صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۵
کد خبر: 19209
گزارشگر: 464
۲۶۳
۰
۰
۰
تا ده سال آینده

ظهور نخستین تریلیاردر جهان در دهه آینده

ظهور نخستین تریلیاردر جهان در دهه آینده
سال ۱۹۱۶ بود که جهان، نخستین میلیاردرش را شناخت. در این سال، راکفلر، بنیانگذار شرکت استاندارد اویل به‌عنوان اولین میلیاردر جهان معرفی شد.


به گزارش آسیانیوز؛ حال گفته می‌شود تا ده سال دیگر نخستین تریلیاردر جهان ظهور خواهد کرد. تریلیاردر کسی است که ثروت او به هزار میلیارد دلار برسد،‌ و این یعنی اینکه ارزش دارایی او برابر با ثروت کشور نفت‌خیز عربستان سعودی خواهد بود.

به نقل از یورونیوز، همزمان با برگزاری گردهمایی نخبگان سیاسی و تجاری در شهر داووس سوئیس، آکسفام اینترنشنال، در تازه‌ترین ارزیابی سالانه خود از نابرابری‌های اقتصادی اعلام کرد که جهان تا یک دهه آینده اولین تریلیاردرهای خود را به چشم خواهد دید. این سازمان که در زمینه مبارزه با فقر فعالیت می‌کند، سال‌هاست تلاش می‌کند در جریان برگزاری نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، تفاوت‌های فزاینده بین افراد فوق‌ثروتمند و بخش عمده‌ای از جمعیت جهان را برجسته کند. این سازمان بریتانیایی بر این باور است که شکاف اقتصادی در جهان از زمان همه‌گیری ویروس کرونا «لبریز» شده است.

در گزارش این گروه آمده است که از سال ۲۰۲۰ یعنی زمانی که جهان تحت‌تأثیر بحران‌های ناشی از همه‌گیری کووید بود، ثروت پنج ثروتمند اول جهان تاکنون ۱۱۴درصد به صورت حقیقی افزایش یافته است و بر اساس برآوردها تا ده سال آینده، جهان شاهد ظهور اولین تریلیاردرش خواهد بود.

https://www.asianews.ir/u/dS5
اخبار مرتبط
ایلان ماسک elon musk، مهاجر 49 سالهای که از آفریقای جنوبی به آمریکا مهاجرت کرده، در سال رکود جهانی اقتصاد به دلیل شیوع ویروس کرونا به عنوان خالق ارزشمندترین شرکت خودروسازی دنیا، پنجمین ثروتمند جهان شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید