صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۶
کد خبر: 19203
گزارشگر: 464
۵۱۰
۰
۰
۱
شامگاه سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه

ایران ۲مقر گروه «جیش‌العدل» در پاکستان را با موشک هدف قرار داد

ایران ۲مقر گروه «جیش‌العدل» در پاکستان را با موشک هدف قرار داد
منطقه هدف قرار گرفته، منطقه‌ای به نام کوه سبز در استان بلوچستان پاکستان است که یکی از بزرگترین مقرهای گروهک جیش العدل در آن قرار دارد.



خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، و ایرنا شامگاه سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه خبر دادند که این نیروی نظامی به بلوچستان پاکستان موشک شلیک کرده و مدعی شدند که دو مقر گروه جیش‌العدل را منهدم کرده است.

بر اساس گزارش‌ یاد شده، این مقرها «توسط موشک و پهپاد مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شده‌اند».

تسنیم در این زمینه نوشته که «منطقه هدف قرار گرفته، منطقه‌ای به نام کوه سبز در استان بلوچستان پاکستان است که یکی از بزرگترین مقرهای گروهک جیش العدل در آن قرار دارد».

حمله ادعایی سپاه پاسداران به مقرهای جیش‌العدل پس از آن صورت می‌گیرد که این گروه مسئولیت حمله ۲۰ دی‌ماه به یک پاسگاه نیروی انتظامی در راسک در استان سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت. در این حمله یک عضو نیروی انتظامی کشته شد.

۲۴ آذرماه نیز این گروه با حمله به یک مقر فرماندهی نیروی انتظامی در همین شهرستان، ۱۱ عضو این نیرو را کشت و چندین تن دیگر را زخمی کرد. به گفته خبرگزاری تسنیم، در این درگیری دو تن از مهاجمان کشته شدند و یک تن هم زخمی شد.

جیش‌العدل در ۱۷ تیرماه نیز‌ به یک کلانتری در شهر زاهدان حمله کرده و دو عضو نیروی انتظامی را کشته بود.

این گروه سازمانی شبه‌نظامی است که از سوی دولت ایران و چندین دولت غربی از جمله آمریکا به عنوان گروهی تروریستی شناخته می‌شود.

پاکستان هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است.

سپاه پاسداران یک روز پیشتر نیز مناطقی را در خاک سوریه و عراق هدف حملات موشکی خود قرار داده بود که به ادعای آن، به تلافی حمله انتحاری در کرمان بود که گروه حکومت اسلامی موسوم به داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته بود.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، روز سه‌شنبه در این زمینه گفت که این نیرو «نقاطی در مناطق شرق سوریه و در حوالی ادلب، مقر گروه‌های تکفیری و داعشی» را هدف قرار داد و «تعداد کثیری از آن‌ها را به فضل الهی توانستیم به درک واصل کنیم».

او هیچ آماری در این زمینه ارائه نداد.

سپاه پاسداران در یکی از سه اطلاعیه خود که بامداد سه‌شنبه با فاصله‌های کوتاه از یکدیگر منتشر شد، مدعی شد که «یکی از مقرهای اصلی جاسوسی» اسرائیل در اقلیم کردستان را در پاسخ به کشته شدن «فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت» هدف قرار داده است.

با این حال، خبرگزاری‌های بین‌الملی به نقل از مقامات اقلیم کردستان عراق گزارش دادند که در این حملات چهار غیرنظامی از جمله یک کودک خردسال کشته شدند.

یکی از کشته‌شدگان، پیشرو دیزایی (پیشره‌و دزه‌یی)، تاجر مشهور و میلیاردر کُرد است که همراه با چند تن از اعضای خانواده‌اش در این حملات جان خود را از دست داد.

کرم میخائیل، بازرگان مسیحی از اقلیم کردستان،‌ مدیر عامل شرکات رایان و مدیر نمایندگی شرکت‌های سونی و سامسونگ در اقلیم، دیگر بازرگانی بود که در حمله سپاه پاسداران به منزل پیشرو دیزایی کشته شد.

حملات دو روز اخیر سپاه پاسداران در زمانی صورت می‌گیرد که تنش در منطقه به‌دلیل جنگ در نوار غزه به اوج خود رسیده و این نگرانی وجود دارد که جنگ به کل منطقه گسترش یابد.


این گزارش تکمیل می‌شود…

https://www.asianews.ir/u/dRZ
اخبار مرتبط
نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق از جامعه جهانی هم خواست در مواجهه با این حملات مکرر علیه مردم اقلیم کردستان سکوت نکنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید