صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۴
کد خبر: 18924
گزارشگر: 464
۳۹۱
۰
۰
۰
سازمان غذا و دارو:

خطرات امحای غلط آنتی‌بیوتیک‌ها

خطرات امحای غلط آنتی‌بیوتیک‌ها
سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو، بر اهمیت پیشگیری از بروز مقاومت میکروبی و استفاده صحیح از آنتی‌بیوتیک ها تاکید کرد.




به گزارش آسیانیوز، آزیتا نبی زاده گفت: امحای نادرست آنتی‌بیوتیک‌ها موجب بازگشت آنها به چرخه طبیعت شده و با ورود آنها به بدن حیوانات و مصرف گوشت یا شیر آنها، ممکن است وارد بدن افراد شده و در نتیجه موجب مقاومت میکروبی در بدن شود.

سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی کرده است که مقاومت‌های میکروبی در ۱۰ سال آینده اولین عامل مرگ‌ومیر مقاومت آنتی‌بیوتیکی خواهد بود.

نبی زاده گفت: بسیار مهم است که از مقاومت میکروبی پیشگیری کنیم و نسل آینده را از داروهای آنتی‌بیوتیک محروم نکنیم.

وی یادآور شد: یک پزشک باید آنتی‌بیوتیک را با دوز و زمان مصرف مناسب تجویز کند و بیمار هم باید سر ساعت و طول دوره‌ای که آن را تجویز کرده و تعداد کامل آنها را مصرف کند. مادران هم باید فقط با تجویز پزشک به کودکان خود آنتی‌بیوتیک بدهند تا در آینده آنها دچار مقاومت آنتی‌بیوتیکی نشوند.

https://www.asianews.ir/u/dNs
اخبار مرتبط
منابع هدفمندسازی یارانه‌ها در حالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی همراه است که براساس این لایحه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیر مشمول حمایت دولت اقدام کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید