صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۳
کد خبر: 19488
گزارشگر: 306
۱۲۶
۰
۰
۲
معاون وزیر و رییس سازمان امور اراضی کشور درسفر به یزد مطرح کرد

۲۹ استان به سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی مجهز شدند

۲۹ استان به سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی مجهز شدند
یزد - معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان امور اراضی کشوربا بیان اینکه تاکنون ۲۹ استان به سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی مجهز شدند افزود : در راستای افزایش ضریب حفاظت اراضی کشاورزی، تمام استان‌های کشور زیر پوشش سامانه پایش هوشمند قرار می‌گیرند

 آسیانیوز / یزد ؛ «رضا افلاطونی» به مناسبت سالروز تاسیس سازمان امروز اراضی کشور و جشن اتمام عملیات رفع تداخلات اراضی استان در جمع اصحاب رسانه استان یزد از مجموع حدود ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی موجود در کشور، ۱۵ میلیون هکتار مشمول رفع تداخلات اراضی شدهاند که تاکنون حدود ۶۳ درصد این اراضی رفع تداخل شده‌اند و یزد از جمله استانهای پیشرو در رفع تداخلات اراضی کشاورزی با تحقق ۱۰۰ درصدی رفع تداخلات در این حوزه است.

معاون وزیر جهادکشاورزی اولین اقدام در زمینه مدیریت زمین را انجام رفع تداخلات اراضی کشاورزی عنوان کرد و گفت : دستگاههای متعددی در حوزه زمین دخیل هستند و زمین به لحاظ حقوقی، مباحت متعددی دارد.

رییس سازمان امور اراضی کشوربا بیان اینکه  اولین لازمه در حوزه مدیریت امور اراضی، رفع تداخلات در این حوزه و حدنگار اراضی کشاورزی جهت تثبیت مالکیت اراضی است از رفع تداخل در ۶۳ درصد از اراضی کشاورزی کشور خبر داد.

وی  در ادامه افزود : رفع تداخلات و تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی لازمه و پیشران توسعه کشاورزی و تامین امنیت سرمایه‌گذاری در این بخش و امنیت غذایی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه سطح کل اراضی زیر کشت استان ۱۱۰ هزار و ۷۱۵ هکتار است که از این میزان ۲۵ درصد محصولات زارعی و ۷۳ درصد محصولات باغی و ۲ درصد را هم گلخانه ها تشکیل می دهد استان یزد را جزو استانهای پیشرو در زمینه صدور اراضی کشاورزی عنوان کرد .

افلاطونی با اشاره به شناسایی ۶۵ هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز از اراضی کشاورزی در سالجاری و ابراز خرسندی از نظارتها و گزارشهای مردمی که از طریق سامانه ۱۳۱ در این رابطه داشته اند تصریح داشت :  52 درصد این آمار، مشمول تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اعمال و رفع تصرف شد و به حالت اولیه برگشت.

وی با اشاره به پایشهای ماهوارهای اراضی کشاورزی کشوراظهار داشت : خوشبختانه در حال حاضر تمام خدمات حوزه اراضی کشاورزی در کشور به صورت الکترونیکی قابل ارائه است.

معاون وزیر جهادکشاورزی عنوان کرد : امروز رفع اختلاف بین کشاورزان و دولت در حوزه مالکیت اراضی کشاورزی بدون مراجعه به مراجع قضایی انجام می شود و این مقدمه ای بر صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی است  واین در حالیست که پیش از این برای حل اختلاف ، مردم و کشاورزان به مراجع قضایی مراجعه می کردند و سالانه هزاران پرونده قضایی نسبت به این موضوع تشکیل می شد.

«محمدعلی حاتمی‌زاده» رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد نیز با بیان اینکه در استان یزد  ۸۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است خاطرنشان کرد : این امر مقدمه‌ای برای صدور سند و تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی است .

این مسئول در ادامه  افزود : این امر مانع تشکیل ۱۶ هزار پرونده قضایی در این حوزه شده و موجب گردید کشاورزان با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک استان، نسبت به صدور و دریافت اسناد مالکیت خود اقدام نمایند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

۲۹ استان به سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی مجهز شدند ، رضا افلاطونی معاون وزیر جهادکشاورزی  و رییس سازمان امور اراضی کشور ، محمدعلی حاتمی‌زاده رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/dWz
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید