صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۵
کد خبر: 19404
گزارشگر: 2
۲۹۸
۰
۰
۱
سفر در تعطیلات نوروزی

بهترین زمان برای رزرو تورهای نوروز ۱۴۰۳

بهترین زمان برای رزرو تورهای نوروز ۱۴۰۳
تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی را برای علاقه‌مندان به سفر ایجاد می‌کنند تا به گشت‌وگذار و ماجراجویی در ایران یا خارج از کشور بپردازند. یکی از آسان‌ترین شیوه‌های سفر کردن خرید تورهای گردشگری است. مسافران نوروزی قبل از خرید تورهای گردشگری ممکن است سؤالاتی داشته باشند. به طور مثال برخی از مسافرین این سؤال را دارند که بهترین زمان برای خرید تورهای نوروزی چه زمانی است؟ در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید پاسخ سؤال‌هایتان را در زمینه تورهای نوروزی و نحوه خرید آن را بگیرید.

بهترین زمان برای خرید تورهای نوروزی

اگر می‌خواهید پیش از تکمیل شدن ظرفیت تورهای نوروزی رزرو تور را انجام دهید و به‌راحتی بتوانید از میان تورهای گردشگری مختلفِ داخلی و خارجی تور موردعلاقه‌تان را خریداری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل از یک ماه زودتر یعنی اسفندماه، برای خرید تورهای گردشگری اقدام کنید.

بهترین تورهای نوروز ۱۴۰۳

با شروع تعطیلات نوروز می‌توانید به انواعی از مقاصد داخلی و خارجی سفر کنید. حال‌آنکه برخی از شهرها به دلیل جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی جذابی که دارند به‌عنوان جذاب‌ترین مقاصد سفر شناخته شده­اند و تورهای برگزار شده به آن­ها نیز جز بهترین تورها به‌حساب می­آیند. در ادامه با تورهای جذاب نوروزی داخل کشور بیشتر آشنا می‌شوید.

تور قشم و هرمز

علاقه‌مندان به طبیعت و کسانی که دوست دارند با طبیعت بکر جزایر جنوبی آشنا شوند، می‌توانند در تعطیلات نوروز به سراغ تورهای قشم و هرمز بروند و در این دو جزیره انواعی از جاذبه‌های طبیعی را مشاهده کنند.

تور کیش

جزیره کیش یکی از مقاصد جذاب پرطرف‌دار برای مسافران ایرانی است. در تعطیلات نوروز شما می‌توانید به این جزیره سفر کنید تا انواعی از تفریحات آبی و غیرآبی این جزیره را امتحان کنید، به جاذبه‌های گردشگری آن سر بزنید، در هتل‌های لوکس آن اقامت کنید و از سواحل زیبای خلیج‌فارس نهایت لذت را ببرید.

تور جزیره کیش

تور مشهد

تور مشهد مناسب مسافران مذهبی است، کسانی که تعطیلات نوروز را در حرم امام رضا سپری کنند. با خرید تور مشهد علاوه بر زیارت حرم امام رضا می‌توانید از انواع جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی این شهر دیدن کنید.

تور شیراز

تور شیراز مناسب افرادی است که می‌خواهند با جاذبه‌های تاریخی ایران بیشتر آشنا شوند. از جمله مهم‌ترین این جاذبه‌ها می‌توان به تخت‌جمشید و پاسارگاد اشاره کرد. علاوه بر این سعدیه و حافظیه و جاذبه‌های تاریخی دیگر شهر شیراز در فصل بهار ارزش دیدن کردن را دارند. ناگفته نماند که آب‌وهوای شهر شیراز در فصل بهار بسیار معتدل می­شود.

تور اصفهان

علاقه‌مندان به آثار تاریخی می‌توانند تور اصفهان را برای گذراندن تعطیلات نوروزی انتخاب کنند. با خرید این تور می­توانید به دیدن جاذبه‌های گردشگری نظیر سی‌وسه‌پل، پل خواجو، منارجنبان، میدان نقش‌جهان و جاذبه‌های جذاب دیگر اصفهان بروید.

تور رشت

رشت برای مسافرینی مناسب است که می‌خواهند در بازارهای این شهر به گشت‌وگذار بپردازند، به رستوران‌های آن سر بزنند و غذاهای محلی شمالی را انتخاب کنند و به سراغ میدان شهرداری بروند و لحظات جذابی را در این میدان سپری کنند. اگر عاشق شهر گردی و امتحان کردن غذاهای محلی هستید، تور رشت را از دست ندهید.

بهترین مقاصد برای سفرهای خارجی

اگر می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید تا با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردمان دیگر کشورهای دنیا آشنا شوید، از جاذبه‌های تاریخی آن کشورها دیدن کنید یا به مکان‌های تفریحی آن سر بزنید، به شما تورهای زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

  • تور آنتالیا
  • تور تفلیس
  • تور ارمنستان
  • تور بدروم
  • تور استانبول
  • تور کوش آداسی

ارزان‌ترین تورهای نوروز ۱۴۰۳

ارزان‌ترین تورهای نوروز ۱۴۰۳

اگر قصد پیدا کردن ارزان‌ترین تورهای نوروز ۱۴۰۳ را دارید در ابتدا لازم است که با خدمات موجود در تورهای داخلی و خارجی بیشتر آشنا شوید. به طور معمول در تورهای خارجی به دو دسته تورهای انفرادی و گروهی تقسیم‌بندی می‌شود. در تورهای انفرادی خدمات زیر ارائه می‌شود:

  • بلیط هواپیمای رفت‌وبرگشت
  • ترانسفر رفت‌وبرگشت به هواپیما
  • بیمه مسافرتی
  • راهنمای فارسی‌زبان
  • هتل به همراه صبحانه
  • یک گشت شهری
  • ویزای توریستی

درحالی‌که در تورهای گروهی اکثر زمان سفر، افراد آن تور در کنار یکدیگر و در قالب یک گروه به سرپرستی راهنما در حال بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن مقصد هستند. در این دسته از تورها علاوه بر خدماتی که در بالا به آن اشاره شد، تعداد گشت‌های شهری افزایش پیدا می‌کند. همچنین ممکن است برخی از وعده‌های غذایی جزو برنامه سفر آن تور گنجانده شود.
به طور معمول در برنامه سفر تورهای داخلی خدمات زیر ارائه می‌شود:

  • وسیله حمل‌ونقل
  • هتل همراه با صبحانه
  • استقبال فرودگاهی
  • گشت شهری

تورهای داخلی همانند تورهای خارجی به دو صورت انفرادی و گروهی برگزار می‌شود. در تورهای گروهی راهنمای گردشگری در تمام مدت طول سفر همراه شما است و اکثر مدت زمان سفرتان را در قالب یک گروه طبق برنامه ازپیش‌تعیین‌شده، در حال گشت‌وگذار در مقصد هستید.
درصورتی‌که به دنبال تورهای ارزان‌قیمت هستید به موارد زیر توجه کنید:

  1. به تعداد ستاره‌های هتل رزرو شده در تور توجه کنید. هرچه تعداد ستاره‌ها کم‌تر شود، هزینه تور کاهش پیدا می‌کند.
  2. به طور معمول تورهای انفرادی در مقایسه با تورهای گروهی هزینه کمتری را دارند.
  3. بلیط وسیله حمل‌ونقل آن تور در قیمت نهایی آن تأثیرگذار است. درصورتی‌که بلیط ارزان هواپیما در آن تور رزرو شده باشد، هزینه آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

در نوروز ۱۴۰۳ تور داخلی خریداری کنیم یا خارجی؟

یکی از دغدغه­هایی مسافران نوروزی انتخاب مقصد مناسب برای گذراندن اوقات فراغتشان است. از جمله سؤال‌هایی که ممکن است مطرح کنند، این است که در داخل ایران سفر کنند یا به خارج از کشور بروند. در جواب به این سؤال باید بگوییم که انتخاب مقصد مناسب سفر کاملاً بستگی به علاقه، سلیقه، بودجه و مدت‌زمان شما بستگی دارد.
اگر می‌خواهید هزینه کمتری را بابت تور خود بپردازید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ تورهای داخلی بروید. بسیاری از این تورها شما را با جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی شهرهای مختلف ایران آشنا می‌کند و می‌تواند لحظات لذت‌بخشی را برای شما به وجود بیاورد. اما اگر می‌توانید هزینه بیشتری را بابت تور خود بپردازید یا تمایل دارید به مقاصد خارجی بروید تا با جاذبه‌های گردشگری و تفریحات دیگر کشورها نیز آشنا شوید، می‌توانید تورهای خارجی را امتحان کنید.

بهترین روش برای خرید تورهای نوروز ۱۴۰۳

راه‌های مختلفی برای خرید تورهای نوروزی پیش روی شما است. یکی از سنتی‌ترین روش‌ها مراجعه به آژانس‌های گردشگری است.
روش دیگر که با استفاده از آن می‌توانید تورهای گردشگری نوروزی را سریع‌تر خریداری کنید، مراجعه به وب‌سایت­های آژانس­های گردشگری است. اما در این شیوه شما فقط می‌توانید تورهای ارائه‌شده توسط یک آژانس به‌خصوص را پیدا و خریداری کنید.
در روش سوم شما می‌توانید به یک بازار آنلاین سفر مراجعه کنید. بازاری که در آن انواعی از تورهای گردشگری داخلی و خارجی که توسط آژانس‌های مختلف گردشگری ارائه شده‌اند را پیدا می­کنید. در این شیوه شما می‌توانید با انتخاب مقصد سفر، لیستی از تورهای گردشگری مختلف را در یک صفحه و یک‌جا ببینید و با مشاهده خدمات ارائه‌شده در آن تور و قیمت آن‌ها، مناسب‌ترین و ارزان‌ترین تور را برای خود خریداری کنید.

جمع‌بندی

با شروع تعطیلات نوروزی میزان تقاضا برای سفر به شهرهای داخلی و خارجی افزایش پیدا می‌کند. ازآنجاکه تورهای نوروزی به‌سرعت پر می‌شوند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید این دسته از تورها را به روزهای پایانی سال موکول نکنید و هرچه زودتر برای رزرو آن­ها اقدام کنید. در این مقاله سعی کردیم بهترین تورهای نوروزی، ارزان‌ترین تورها و بهترین روش برای خرید تورهای نوروزی را به شما پیشنهاد کنیم.

https://www.asianews.ir/u/dVd
اخبار مرتبط
اطلاع از بهترین کشورها برای سفر در نوروز ۱۴۰۳، از موارد مهمی است که باید پیش از سفر به آن توجه نمایید. چرا که یافتن کشوری با جاذبه های دیدنی و تفریحی مطلوب یکی از چالش های مسافران محسوب می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید