صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۶
کد خبر: 18949
گزارشگر: 464
۲۸۹
۰
۰
۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد؛

عرضه خودرو ارزان‌تر از بازار

عرضه خودرو ارزان‌تر از بازار
با امضای صورت‌جلسه‌ای میان وزارت صمت و شرکت‌های ایران خودرو و سایپا مقرر شد هر یک از این شرکت‌ها تا پایان سال ۶۰ هزار خودرو با قیمت‌هایی ۵ درصد پایین‌تر از قیمت‌های حاشیه بازار به مردم بفروشند.

به گزارش آسیانیوز؛  عرضه این ۱۲۰ هزار خودرو با فاصله قیمتی اندک با بازار آزاد در حالی صورت می‌گیرد که این بار خودروسازان در تعیین قیمت برای محصولات خود نقشی پررنگ‌تر از همیشه دارند.

الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با ایلنا در توضیح بیشتر درباره مفاد این صورت‌جلسه گفت: «دوقیمتی بودن خودرو در کشور همواره مشکل اصلی این صنعت بوده است؛ در پی همین مشکل قیمت یک خودرو در کارخانه و در بازار آزاد با یکدیگر تفاوت چشمگیر دارد و سود حاصل از این تفاوت به جیب کسانی می‌رود که هیچ سهمی از تولید خودرو در کشور ندارند، همین افراد به افزایش بی‌رویه قیمت خودرو در بازار آزاد دامن می‌زنند و قیمت‌ها را بالا می‌برند.»

وی افزود: «در چنین شرایطی؛ مجلس، دولت و وزیر صمت بر آن شدند تا سیاست‌هایی اتخاذ کنند که فاصله قیمت کارخانه و بازار آزاد را کاهش دهند.

یکی از این سیاست‌ها این بود که واردات خودروهای صفر و کارکرده آزاد شود. سیاست دیگر افزایش تولید و سیاست سوم عرضه مستقیم خودرو در بورس بود.»

https://www.asianews.ir/u/dNR
اخبار مرتبط
طبق بخشنامه مدیران خودرو کلیه منتخبین مرحله دوم طرح سامانه یکپارچه می توانند از امروز در نمایندگی‌های مجاز مدیران خودرو، اقدام به ثبت نام کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید