صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۰
کد خبر: 19346
گزارشگر: 464
۲۶۵
۰
۰
۰
در لایحه بودجه ۱۴۰۳

معیاری برای زندگی لاکچری

معیاری برای زندگی لاکچری
به‌راستی در وضعیت اقتصادی کنونی، به چه خودرو و خانه‌ای لوکس می‌گویند؟ این مسئله شاید از این منظر مهم باشد که داشتن یک زندگی لوکس و داشتن خانه یا اتومبیلی لاکچری، بر اساس سنجه‌ای که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ معین شده، اساس اخذ مالیات خواهد بود.


به گزارش آسیانیوز؛
در همین خصوص در حالیکه در لایحه بودجه پیشنهادی از سوی دولت، مالیات خودروهای لوکس برای خودروهای بالای سه میلیارد تعیین شده بود، مجلس شورای اسلامی، حداقل قیمتی خودروهای لوکس را به ۳.۵ میلیارد تومان افزایش داد. لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، ۳۰ آبان‌ماه از سوی دولت سیزدهم ارائه شده تا در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد. لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی دولت، درآمد مالیاتی دولت برای سال آینده را ۱۱۲۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته بود.

طبق بند (س) تبصره ۶ لایحه بودجه پیشنهادی دولت که به موضوع عوارض و مالیات بخش‌های مختلف باز می‌گردد، مطرح شده بود که انواع خودروی سواری و وانت دو کابین (اتاق) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از ۳۰ میلیارد ریال (سه میلیارد تومان) است، نسبت به مازاد بر این مبلغ، مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱%) شوند.

با وجود این، مجلس شورای اسلامی روز گذشته تصویب کرد در سال ۱۴۰۳ خودروهایی که قیمت روز آنان بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد، مشمول مالیات خواهند شد. با توجه به افزایش حداقل قیمتی خودروهای لوکس از سه میلیارد تومان به ۳.۵ میلیارد تومان، به نظر می‌رسد درآمدهای مالیاتی دولت از این بخش کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر، خانه‌های لوکس که در لایحه اولیه بودجه ۲۵ میلیاردی تعیین شده بودند، پس از اصلاحیه لایحه بودجه به ۳۵ میلیارد تومان تغییر کرده و امروز نیز از سوی مجلس، مقرر شد خانه‌های بالای ۳۵ میلیارد تومان مشمول مالیات شود.

در تبصره شش این لایحه و بخش عوارض و مالیات و بخش «ش» آمده که زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و واحدهای مسکونی که ارزش آنها بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال (۲۵ میلیارد تومان) باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میران دو در هزار می‌شوند.

با وجود این، در اصلاحیه‌ای که ۲۷ آذرماه منتشر شد، دولت خانه‌هایی با ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال (۳۵ میلیارد تومان) را به‌عنوان خانه‌های لوکس در نظر گرفت. پس از اصلاحیه‌ای که از سوی دولت سیزدهم منتشر شد، مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته تصویب کرد که در سال ۱۴۰۳ خانه‌های بالای ۳۵ میلیارد تومان لوکس محسوب می‌شود و مازاد بر این مبلغ، مشمول مالیات به میران دو در هزار می‌شوند.

https://www.asianews.ir/u/dUh
اخبار مرتبط
به گفته رئیس پلیس راهور فراجا، سامانه‌های چاپ پلاک با ورود اطلاعات وسیله نقلیه، پلاک آن را به طور تصادفی انتخاب خواهند کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید