صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۱
کد خبر: 19057
گزارشگر: 2
۲۶۱
۰
۰
۲
Bitcoin

بهترین کیف پول برای ارز دیجیتال بیت کوین

بهترین کیف پول برای ارز دیجیتال بیت کوین
کیف پول بیت کوین اولین پیش‌نیازی است که شما برای خرید این ارز دیجیتال محبوب و سرمایه‌گذاری یا ترید کردن آن نیاز خواهید داشت. بر خلاف سیستم‌های مالی سنتی – مثل سیستم بانکداری خودمان – همه مسئولیت نگهداری از بیت کوین‌ها و دیگر دارایی‌های دیجیتال در سیستم غیر متمرکز کریپتو بر عهده خودمان است و از این رو، انتخاب یک کیف پول بیت کوین ایمن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

با این اوصاف، احتمالاً انتخاب یک کیف پول بیت کوین کاری چالش‌برانگیز خواهد بود. اما نگران نباشید... هم تعداد کیف پول‌های بیت کوین بسیار زیاد است و هم قرار نیست بابت خیلی از آن ها پولی پرداخت کنید! کافیست این مقاله از آسیا نیوز را دنبال کنید تا به لیستی گزینش شده از انواع کیف پول‌های بیت کوین موجود دست پیدا کنید.

راهنمای انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین

در حالت کلی، انتخاب کیف پول بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر مستلزم در نظر گرفتن یک سری نکات است که در صورت رعایت، می‌تواند خیال شما را از بابت دارایی‌هایی که به این کیف پول می‌سپارید راحت کند.
برخی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است هنگام انتخاب کیف پول بیت کوین در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • امنیت کیف پول
  • نوع کیف پول
  • ارائه خدمات برای کاربران ایرانی
  • تعداد ارزهای دیجیتال مورد پشتیبانی
  • رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری
  • امکانات کیف پول
  • قیمت کیف پول

در مورد امنیت کیف پول هر کاربری لزوماً باید به این گزینه توجه داشته باشد. در عین حال، ممکن است برخی از کیف پول‌های ارز دیجیتال در نوع خود بهترین باشند اما حاضر به ارائه خدمات به کاربران ایرانی – به دلیل تحریم‌های بین‌المللی – نباشد یا به دلایل مختلف نتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.
برای کاربران تازه‌کار، احتمالاً تعداد ارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول و رابط کاربری (UI) آن اهمیت دارد، تا بتواند در کنار بیت کوین دیگر ارزها را نیز در کیف پول مورد نظر نگهداری کرده و به راحتی با آن کار کند. در حالی که معمولاً برای کاربران حرفه‌ای این دو مورد خیلی اهمیت ندارد و اغلب به دنبال امکانات بیشتر و حرفه‌ای‌تر در کیف پول هستند.
در مورد قیمت کیف پول بیت کوین هم که همه‌چیز روشن است… درست است که برخی از کیف پول‌های سخت‌افزاری مستلزم پرداخت هزینه هستند، اما وقتی بابت خرید بیت کوین بخشی از دارایی و سرمایه خود را هزینه می‌کنید، بد نیست کمی هم بابت تضمین امنیت این دارایی هزینه کنید!
اما ببینیم که منظور از انواع کیف پول بیت کوین چیست که باید در انتخاب‌‌های خود تاثیر دهیم:

  • کیف پول‌های دسکتاپی
  • کیف پول‌های افزونه مرورگر وب
  • کیف پول‌های موبایلی
  • کیف پول‌های تحت وب
  • کیف پول‌های سخت‌افزاری
  • کیف پول‌های کاغذی

مثلاً ممکن است فردی که دسترسی زیادی به سیستم کامپیوتری ندارد یا مدام در حال سفر است، کیف پول موبایلی را ترجیح دهد، ولی کاربری که گوشی هوشمند ندارد بخواهد از مدل‌های دیگر استفاده کند.

بهترین کیف پول های بیت کوین در سال۲۰۲۴

در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ نوع کیف پول بیت کوین مختلف وجود دارند که هر یک می‌توانند معایب و مزیت‌های خاص خودشان را داشته باشند. با این حال، در این بخش از مقاله ۱۰ مورد از بهترین کیف پول‌های بیت کوین را آماده معرفی کرده‌ایم که مهم‌ترین وجه تمایزشان این است که غیر امانی (Non-Custodial) هستند.
در سایه استفاده از این ۱۰ کیف پول بیت کوین، خیال‌تان می‌تواند راحت باشد که خبری از خطر تحریم یا مسدود شدن دارایی‌هایتان وجود ندارد و امنیت دارایی‌ها یا بیت‌کوین‌هایتان در سایه قابلیت ذخیره‌سازی در کیف پول سخت‌افزاری، به بالاترین حد خود می رسد.

   نام کیف پول بیت کوین  نوع کیف پول  ارزهای مورد پشتیبانی
 ۱  تراست ولت (Trust Wallet)  موبایلی  بیش از ۱۰۰۰ ارز
 ۲  لجر (Ledger)  سخت‌افزاری  بیش از ۱۰۰۰ ارز
 ۳  ترزور (Trezor)  سخت‌افزاری  بیش از ۱۰۰۰ ارز
 ۴  الکتروم (Electrum)  موبایلی و دسکتاپ  بیت کوین
 ۵  اگزودوس (Exodus)  موبایلی و دسکتاپ  بیش از ۱۰۰۰ ارز

کیف پول تراست ولت

به جرات می‌توان گفت که کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یکی از بهترین کیف پول های بیت کوین برای کاربران، به ویژه کاربران تازه‌کار است. این کیف پول که توسط بزرگ‌ترین صرافی جهان یعنی بایننس (Binance) راه‌اندازی شده، از بیش از ۱۰۰۰ کوین و توکن در دنیای کریپتو پشتیبانی می‌کند و از رابط کاربری فوق آلعاده‌ای برخوردار است.
در مورد سطح امنیت دارایی‌های خود در تراست ولت خیال‌تان راحت باشد، چرا که به دلیل ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی روی دستگاه، هیچ‌کس جز خودتان به دارایی‌های شما دسترسی نخواهد داشت. با این حال، در صورت استفاده از این کیف پول بیت کوین باید مثل جان‌تان مراقبت موبایل‌تان باشید!

کیف پول تراست ولت

مزیت‌های کیف پول تراست ولت

  • امنیت فوق‌العاده بالا
  • رابط کاربری آسان و کاربر پسند
  • پشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ توکن و کوین

معایب کیف پول تراست ولت

  • فقط به صورت موبایلی در دسترس است

کیف پول لجر (Ledger)

کیف پول‌های سخت افزاری از جمله ایمن‌ترین کیف پول‌ها برای بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال هستند که یکی از بهترین نمونه‌های آن‌ها هم کیف پول لجر (Ledger) است.

لجر Ledger

کیف پول‌های لجر، از سطح امنیت به مراتب بالاتری نسبت به انواع کیف پول‌‌های نرم‌افزاری برخوردار هستند و با نگهداری کلیدهای خصوصی شما به‌صورت کاملاً امن و آفلاین خیال‌تان را از بابت دارایی‌هایتان راحت می‌کنند.
دو مدل کیف پول لجر که هر دو بسیار مشهور و محبوب هستند عبارتند از:

  • کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

هر دوی این کیف پول‌ها برای بیت کوین انتخاب مناسبی هستند. البته شما می‌توانید از این دو مدل کیف پول سخت‌افزاری به عنوان بهترین کیف پول برای ارز دیجیتال لایت کوین نیز استفاده کنید.

مزیت‌‌های کیف پول لجر

  • امنیت فوق‌العاده بالا
  • تیم توسعه دهنده خوشنام و قوی
  • پشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ توکن و کوین

معایب کیف پول لجر

  • قابلیت استفاده روزمره را ندارد

کیف پول ترزور (Trezor)

دیگر کیف پول سخت‌افزاری مشهور و محبوبی که می‌‌توانید به عنوان کیف پول بیت کوین از آن استفاده کنید، ترزور (Trezor) نام دارد. دو مدل بسیار مشهوری که توسط این شرکت ارائه شده است عبارتند از:

  • کیف پول ترزور وان (Trezor One)
  • کیف پول ترزور مدل تی (Trezor Model T)

هر دو مدل با توجه به ماهیت سخت‌افزاری بودن‌شان جزو امن‌ترین کیف پول‌ها برای بیت کوین و بیش از ۱۰۰۰ توکن و کوین دیگر هستند. البته این نکته را در نظر داشته باشید برای خرید این کیف پول‌های سخت‌افزاری باید هزینه کنید!
ضمناً در کنار بیت کوین، کیف پول ترزور به عنوان بهترین کیف پول برای ارز دیجیتال بیت کوین کش نیز قابلیت استفاده دارد.

ترزور Trezor

مزیت‌های کیف پول ترزور

  • امنیت فوق‌العاده بالا
  • قابلیت همگام‌سازی با بسیاری از کیف پول‌های نرم‌افزاری
  • پشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ توکن و کوین

معایب کیف پول ترزور

  • قابلیت استفاده روزمره را ندارد

کیف پول الکتروم (Electrum)

اگر از جمله کاربران تازه‌وارد و تازه‌کار کریپتو نیستید، شاید کیف پول الکتروم (Electrum) یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما شما باشد. این کیف پول که در دو نسخه موبایلی و دسکتاپ ارائه شده است، یکی از محوب‌ترین کیف پول‌‌های بیت کوین برای بیت کوینرهاست که فقط هم از همین بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

الکتروم Electrum

البته، نسخه موبایلی الکتروم خیلی هم مورد پسند نیست ولی نسخه دسکتاپی آن می‌تواند برای کاربران حرفه‌ای و کارکشته کریپتو انتخاب خیلی خوبی باشد.

مزیت‌های کیف پول الکتروم

  • امنیت فوق‌العاده بالا
  • متن باز یا منبع باز (Open Source) بودن
  • ارائه طیف گسترده‌ای از امکانات خاص و حرفه‌ای

معایب کیف پول الکتروم

  • خیلی به درد کاربران تازه‌وارد نمی‌خورد!

کیف پول اگزودوس (Exodus)

کیف پول اگزودوس – یا اکسودوس – (Exodus) دیگر کیف پول بیت کوین محبوب و ایمنی است که هم به صورت موبایلی و هم در قالب کیف پول دسکتاپ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. مهم‌ترین ویژگی اگزودوس که آن را از دیگر رقبا متمایز می‌کند رابط کاربری جذاب، آسان و کاربر پسند آن است.

اگزودوس Exodus

البته، این نکته را نیز نباید فراموش کرد که در کنار محبوبیت نسخه دسکتاپی، نسخه‌های موبایلی این کیف پول بیت کوین – هم برای اندروید و هم برای آی‌او‌اس (iOS) – نیز محبوب و کاربردی هستند. ضمن آن‌که بر خلاف الکتروم، شما در اگزودوس با طیف گسترده‌ای از توکن‌ها و کوین‌های پشتیبانی شده روبه‌رو هستید.

مزیت‌های کیف پول اگزودوس

  • امنیت فوق‌العاده بالا
  • رابط کاربری بسیار جذاب، آسان و کاربر پسند
  • پشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ توکن و کوین

معایب کیف پول اگزودوس

  • در حال حاضر آی‌پی (IP) ایران را مسدود کرده است!

جمع‌بندی

در این مقاله از آسیا نیوز ۵ کیف پول بیت کوین برتر و ایمن را معرفی کرده‌ایم. هر یک از کیف پول‌های معرفی شده، دارای معایب و مزیت‌هایی هستند که در متن مقاله به آن‌ها اشاره شده است. در عین حال، معیارهای انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال و همین‌طور انواع کیف پول‌های قابل ارائه نیز معرفی شده‌اند که می‌تواندی بسته به نیاز خود، بهترین کیف پول بیت کوین ممکن را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که ۵ کیف پول بیت کوین معرفی شده در این مقاله، عمدتاً کیف پول‌هایی هستند که به صورت غیر امانی (Non-Custodial) بوده و در سایه قابلیت ذخیره‌سازی دارایی‌ها در کیف پول سخت‌افزاری، از امنیت بالایی برخوردار هستند.

سوالات متداول

۱- بهترین کیف پول بیت کوین کدام کیف پول است؟
برای انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین معیارهایی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: امنیت کیف پول، رابط کاربری آن، قیمت آن و مواردی از این دست... در متن مقاله ۵ مورد از بهترین کیف پول‌های بیت کوین را معرفی کرده‌ایم.

۲- آیا خریداری یا ایجاد کیف پول بیت کوین هزینه‌بر است؟
در صورتی که کیف پول بیت کوین مورد نظر شما به صورت نرم‌افزاری یا موبایلی باشد، در اغلب موارد می‌توان آن را به صورت رایگان دریافت کرد. با این حال، کیف پول‌های سخت‌افزاری مستلزم پرداخت هزینه سخت‌افزار هستند.

۳- در صورت پاک شدن کیف پول بیت کوین چه اتفاقی می‌افتد؟
سعی کنید پس از نصب کیف پول بیت کوین حتماً از آن نسخه پشتیبان یا بک آپ (Backup) تهیه کنید تا در صورت گم شدن، حذف نصب یا مشکلاتی از این دست بتوانید دارایی‌های خود را بازیابی کنید و در صورت عدم وجود نسخه پشتیبان احتمالاً برای همیشه بیت کوین‌هایتان را از دست خواهید داد!

https://www.asianews.ir/u/dPC
اخبار مرتبط
کیف پول ریپل (Ripple) با توجه به پروژه پر سروصدا و ارز دیجیتال محبوب XRP یکی از سرچ‌های مهم کاربران دنیای کریپتو در گوگل است. ریپل و توکن بومی آن، یکی از سریع‌ترین پروژه‌های رمز ارزی چند سال اخیر هستند که هم به لحاظ سرعت و هم به لحاظ هزینه‌های پایین توانسته‌اند بخش قابل توجهی از نقل و انتقالات رمز ارزی کاربران را به خود اختصاص دهند. اما برای نگهداری از این ارز دیجیتال محبوب، نیاز به یک کیف پول ریپل خوب داریم که قرار است در ادامه این مقاله، با ۵ مورد از بهترین آن‌ها آشنا شویم. با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید