اپلیکیشن فی را باید در زمان بارگذاری مدارک در سایت دانشگاه پرداخت نمایید. این هزینه در دانشگاه‌های اروپایی بر حسب یورو از شما دریافت می‌شود. اما چگونه باید این پرداخت بین‌المللی را انجام داد؟ راه‌های مختلفی برای پرداخت این هزینه وجود دارد.
اگر شما کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت در اختیار داشته باشید به راحتی می‌توانید هزینه اپلیکیشن فی را از طریق سایت دانشگاه پرداخت نمایید. همچنین امکان پرداخت این هزینه از طریق درگاه بین‌المللی پی پال نیز وجود دارد. اما Paypal کاربران ایرانی را تحریم کرده است. امکان افتتاح حساب برای شما در این درگاه وجود ندارد.
در این میان شرکت‌های واسطه‌ای هستند که زمینه را برای پرداخت شما فراهم می‌کنند. به طور مثال مؤسسه فراکنش از جمله مؤسساتی است که انواع روش‌های مختلف برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چگونه از هزینه اپلیکیشن فی مطلع شویم؟

همانطور که گفته شد دانشگاه مقصد برای پردازش درخواست شما مبلغی را تحت عنوان اپلیکیشن فی از شما دریافت می‌کند. پس می‌توان گفت که این مبلغ از دانشگاهی به دانشگاه دیگر تغییر می‌کند. این هزینه هیچ ربطی به رتبه دانشگاه ندارد. بسیاری از دانشگاه‌های برتر دنیا هزینه‌ای بسیار پایین بابت بررسی مدارک از متقاضیان دریافت می‌کنند.
برای اینکه از این هزینه مطلع شوید می‌توانید به وب‌سایت دانشگاه موردنظر خود مراجعه نمایید. البته توجه داشته باشید که بسیاری از دانشگاه‌ها بدون دریافت این مبلغ، مدارک متقاضیان را بررسی می‌کنند. به طور میانگین برای پرداخت اپلیکیشن فی در دانشگاه‌های اروپا باید بین ۵۰ تا ۱۵۰ یورو پرداخت نمایید.

Application Fee را چه زمانی پرداخت کنیم؟

تا زمانی که مبلغ مربوط به Application Fee را پرداخت نکنید، شرایط و مدارک ارسالی شما توسط هیئت داوری دانشگاه بررسی نمی‌شوند. اما سؤال اینجاست که این هزینه را چه زمانی باید پرداخت کرد؟ شما باید مدارک خود را در سایت دانشگاه یا کارگزاری طرف قرارداد بارگذاری کنید. در پایان مراحل از شما خواسته می‌شود تا هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت نمایید.
توجه داشته باشید که این هزینه تا قبل از ددلاین پذیرش پرداخت شود وگرنه ممکن است مدارک ارسالی شما رد شوند و یا اصلاً بررسی نشوند. برای آن که با روش‌های پرداخت مبلغ اپلیکیشن فی آشنا شوید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مبلغ اپلیکیشن فی

قبل از پرداخت هزینه اپلیکیشن فی به این نکات توجه کنید

قبل از آنکه این هزینه را پرداخت کنید باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • به هیچ عنوان هزینه‌ای که تحت عنوان اپلیکیشن فی پرداخت می‌کنید، قابل‌برگشت نیست و زمانی که این هزینه‌ها پرداخت می‌کنید تحت هیچ شرایطی به شما مسترد نخواهد شد.
  • زمانی که اطلاعات خود را ثبت می‌کنید و پرداخت نهایی را انجام می‌دهید، دیگر امکان اصلاح اطلاعات وجود ندارد. پس بهتر است دقت کرده و تمامی مواردی که از شما خواسته شده است را به درستی وارد کنید.
  • تمامی اطلاعات که قبل از پرداخت هزینه فی وارد می‌کنید برای بررسی و تایید نهایی به هیئت داوران ارسال می‌شود. پس اگر می‌خواهید شانس خود را برای پذیرش افزایش دهید، مدارکی کامل و جامع را به دانشگاه مقصد ارائه دهید.
  • هر دانشگاهی برای پذیرش متقاضیان خارجی تاریخ ددلاینی دارد. از آنجایی که مؤسسات واسطه کار را برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی راحت کردند شما می‌توانید در طول ۱ تا ۳ ساعت این مبلغ را پرداخت کنید. اما اگر ددلاین دانشگاه شما نزدیک است بهتر است زودتر اقدام کرده یا از خدمات فوری در این مراکز استفاده نمایید.

پرداخت مبلغ اپلیکیشن فی دانشگاه‌های اروپا با مؤسسه فراکنش

اگر سری به وب‌سایت فراکنش بزنید خواهید دید که امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار گرفته است. از پرداخت مبلغ اپلیکیشن فی گرفته تا صدور انواع ویزا کارت و مستر کارت، همچنین امکان خرید از درگاه بین‌المللی پی پال، افتتاح حساب در پرفکت مانی و وب مانی نیز در این مؤسسه در اختیار شما قرار می‌گیرد.
اگر قصد خرید سرور مجازی یا خرید اکانت از سایت‌های خارجی را دارید این مجموعه می‌تواند به شما کمک‌های فراوانی بکند. از آنجایی که فعالیت این مرکز کاملاً قانونی است با خیال راحت می‌توانید هزینه خدمات مربوط به آنها را پرداخت کرده و از خدمات متنوع آنها استفاده کنید.

https://www.asianews.ir/u/dNg
اخبار مرتبط
سالانه افرادی زیادی به روش‌های مختلف به کشور‌های سراسر دنیا مهاجرت می‌کنند و آمار مهاجرت روز به روز در حال افزایش است. همه افراد در هر شغل و هر سنی که باشند، ممکن است که تصمیم به مهاجرت بگیرند و برای مهاجرت کردن نیز هدف خاص خود را داشته باشند. اما با وجود اینکه مهاجرت مزایای زیادی دارد، نمی‌توان از معایب آن نیز غافل شد. اکثر ما ایرانیان افرادی احساسی هستیم که به خانواده خود وابستگی داریم و قطعا مهاجرت خود یا یکی از اعضای خانواده برایمان دشوار خواهد بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید