صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۵
کد خبر: 18916
گزارشگر: 464
۲۸۸
۰
۰
۱
با نزدیک شدن به انتخابات

بخت‌آزمایی راست‌افراطی اروپا

بخت‌آزمایی راست‌افراطی اروپا
در سال‌های اخیر، با توجه به بحران‌هایی نظیر بیکاری و مسئله مهاجرت، احزاب راست افراطی در جای‌جای جهان با اقبال نسبی روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش آسیانیوز؛  در اروپا هم چنین است و بسیاری از چهره‌های راستگرا توانسته‌اند در انتخابات‌ گوناگون آرای بالایی از آن خود کنند. حال با نزدیک شدن به انتخابات پارلمان اروپا، ناظران منتظرند تا ببینند آیا این احزاب می‌توانند سکان مهمترین نهاد قانون‌گذاری اروپا را در دست بگیرند.

در همین راستا شش ماه قبل از انتخابات در اتحادیه اروپا، نظرسنجی‌ها برای دو گروه راستگرا در پارلمان اروپا نتایج رو به رشدی را پیش‌بینی می‌کند.

به نقل از یورونیوز، نظرسنجی‌های موسسه «یوروپ الکتس» (Europe Elects) نشان می‌دهد اگر گروه راست افراطی هویت و دموکراسی (ID) و محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپایی (ECR) با هم ترکیب شوند می‌توانند با حزب راست میانه «مردم اروپا» (European People's Party) که هم اکنون در پارلمان اکثریت را دارند، برابری کنند.

این نظرسنجی همچنین پیش‌بینی می‌کند که ائتلاف غیررسمی بین حزب راست میانه مردم اروپا (EPP)، سوسیالیست‌ها و دموکرات‌های چپ میانه (S&D) و لیبرال‌های میانه حزب «احیای اروپا» (RE) همچنان می‌توانند اکثریت مطلق را با ۴۰۴ کرسی از ۷۰۵ کرسی پارلمان حفظ کنند. با این حال اگر احزاب راست افراطی اروپا همچنان شاهد رشد حمایت باشند ممکن است ائتلاف با رقابت سختی روبه‌رو شود.

گفتنی است مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه و ماتئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر ایتالیا که هر دو از مخالفان برجسته یورو هستند، جزو مهمترین چهره‌های راست افراطی در اروپا هستند.

https://www.asianews.ir/u/dNk
اخبار مرتبط
سال ۲۰۲۳ در حالی تمام شد که جهان تحولات بسیاری را به خود دید در همین راستا اروپا که همواره دوره‌های از ثبات را تجربه کرده است، سال گذشته برخی از بزرگ‌ترین بحران‌ها را تجربه کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید