صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۶
کد خبر: 19210
گزارشگر: 464
۲۶۶
۰
۰
۱
گفت‌وگوی آسیا با یزدان بنی‌مصطفوی، مدیرعامل شرکت تولیدی بورنووی؛

محصولاتی برآمده از هنر زیبای ایرانی

محصولاتی برآمده از هنر زیبای ایرانی
شرکت تولیدی بورنووی بزرگترین و اولین تولیدکننده‌‌های فضای باز، اکسسوری، آلاچیق، روشنایی‌های باغی و ویلایی، لوستر، آباژور، آب‌نما، میز و صندلی، آلاچیق‌‌های یک طبقه و دو طبقه و هر محصولی که مرتبط با فضای باز باشد، هستیم.

به گزارش آسیانیوز؛ همایون فدایی ـ در چهاردهمین نمایشگاه معماری میدکس گفت‌وگویی ترتیب دادیم با یزدان بنی‌مصطفوی، مدیرعامل شرکت تولیدی بورنووی؛ مجموعه مبلمان باغی ویلایی و فضای باز (بورنووی مخفف بوریای نوین)، که در ادامه می‌خوانید:

شرکت تولیدی بورنووی

* نمایشگاه امسال را چگونه دیدید و نقاط قوت و ضعفش را به‌طور مختصر بیان کنید.


ما با توجه به این‌که به‌خاطر نوع محصول ما، مخاطبین ما بیشتر معماران هستند، هر ساله در این نمایشگاه شرکت می‌‌کنیم و تجربه حضور متوالی در این نمایشگاه را داریم. این دوره نمایشگاه نسبت به سال‌‌های گذشته پیشرفت بیشتری داشت، شرکت‌‌های بیشتری شرکت کردند و استقبال بیشتر بود. محصولات خیلی زیباتر و با محوریت بیشتر معماری تولید و عرضه شده است که از این بابت خیلی خوشحال هستیم.

* به‌نظر شما نقاط ضعفش چی هست؟

به نظرم تعداد شرکت‌‌های خارجی‌ای که در نمایشگاه حاضر بودند، با توجه به پتانسیلی که ایران دارد، می‌‌توانست خیلی بیشتر از این باشد. چند وقت پیش نمایشگاه B۵ دوبی بودم و با وجود این‌که شاید به اندازه این نمایشگاه جذابیت نداشت و محصولاتش به این زیبایی عرضه نشده بود، ولی از همه کشورها شرکت کرده بودند. واقعاً به‌نظر من جای خالی شرکت‌کننده‌‌های خارجی و حتی بازدیدکنندگان خارجی در این نمایشگاه به‌شدت احساس می‌‌شد.

* لطفا محصولات خود را بیشتر معرفی کنید. در حال حاضر چه محصولی تولید و عرضه می‌‌کنید و خدمات پس از فروش شما چطور هست؟

شرکت تولیدی بورنووی

ما برترین، بزرگترین و اولین تولیدکننده‌‌های فضای باز، اکسسوری، آلاچیق، روشنایی‌های باغی و ویلایی، لوستر، آباژور، آب‌نما، میز و صندلی، آلاچیق‌‌های یک طبقه و دو طبقه و هر محصولی که مرتبط با فضای باز باشد، هستیم. تنوع محصولات ما به قدری زیاد است که هر کسی که ویلای بزرگی داشته باشد، یا حتی یک تراس خیلی کوچک داشته باشد، می‌‌تواند از محصولات مجموعه ما استفاده کند.

* محصولات شما گارانتی هم دارد؟

بله، محصولات ما دو سال گارانتی دارد. ۶ ماه ضمانت تعویض و ۵ سال هم خدمات پس از فروش دارد.

* برای آینده چه طرح توسعه‌ای دارید؟

ما در زمینه مسائل مربوط به داخل مجموعه یک تیم R&D و تحقیقات و توسعه بسیار قوی داریم. می‌‌توانم بگویم در ۶ ماه گذشته ۲۸ مدل محصول جدید به سبد کالایمان اضافه کردیم که از این نظر بسیار متفاوت هستیم. با وجود این‌که شاید بازار ایران تا حدودی دچار رکود شده، تیم تحقیقات و توسعه ما به‌شدت فعال بودند و محصولات جدیدی عرضه کردند. در عرصه صادرات هم ما در کشورهای حوزه‌‌های خلیج فارس، کشورهای شوروی سابق، مثل قزاقستان و بسیاری از کشورهای دیگر مثل روسیه وگرجستان فعالیت‌‌های زیادی انجام می‌‌دهیم. به‌زودی شاهد حضور محصولاتی با برند بورنووی در این کشورها خواهیم بود.

* مهندس چند سال سابقه کار دارید؟

ما ۱۰ سالی است که در این حوزه به‌صورت تخصصی فعالیت داریم و بالغ بر ۲۰۰ نفر پرسنل در مجموعه ما مشغول به کار هستند.

* شما تا به حال صادرات هم داشته‌اید؟

بله، به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشور عراق صادرات داشتیم.

* برای گسترش صادرات به کشورهای منطقه در آینده برنامه‌ای دارید؟

همانطور که گفتم ما برنامه ویژه‌ای داریم و به‌زودی نه‌تنها در آن کشور‌‌ها، برای عرضه محصولات حضور خواهیم داشت، بلکه سال آینده در اکثر نمایشگاه‌‌های خارج از کشور هم شرکت خواهیم کرد.

* انگیزه شما از ورود به این حرفه چه بود؟

من تقریبا ۱۰-۱۱ سال پیش در سفری که به خارج کشور داشتم، با این نوع محصولات آشنا شدم و دیدم که ما با توجه به این‌که ایران قدمت زیادی در زمینه حصیربافی دارد، ولی محصولاتی که در ایران هست، بسیار ضعیف هستند، حصیرهایی استفاده می‌‌شود که ماندگاری ندارد، در حالی‌‎که دنیا به‌سمت دیگری حرکت می‌‌کند. من این خلا را دیدم و تصمیم گرفتم که این نوع محصولات را به‌عنوان اولین تولیدکننده وارد ایران کنم، تا بتوانم علاوه بر ایجاد اشغال، سبد کالایی این نوع محصولات را به خانواده‌های ایرانی عرضه کنم.

* بازار این عرصه را چطور می‌بینید؟

با توجه به این‌که بعد از دوران کرونا حجم استقبال از این محصولات به‌شدت افزایش پیدا کرد و بازار بسیار بکری در این زمینه وجود دارد، معتقدم که هر کدام از دوستانی که می‌‌توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند، جای کار برای همه آن‌ها هست. این سبک محصولات مخصوصاً در بحث Roof garden در کشور حوزه خلیج فارس بسیار بکر است. بازار بسیار دست‌نخورده‌ای آن‌جا هست و فکر کنم هرکدام از دوستان که بتوانند در این زمینه ورود کنند، موفق خواهند بود.

* به‌عنوان سخن پایانی اگر مطلبی هست، بفرمایید؟

ما در این نمایشگاه یکی از شلوغ‌ترین و پرازدحام‌ترین غرفه‌های نمایشگاه را داشتیم و استقبال بسیار بی‌نظیر بود. تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، بیش از ۵۰۰ نفر ما را در شبکه‌‌های مجازی mention کردند و به ما لینک دادند. این حجم از استقبال را ما مسلما مدیون یک تیم قوی در کنار خودمان هستیم. داخل مجموعه‌ تیمی بسیار قوی داریم. در واحدهای مختلف، در واحد فرم‌سازی، هنرمندهای بافنده خانم بسیار ماهر و توانمندی داریم که این زیبایی‌‌ها را خلق می‌‌کنند.

در واحدهای دیگر مثل خیاطی، زمینه تولید الیاف، اکسترودر (واحد تولید الیاف)، در زمینه انبار، در زمینه بسته‌بندی، واقعا افراد بسیار توانمندی مشغول به فعالیت هستند. در واقع همه اینها دست به‌دست همدیگر دادند تا توانستیم یک مجموعه بسیار قوی و مئفق باشیم. جدا از این، من خانواده بسیار همراهی دارم که همواره در کنار من بوده و هستند و همواره حمایتم کرده‌اند، پدرم، مادرم و همسری که در محیط کاری در کنار من است و من را همراهی و حمایت می‌کند. صادقانه بگویم من مدیون همه این عزیزان هستم. در نهایت از روزنامه آسیا تشکر می‌‌کنم که فرصت این مصاحبه را فراهم کردند.

عکس: خدیجه جعفری

https://www.asianews.ir/u/dS6
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید