صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۰
کد خبر: 19458
گزارشگر: 464
۲۵۵
۰
۰
۱
آلبرت بغزیان ـ اقتصاددان و استاد دانشگاه

آسیا و تحلیل مستقل مباحث اقتصادی

آسیا و تحلیل مستقل مباحث اقتصادی
به‌یاد دارم در آن دورانی که روزنامه آسیا، پیشقراول و پیشگام روزنامه‌های اقتصادی بود، اگر می‌خواستیم روزنامه‌ای بخوانیم که به‌صورت مستقل و بی‌طرفانه به مباحث اقتصادی بپردازد، روزنامه آسیا بود.



آسیانیوز - می‌توانم بگویم دقت در انتخاب مطالب و تحلیل‌های اقتصادی درباره موضوعات و مباحث اقتصای روز، در کنار توجه و حمایت از تولید و تولیدکنندگان از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این روزنامه و شیوه کار ایرج جمشیدی بود.

در سال‌های بعد هم، آن هنگام که تدریس می‌کردم، روزنامه‌ آسیا را به دانشجویانم پیشنهاد می‌دادم تا بتوانند قدرت تحلیل و رصد رویدادهای اقتصادی را بیاموزند.

یکی دیگر از ویژگی‌های یگانه ایرج جمشیدی، تواضع او بود که در برخورد با شخصیت‌های گوناگونی که با آن‌ها گفت‌وگو می‌کرد، فارغ از جایگاه خودش و همچنین جایگاه طرف مقابل، در فضایی صمیمی و متواضعانه به گفت‌وگو می‌پرداخت و در این میان هیچ ابایی نداشت تا به گفت‌وگو با فعالان اقتصادی از هر صنف و با هر جایگاهی بپردازد.

بی‌تردید درگذشت ایشان، نه تنها ضایعه‌ای برای فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور بلکه برای تحلیلگران اقتصادی هم هست. درگذشت او را به خانواده محترم او و همچنین اهالی روزنامه آسیا تسلیت می‌گویم.

آلبرت بغزیان
https://www.asianews.ir/u/dW4
اخبار مرتبط
هنوز هم باور ندارم جامعه ایران بزرگ‌مرد دنیای روزنامه‌نگاری خود را از دست داده باشد باورم نمی‌شد آن وجود سرشار از شور و عشق به زندگی خاموش شده باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید