صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۷
کد خبر: 19165
گزارشگر: 464
۲۹۰
۰
۰
۱
مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول:

هوش مصنوعی عاملی برای هیجان و هشدار است

هوش مصنوعی عاملی برای هیجان و هشدار است
هوش مصنوعی هنوز در گستره‌ای وسیع، فراگیر نشده، نگرانی‌های بسیاری را در بحث اقتصادی و به‌ویژه درباره از بین رفتن مشاغل برانگیخته است.

به گزارش آسیانیوز؛ در همین راستا صندوق بین‌المللی پول هشدار داده است هوش مصنوعی بر بسیاری از مشاغل تأثیر می‌گذارد و نابرابری شغلی ایجاد می‌کند.

به نقل از اکونومی، صندوق بین‌المللی پول (IMF) در تحلیل جدید خود پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی (AI) ۴۰ درصد مشاغل را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این رقم در اقتصادهای پیشرفته به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، کریستالینا جورجیوا پیشرفت سریع هوش مصنوعی را عاملی برای هیجان و هشدار خواند و پیش‌بینی تأثیر واقعی هوش مصنوعی بر اقتصاد جهان را دشوار دانست.

جورجیوا، پتانسیل هوش مصنوعی را برای جایگزینی نیروی انسانی در مشاغل با مهارت بالا می‌بیند که آن را از اتوماسیون تاریخی کارهای تکراری جدا می‌کند. مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است: «نیمی از مشاغل تحت‌تأثیر استفاده از هوش مصنوعی بهبود می‌یابند، در حالی که در نیمی دیگر از مشاغل ممکن است هوش مصنوعی به‌طور کامل پیشی بگیرد.»

او گفته است: «کارگران مسن‌تر ممکن است سخت‌تر با هوش مصنوعی سازگار شوند. از این‌رو کشورها باید شبکه‌های جامع ایمنی اجتماعی ایجاد کنند و برنامه‌های بازآموزی را برای کارگران آسیب‌پذیر ارائه دهند.»

https://www.asianews.ir/u/dRn
اخبار مرتبط
شاید نادرست نیست اگر بگوییم، هوش مصنوعی مهمترین تحول در عرصه فناوری‌های نو در هزاره سوم خواهد بود علاوه بر اثر انکارناپذیر آن بر دانش و صنعت، هنوز ابعاد تأثیر آن بر زندگی و معیشت مردم نامعلوم است به‌عنوان نمونه، مؤسسه McKinsey & Company سناریوهای گوناگونی را بررسی کرده و تخمین می‌زند، اتوماسیون و هوش ‌مصنوعی بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون شغل را تا سال ۲۰۳۰ جابه‌جا خواهد کرد و ۳۷۵ میلیون نفر مجبور خواهند شد، به‌طور کامل گروه شغلی خود را تغییر دهند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید