صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۱
کد خبر: 19012
گزارشگر: 464
۴۶۵
۰
۰
۱
وزیر سابق آموزش فرانسه

گابریل اتل؛ جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ فرانسه

گابریل اتل؛ جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ فرانسه
امانوئل ماکرون، رئیس‌‌جمهوری فرانسه روز گذشته، گابریل اتل، وزیر سابق آموزش فرانسه را به‌عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرد و او را مامور تشکیل کابینه کرد.

به گزارش آسیانیوز؛  ناظران انتصاب نخست‌‌وزیر جدید را نشانه تمایل ماکرون برای جوان‌گرایی، تلاش برای ترمیم چهره سیاسی دولت پس از اصلاحات غیرمحبوب بازنشستگی و مهاجرت در سال گذشته و همچنین بهبود شانس حزب حاکم در انتخابات ژوئن پارلمان اروپا دانسته‌اند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اردوگاه ماکرون بین هشت تا ده درصد از حزب مارین لوپن، رهبر راست افراطی، عقب‌تر است.

گابریل اتل که از سال ۲۰۱۶ به حزب «جمهوری، به پیش!» امانوئل ماکرون پیوسته بود، در مدت زمان کوتاهی به نمایندگی پارلمان انتخاب شد. ۱۴ ماه بعد او در سن ۲۹ سالگی به سمت وزیر آموزش فرانسه رسید تا جوان‌ترین وزیر تاریخ جمهوری پنجم فرانسه نام بگیرد.

او که یکی از متحدان نزدیک ماکرون در طول همه‌گیری کووید محسوب می‌شود، مدت‌ها پست سخنگوی دولت را بر عهده داشت. آقای اتل در نظرسنجی‌های اخیر یکی از محبوب‌ترین سیاستمداران فرانسه محسوب می‌شود و از این رو برخی منتقدان تصمیم ماکرون را برای انتخاب او به عنوان نخست‌‌وزیر، تلاش برای ارائه‌ای چهره‌ای مثبت‌تر از کابینه دانسته‌اند.

https://www.asianews.ir/u/dOS
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید