صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۲
کد خبر: 18942
گزارشگر: 2
۳۳۷
۰
۰
۱
نحوه خرید بلیط قطار قزوین مشهد

انواع قطار قزوین مشهد کدامند؟

انواع قطار قزوین مشهد کدامند؟
هر بار که بخواهید به سفر بروید، باید از مدتی قبل مقدمات آن را فراهم کنید؛ به عنوان مثال اقامتگاه مد نظرتان را رزرو نمایید و بلیط رفت و برگشت را خریداری کنید. انتخاب هوشمندانه هر یک از این موارد می‌تواند علاوه بر تعیین کیفیت سفر، هزینه‌ها را نیز تغییر دهد. انتخاب روش سفر مثل سفر با هواپیما یا قطار و …، نقش مهمی در تعیین میزان هزینه‌های شما خواهد داشت.

اگر قصد سفر در مسیر پرتردد قزوین به مشهد را دارید، انتخاب‌های متعددی پیش رویتان هستند که بهترین مورد را به شما معرفی خواهیم کرد؛ همچنین نحوه خرید بلیط قطار قزوین مشهد در سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی را نیز بررسی می‌کنیم.

روش‌های سفر به مشهد از قزوین

خوشبختانه سیستم حمل‌و‌نقل طی سال‌ها تلاش و بهره‌برداری، حالا به نحوی تکمیل شده که برای هر مسیر چند روش مختلف سفر وجود دارد. اغلب مسیرها توسط راه‌های هوایی و هواپیماها پشتیبانی می‌شوند و سیستم اتوبوس‌رانی نیز شبکه‌ای گسترده در سرتاسر کشور ایجاد کرده است. همچنین، در طول سالیان دراز، روند سفر با قطار و تهیه بلیط قطار نیز دستخوش تغییر و بهبودهای چشمگیری شده است.
با این توصیف، برای سفر به مشهد از قزوین هم با مشکلی مواجه نخواهید شد و انتخاب‌های متعددی پیش روی‌تان هستند. در ادامه هرکدام از روش‌های سفر به مشهد از قزوین را بررسی می‌کنیم:

  • مسیر هوایی: بدون شک سریع‌ترین روش حمل و نقل و مسافرت، سفر هوایی است. هواپیما مسافت‌های طولانی را ظرف مدت زمان کوتاهی طی می‌کند و به همین خاطر، سریع‌ترین آپشن سفر محسوب می‌شود. فاصله هوایی دو شهر قزوین و مشهد، ۱۰۵۰ کیلومتر است که به طور متوسط در ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه طی می‌شود.
  • مسیر جاده‌ای: مسیر جاده‌ای روش دیگری برای رسیدن از قزوین به مشهد است؛ البته این مسافت نزدیک به ۱۵ ساعت طول می‌کشد و ممکن است کمی خسته‌کننده باشد. شما می‌توانید با خودروی شخصی خود به مشهد سفر کنید یا بلیط اتوبوس این مسیر را خریداری نمایید.

بلیط قطار

درباره خرید بلیط قطار قزوین مشهد

علاوه بر دو روشی که به آن‌ها اشاره کردیم، سفر با قطار نیز یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی است که می‌تواند به‌عنوان بهترین روش سفر به مشهد نیز شناخته شود. با استفاده از قطار شما می‌توانید ظرف مدت زمان نزدیک به ۱۴ ساعت از قزوین به مشهد برسید. مزایای سفر با قطار از قزوین به مشهد به شرح زیر است:

  • مورد نخست این است که سفر با قطار بسیار ارزان‌تر از سفر هوایی است. اغلب افراد برای آن که هزینه‌های سفر خود را کاهش دهند، بلیط قطار قزوین مشهد را خریداری کرده و سفری لذت‌بخش را آغاز می‌کنند.
  • سفر با قطار بسیار راحت است. شما می‌توانید یک قطار لوکس را رزرو کنید و از امکانات فوق‌العاده‌ آن بهره‌مند شوید. در ادامه انواع قطارها را به شما معرفی خواهیم کرد. وجه مشترک میان همه آن‌ها این است که یک تخت اختصاصی برای خودتان خواهید داشت.
  • اگر با جمعی از دوستان یا خانواده سفر می‌کنید، می‌توانید یک کوپه را دربست رزرو کنید و راحت باشید. در سفر با قطار، مسیر به یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های مسافرت تبدیل می‌شود.
  • سفر با قطار بسیار ایمن است. بروز سانحه ریلی بسیار نادر است و در حالت معمول هیچ گونه حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.

مسیر راه آهن

مسیر راه آهن قزوین مشهد و ایستگاه راه آهن قزوین

راه آهن قزوین یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌ها در شمال و غرب کشور است که محل تلاقی چند خط راه آهن به حساب می‌آید. مسیر ریلی قزوین- مشهد و همچنین قزوین-تبریز، در این ایستگاه به هم می‌رسند. علاوه بر آن با راه‌اندازی راه آهن تهران رشت، این ایستگاه نیز در مسیر قرار می‌گیرد؛ از این رو یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌ها محسوب می‌شود و به همین دلیل امکانات رفاهی قابل توجهی نیز دارد. در ادامه ایستگاه‌های موجود در این مسیر ریلی را نام برده‌ایم:

  • آبسرد
  • کرج
  • تهران
  • گرمسار
  • سمنان
  • دامغان
  • شاهرود
  • جاجرم
  • نقاب
  • سبزوار
  • نیشابور
  • فریمان
  • مشهد

طی کردن کل این مسیر ۱۰۱۰ کیلومتری در ۱۴ ساعت امکان‌پذیر است که البته بسته به نوع قطار، متفاوت خواهد بود.

انواع کلاس قطار بر اساس امکانات ارائه شده

قطارها هم مانند هواپیماها انواع مختلفی دارند. مسئله‌ای که برای ما هنگام خرید بلیط اهمیت زیادی دارد کلاس قطار است. همان طور که در پروازها مواردی مثل اکونومی کلاس یا فرست کلاس و … مطرح است، در خرید بلیط قطار نیز چنین چیزی وجود دارد. اگر می‌خواهید بهترین نوع قطار را انتخاب کنید، لازم است با این موارد آشنا باشید.

  • کلاس ویژه: قطارهای کلاس ویژه امکانات فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند. چندین نوع غذای اصلی، پیش غذاهای متنوع، انواع دسرهای خوش‌طعم و اشتهابرانگیز و مواردی از این دست، از جمله امکانات قطارهای کلاس ویژه هستند. در سفر با این قطارها حس و حال اقامت در هتلی لوکس را خواهید داشت.
  • کلاس بیزینس: کلاس بیزینس یک درجه از کلاس ویژه پایین‌تر است و انتخاب‌های شما در غذا و نوشیدنی کمی محدود می‌شوند؛ اما همچنان قیمت بلیط بالاست و باید برای خرید آن هزینه قابل توجهی بپردازید. در کل تفاوت چندانی میان بیزینس کلاس و کلاس ویژه وجود ندارد.
  • کلاس اکونومی: کلاس اکونومی همان دست قطارهایی هستند که اغلب برای سفر رزرو می‌کنیم‌. این بلیط‌ها شامل یک وعده غذایی به همراه نوشیدنی و امکانات پایه سفر هستند. هزینه رزرو بلیط این قطارها همانطور که از نامشان پیداست، اقتصادی است.
  • کلاس عصرانه: در قطارهای کلاس عصرانه وعده غذایی ارائه نمی‌شود و تنها یک وعده سبک عصرانه به شما ارائه خواهد شد. قیمت خرید بلیط این قطارها از سایر انواع، کمتر است.

در قطارهای قزوین مشهد، بسته به این که از کدام شرکت بلیط قطار را خریداری می‌کنید، ممکن است انواع مختلفی از این کلاس‌های قطار ارائه شوند. بسته به بودجه و شرایط خود می‌توانید بهترین مورد را انتخاب نمایید.

خرید بلیط قطار قزوین مشهد؛ خدمتی جدید از فلای تودی

یک نکته مهم درباره قطار قزوین مشهد این است که معمولاً در هر تاریخی که مد نظر داشته باشید، ممکن است بلیط موجود نباشد؛ به همین خاطر مهم است که نسبت به خرید آن از مدتی قبل اقدام نمایید و تاریخ‌ها را بررسی کنید. وبسایت فلای تودی در قسمت «قطار» که به تازگی به خدمات مجموعه خود افزوده است، بلیط تمام مسیرهای راه آهن را ارائه می‌کند. شما می‌توانید به ساده‌ترین روش، بلیط قطار قزوین مشهد را خریداری کنید. همین حالا وارد سایت فلای تودی شده و بلیط قطار مدنظر خود را خریداری نمایید.

https://www.asianews.ir/u/dNJ
اخبار مرتبط
مسافرینی که زیاد با قطار سفر می­کنند، به احتمال زیاد با نام شرکت‌های ریلی رجا و فدک آشنا باشند. این دو شرکت ریلی جزء محبوب‌ترین شرکت‌های ریلی ایران به حساب می­آیند. شرکت رجا متنوع­ترین قطارها را در مسیرهای ریلی مختلف دارد. از طرفی شرکت فدک لوکس­ترین قطارهای ریلی کشور را در اختیار مسافرین قرار داده است. اگر قصد سفر با قطار را دارید و مردد هستید که بین قطارهای فدک یا رجا کدام را انتخاب کنید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مقاله قصد داریم امکانات، خدمات، قیمت بلیت و مسیرهای ریلی این دو شرکت را با یکدیگر مقایسه کنیم و در آخر بگوییم کدام شرکت ریلی ارزان­ترین بلیط را دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید