صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
کد خبر: 19184
گزارشگر: 464
۴۶۶
۰
۰
۱
دوشنبه شب ۱۵ ژانویه (۲۵ دی)

آخرین جزئیات حملات موشکی سپاه پاسداران به عراق و سوریه

آخرین جزئیات حملات موشکی سپاه پاسداران به عراق و سوریه
سپاه پاسداران در بیانیه شماره ۳ خود گفته بود در پاسخ به «شرارت‌های اخیر اسرائیل به کشتن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت»، «مقرهای جاسوسی اسرائیل» در اقلیم کردستان عراق را هدف حمله موشک‌های بالستیک خود قرار داده است.




به گزارش آسیانیوز؛. دوشنبه شب ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) سپاه پاسداران با انتشار سه بیانیه جداگانه از حمله موشکی به اهدافی در عراق و سوریه خبر داد. به گفته سپاه، هدف یکی از این حملات «مقر موساد» در منطقه نیمه خودمختار کردستان در اربیل عراق و همچنین «داعش» در سوریه بوده است.

در واکنش به این حملات وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای حملات به یک منطقه مسکونی در نزدیکی کنسولگری خود در اربیل را محکوم کرد و آنها را «غیرمسئولانه» خواند. همزمان مقامات آمریکایی گفته‌اند که هیچ تاسیسات متعلق به ایالات متحده هدف قرار نگرفته و تلفاتی به نیروهای این کشور وارد نشده است.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفت: «ما موشک‌هایی را که به شمال عراق و شمال سوریه اصابت کرد، ردیابی کرده‌ایم. هیچ پرسنل یا تأسیسات آمریکایی هدف قرار نگرفته‌اند.»

وی اضافه کرد: «ما به ارزیابی وضعیت ادامه خواهیم داد، اما نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که این یک مجموعه حملات غیرمسئولانه و نادقیق بوده است. ایالات متحده از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند.»

ایران در پاسخ به «کشته شدن فرماندهان سپاه» توسط اسرائیل به «مقر موساد» در عراق حمله موشکی کرد

سپاه پاسداران در بیانیه شماره ۳ خود گفته بود در پاسخ به «شرارت‌های اخیر اسرائیل  به کشتن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت»، «مقرهای جاسوسی اسرائیل» در اقلیم کردستان عراق را هدف حمله موشک‌های بالستیک خود قرار داده است.

این در حالی است که منابع امنیتی و پزشکی عراق می‌گویند «پیشرو دیزایی»، تاجر میلیونر کُرد و چند تن از اعضای خانواده‌اش در پی اصابت حداقل یک موشک به خانه‌شان کشته شده‌اند. آقای دیزایی که به طیف حاکم بارزانی نزدیک بود، صاحب مشاغلی بود که پروژه‌های عمده املاک و مستغلات در کردستان را در دست دارند.

به گفته منابع امنیتی علاوه بر خانه وی، یک موشک به خانه یک مقام ارشد اطلاعاتی کرد و یک موشک دیگر نیز به مرکز اطلاعات اقلیم کردستان اصابت کرده و فعالیت فرودگاه اربیل نیز متوقف شد.

ایران در گذشته نیز حملاتی را در شمال کردستان عراق انجام داده و گفته بود این منطقه به عنوان محل سازمان‌دهی گروه‌های جدایی‌طلب ایرانی و همچنین عوامل اسرائیل استفاده می‌شود.

سپاه پاسداران در بیانیه شماره ۲ خود همچنین آورده است که در پاسخ به حملات راسک و کرمان «محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر‌؛ به ویژه داعش، در سرزمین های اشغالی سوریه» را منهدم کرده است.

سپاه پاسداران مشخص نکرده است به طور دقیق چه مناطقی در سوریه را هدف قرار داده است.

در اوایل ماه جاری، داعش مسئولیت دو انفجار در حاشیه مراسم چهارمین سالگرد قاسم سلیمانی در شهر کرمان در جنوب شرقی ایران را بر عهده گرفت. در این انفجارها نزدیک به یکصد نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

در حمله مسلحانه روز ۲۴ آذر به یک پاسگاه پلیس در شهر راسک استان سیستان و بلوچستان ایران نیز ۱۲ مامور پلیس ایران کشته شدند. گروه جیش‌العدل مسئولیت این حمله را برعهده گرفته بود.

https://www.asianews.ir/u/dRG
اخبار مرتبط
محمد جامه‌بزرگ بامداد دوم مهر ۱۴۰۱ در بحبوحه اعترضات سراسری با ورود نیروهای بسیج و سپاه پاسداران به منزلش و با شلیک مستقیم آن‌ها کشته شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید